HO CHI MINH/CAN THO - Reisverslag uit Nederland, Nederland van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu HO CHI MINH/CAN THO - Reisverslag uit Nederland, Nederland van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

HO CHI MINH/CAN THO

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

07 December 2015 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal,

Inmiddels al weer 3 dagen onderweg en van Ho Chi Minh alweer in Can Tho beland.
De reis verliep aardig voorspoedig op wat vertraging na in Dubai.
In Ho Chi Minh 2 dagen met Lan op stap geweest op de bromtol. ( oh Boeddha) ik blijf dit eng vinden. De eerste dag zijn we bij juffie geweest, die was zo blij dat we kwamen. De hele groep kinderen werd in het kleine huiskamertje geperst, de vrijwilligster van Duy had zakken popcorn mee, wat een feest. Er werden liedjes gezongen, wat een happening. De drie kinderen waar het schoolgeld voor betaald is, waren er ook. Juffie is 73 jaar en ze geeft alle dagen les aan straatkinderen en kinderen van arme ouders. Dit doet ze ook nog eens in een pagoda. Ik had jojo' s van de oude gemeente nou, dat was helemaal prachtig.

De volgende om 9 uur weer op de brommer om rolstoelen te kopen. Lan wist een zaak te vinden daar wordt alles gemaakt. Van rolstoelen tot driewielfietsen. Je kan t zo gek niet verzinnen of ze maken het. De firma Jens en HMC kunnen dit niet.
Het is alleen jammer dat de kwaliteit van het materiaal minder is. K heb weer een mooie uitgezocht en een kleine voor een kleuter. Morgen worden ze bezorgt dan kan ik een foto er bij zetten.

Daarna snel naar het hotelletje, tas inpakken en naar het busstation. Met de bus nasr Can Tho, elke keer weer een hele ervaring.
Deze chauffeur had kamikaze neigingen. Gaspedaal in (100 km.) hand op de claxon en 2 meter op je voorganger gaan rijden. Dat waren weer heel wat schietgebedjes naar Boeddha onderweg. Het goede nieuws is, we hebben het weer gehaald.

Bij het huis aangekomen was Phuong er en het hoosde, niet te geloven.
Morgen zal ik proberen wat foto's op de site te zetten.
Het is inmiddels 23.00 uur en tijd om te gan slapen.
Welterusten! en tot de volgende keer.

Lieve groet uit Can Tho

Els

• 07 December 2015 - 17:01

Griet :

Hé Els,
    Wat een geluk dat je heelhuids bent aangekomen. Ik kijk er naar uit veel nieuws te lezen uit Can Tho.
    Ben zo benieuwd naar je verhalen.
    Hou je goed en dikke zoen
    Griet

• 07 December 2015 - 17:04

Ivo :

Goed om wat van je te horen Els! Ik kijk uit naar je berichten. Veel geluk daar! Groet, Ivo

• 07 December 2015 - 17:04

Joke:

Zo te lezen, af en toe doodsangsten, en hele mooie dingen, die je nooit meer vergeet!!

• 07 December 2015 - 17:09

Trix:

Hoi zus, je hebt het weer overleeft, gelukkig...!! De 1e rit op de bromtol ook al weer meegemaakt, er zullen er nog wel meer volgen. Ben benieuwd naar de foto's van de rolstoelen.
    In het weeshuis zullen ze ook wel weer blij zijn om je te zien en wat je allemaal weer mee hebt gebracht en wat je allemaal weer voor ze kan aanschaffen en regelen en kopen, enz.enz.enz.
    liefs van ons

• 07 December 2015 - 17:43

Margreet:

He Els, fijn te horen dat je die reis weer achter de rug hebt. Ze waren vast en zeker erg blij om jou weer te zien. Je bent direct weer aan de slag met het aanschaffen van rolstoelen, echt geweldig! Els succes en geniet ervan!
    Groetjes, Margreet

• 07 December 2015 - 20:31

Marina:

Lieve Els,

Zet hem weer op daar. Mooi project hoor dat project Juffie, diepe respect voor die vrouw!
    Ben heel benieuwd naar je foto's en ook of er nog veel kindjes bij city zijn en wat voor ellende je daar aantreft met de verhuizing. Hou je taai!

Liefs,Marina

• 08 December 2015 - 16:04

Sonja:

Hoi Els,

Blij dat je veilig bent aangekomen. Succes daar en zet 'm op, wat zijn ze blij daar met jou.

Liefs Sonja

• 09 December 2015 - 00:00

Thea:

Blij dat alles goed is verlopen. Je ben weer op je plek. Ze zijn weer blij met je. Hier alles zijn gangetje. Wacht op de foto's.

Liefs Thea

• 09 December 2015 - 13:06

Katinka:

Hi Els,

Heelhuids aangekomen en nieuwe kansen voor hulp bieden en herinneringen. Goed werk, ze sloffen maar met jou!
    Heel veel succes en geluk en benieuwd naar je foto's.

:) Katinka

• 09 December 2015 - 21:06

Els Van Iersel:

Beste Els,
    Wat goed dat je weer bent gegaan.
    Ik ga je verhalen weer volgen.mben benieuwd hoe het met alle bewoners van City gaat.
    Goede tijd in Can Tho!!

Els van Iersel- Muyris