Kerst in Vietnam - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Kerst in Vietnam - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Kerst in Vietnam

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

25 December 2015 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal weer,

Eerste kerstdag in Vietnam, buiten is het 35 graden en dan kerst vieren hoe raar kan het zijn. Al een paar weken hoor je elke keer jingle bells in allerlei variaties.

Ik kom net bij de City vandaan waar we wat extra speelgoedl hebben gebracht. Dat was een feest en ze mochten het ook nog houden!
Bij het klasje van de church ook kerstmutsen uitgedeeld. De verzorgster heb ik er ook een opgezet, de kinderen moesten hier erg om lachen. Van Engelse les is weinig terecht gekomen deze keer.

Bij de City uitgelegd of ze per kind een soort van groeiboekje willen maken. Van Duy ( uit Eindhoven) en curve gekregen en maatstaven voor Vietnamese kinderen wat gewicht en lengte betreft. Ik had een groeimeter mee uit Nederland, die wordt opgehangen en nu maar hopen dat ze die gaan gebruiken.

Er is weer een baby binnen gebracht van een paar dagen oud, navelstrengetje was nog niet afgevallen. Kindje begon geel te zien, weer een kanariepietje net als vorig jaar. Toen mocht ik niet naar het ziekenhuis om de bili te laten prikken. Misschien mag het nu wel mocht het nodig zijn.
Kindje met het waterhoofdje is rustiger, denk dat ze nu toch regelmatig de zetpil paracetemol geven.

Een van de hoofdwegen wordt geasfalteerd, fasinerend om te zien hoe ze dit toch weer doen. De rijbaan wordt in stroken verdeeld en om de beurt wordt er gefreesd en gedaan. Vervolgens wordt er asfalt op gedaan, dit gedeelte is afgesloten met een lint. Vervolgens crost iedereen er door heen, want ja, je moet naar die winkel toe. Nu snap ik ook beter waarom er zoveel gaten in de wegen hier zitten!

Een koffietent gevonden waar ze (hete! ) cappuccino hebben, heerlijk. Eerste bakkie op en ik vraag om een tweede bakkie. Ze herhaalde wat ik vroeg en na een half uur vroeg ik nogmaals of de cappucino al kwam. Oh, ik wilde er nog een? Het schijnt niet de gewoonte te zijn dat je nog een keer iets besteld hier. Ja, nou snap ik het wel dat ze het niet begreep, de rare Hollanders ook!

Afgelopen week bij de oppermonnik op de thee geweest. Deze had ik al een keer ontmoet samen met Renee een paar jaar geleden. Hij spreekt wat Nederlands en vroeg toen of wij tijd hadden om hem wat meer te leren. Van een toerist had hij een kalender opgestuurd gekregen van 2016 met Willen Alexander en Maxima. Hij was helemaal in de gloria met dat ding. De volgende dag ben ik terug gegaan met stroopwafels en een sleutelhanger met 2 klompjes eraan.
Ik vroeg of ik een foto mocht maken, moest even wachten want hij moest een schoon kleed aan!
Ik denk dat ik nu in de Boeddha hemel kom later!
Ik vroeg aan hem wat ik mee kon nemen mocht ik volgend jaar weer komen. Hij zegt: graag Gouda kaas. Ik wist niet wat ik hoorde, hij heeft dit leren eten en vind het geweldig. Bij een grote winkel hier (soort Makro) heb ik Gouda kaas gekocht en ga dat brengen binnenkort. Dit zijn echt zulke leuke dingen, dat heb je niet bij Fox reizen!

Op kerstavond naar de nonnen geweest, ja, ja, zelfs in de kerk geweest! Ook leuk om mee te maken. Deze nonnen zijn van een Franse orde en krijgen Engelse les van ons.
Die waren erg vereerd dat er zoveel Nederlanders opeensin de kerk zaten.

Af en toe valt de stroom weer eens uit, gelukkig van korte duur elke keer.
Phuong komt zo om ons kerstdiner te maken, zal mij benieuwen.

Met miss Hahn vanmorgen om 8 uur weer op de bromtol om kleren te kopen voor blind people.
Nog een paar dagen en dan weer naar HO CHI MINH terug, met Lan nog naar een project misschien, ook weer leuk.

Iedereen een goeie kerst, niet teveel eten en tot de volgende update.

Groeten Els

  • 25 December 2015 - 14:37

    Anneke Meester:

    Ook hele fijne dagen met elkaar, en met de kinderen.Groetjes Anneke.

  • 25 December 2015 - 15:40

    Trix:

    Je hebt weer lekker druk daar Els, en dan die temperaturen, niet te geloven, kerst en 35 graden.
    Altijd handig zo'n contact met een hoofdmonnik, je weet nooit waar het goed voor is. Vietnam is een land en cultuur apart als je zo jouw verhalen lees, echt ongelofelijk en dat in de 21e eeuw. Wat hebben wij het toch goed in het Westen.
    Volgende week kom je alweer thuis, ongelofelijk hoe snel de weken gaan. We staan weer op Schiphol om je op te halen.
    liefs van ons

  • 25 December 2015 - 21:18

    Trude:

    Fantastisch wat een leuke foto's! Ik ben benieuwd wat daar voor rare gegrilde beesten hangen, ieder geval kom jij er heel positief tussen uit :-). God, meid(Boeddha, meid, bedoel ik) wat ga jij die kinders straks weer missen en zij jou. Niet te geloven wat je daar verandert ten goede. En wat betreft die Boeddha hemel, denk erom, ff wachten, hoor, je bent onmisbaar, hihi! Liefs, Trude.

  • 26 December 2015 - 11:53

    Astrid:

    Hoi Els, wat heerlijk om je zo blij te zien. Ik hoef mij niet af te vragen hoe jij je daar voelt. En al die blije mensen om je heen. Geniet nog even van deze laatste dagen. En hopelijk zien wij je weer gauw. Lieve groeten van Astrid.

  • 27 December 2015 - 00:27

    Joke:

    Els wat leuk al die kindertjes met kerstmutsen!!!
    Zooo waardevol!
    En die Kanjer!!![ monnik]!
    Je geniet!
    Hier is ook de kerst weer voorbij!!
    gr Joke

  • 27 December 2015 - 22:47

    Thea:

    Hoi Els, het is heel goed dat je thee heb gedronken met deze monnik, je ziet er heel ontspannen uit. Geniet nog een paar dagen het is nu zo voorbij. Gr. Thea

  • 28 December 2015 - 10:13

    Angélique:

    Hai Els,
    Wat leuk om te lezen hoe je het allemaal weer ervaart in Vietnam.
    Geniet nog ff van je dagen daar!
    Groet, Angélique

  • 29 December 2015 - 10:43

    Alexandra:

    Je bent weer goed bezig Els! Fijne jaarwisseling toegewenst.
    Groeten, Alexandra

  • 29 December 2015 - 12:47

    Maurice:

    Wat een leuke foto's weer Els. Geniet er lekker van en succes daar.

    Groetjes,
    Maurice

  • 29 December 2015 - 13:35

    Marian:

    Hoi Els nog een paar dagen dan zit het er weer op. Je zult ze wel gaan missen. Ik wens je nog een paar fijne en goede laatste dagen en een hele goede terugreis. Volgend jaar (ha ha) neem ik contact met je op. Geniet nog maar. Lieve groet van mij

  • 29 December 2015 - 22:03

    Trees Jongkind:

    Hoi Els,

    Wat heb je weer een goed werk verricht!

    Maar wat me wel opvalt, is dat je ondanks het al harde werken er heel ontspannen, blij en gelukkig uitziet!
    Goede reis terug!

    Lieve groetjes, Trees

  • 30 December 2015 - 08:06

    Karin:

    Hoi Els,

    Wat doe je toch weer fantastisch werk. Alvast een heel goed oud en nieuw. Ik zie je weer in het nieuwe jaar.
    Groetjes
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1147
Totaal aantal bezoekers 125683

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: