Thuis - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

10 Januari 2016 | Vietnam, Can Tho

Lieve allemaal,

Weer terug van weggeweest! De rugzak weer uitgepakt en zelfs alweer een week werken achter de rug.
Heb het heel koud gehad de eerste paar dagen, het scheelde maar liefst 30 graden!

Wat is er weer veel gebeurd en gedaan in een korte periode. Een krappe drie weken is eigenlijk tekort. De reis heen en terug neemt al 4 dgn. in beslag.
Toch maar eens met de baas gaan praten of de volgende keer wat langer verlof kan worden genomen.

Inmiddels bericht gekregen uit Can Tho dat de eerste 8 kinderen naar de tandarts zijn geweest. Dit was nieuw voor ze en ze waren toch wel wat zenuwachtig. De praktijk heb ik gezien voor ik wegging en dat zag er goed uit. Het is de bedoeling dat ze nu elk half jaar heen gaan. Tevens zijn er tandenborstels/pasta aangeschaft en de poetsinstructie's in het Vietnamees achtergelaten. Ben benieuwd hoe het erover een half jaar uit ziet.

Verder heb ik drie nieuwe bedjes besteld maar die worden pas afgeleverd als het nieuwe pand klaar is. Dit geldt ook voor drie nieuwe rolstoelen voor kinderen. Het heeft geen nut om dit nu te doen.

Het kindje met het waterhoofdje krijgt rondom de klok paracetemol zetpillen. Ik kon zien dat hij rustiger werd en wat meer ontspannen lag. Nu maar hopen dat hij snel in een coma raakt en overlijd. Het klinkt naar maar een volwaardig leven zit er niet meer in.
Gelukkig wordt het geaccepteerd als je met dingen aan komt en dat is heel fijn. Toch moet je telkens erom heen manouvreren en wat lopen te slijmen. Daar ben ik inmiddels een expert in daar!

Afgelopen week ook foto's gekregen uit HMC waar de brillen van Walter optiek zijn uitgedeeld. Ook zij waren erg blij, zelfs een jongetje heeft nu een bril. Er gaat een nieuwe wereld voor ze open!
Met Walter optiek al afgesproken dat zij weer brillen verzamelen voor de volgende keer, geweldig!

De terugreis verliep voorspoedig vanaf Dubai kreeg ik een upgrade naar business class! In die grote Airbus 380 je weet niet wat je meemaakt!
's Morgens om 8 uur bij het instappen staan ze je op te wachten met een blaadje met champagne, jus 'd orange enz.
Het was bijna zonde om een paar uurtjes te gaan slapen, wat een belevenis. Zo wil ik elke keer wel vliegen!

Onderstaande dingen heb ik kunnen regelen met het sponsorgeld:

-2 rolstoelen ( 1 voor volwassene en 1 voor kind)
-speelgoed kerstmis voor de City (weeshuis)
-paracetemol 15 doosjes
-donatie aan juffie voor TET (Vietnames nieuwjaar) voor wat extra's bij het
eten.
- 40 kerstmutsen
-3 kinderbedjes met matrasjes (levering over een paar maanden)
-12 paar schoenen kinderen City
-schoolgeld voor 3 kinderen gereserveerd uit de klas van juffie voor volgend
schooljaar.
-tandarts bezoek 10 kinderen en gereserveerd voor controle over 6 mnd.
-donatie traditioneel ziekenhuisje voor de keuken.
-kinderrolstoelen die geleverd worden als de nieuwbouw klaar is.
-donatie aan Nhip Cau (woonleef gemeenschap voor lichamelijk gehandi-
capten.
-shirten voor blind people (9 mannen/3 vrouwen)
-melk, olie en melk met extra calcium voor de bejaarde vrouwen in de
Pagoda.

Iedereen die iets gedoneerd heeft erg veel dank weer. Het komt goed terecht en je kan een lichtpuntje betekenen voor iemand. Het leven op zich daar kunnen we niet veranderen maar af en toe een glimlach op iemand zijn gezicht is ook goud waard!

Ook de berichtjes op de site waren weer erg motiverend en leuk om te lezen als je aan de andere kant van de wereld zit.

Tot de volgende reis!'

NB: ALS ER MENSEN ZIJN DIE VRAGEN HEBBEN: LAAT N MAILADRES ACHTER HIER!

Lieve groet Els

• 10 Januari 2016 - 16:26

Ivo:

Zeer goed werk Els, mooi om te lezen weer!

Groeten,

Trix:

Goed bezig geweest zus.

• 10 Januari 2016 - 18:08

Anneke Meester:

Je hebt je verslagen mooi weergegeven.Knap van je.

• 10 Januari 2016 - 18:38

Trude:

Eindelijk dan toch een thuisreis die je echt vreselijk verdient had!! Mooi om je zo te zien in zo'n context, vooral na al die andere foto's, hoe mooi die ook waren op hun manier. Lieve Els, wat heb je weer je best gedaan en ik zal voor je duimen, dat je baas er net zo over denkt en je gewoon genoeg verlof geeft.Gr. Trude.

• 10 Januari 2016 - 19:45

Griet :

hé Els, wat heb je dat weer goed gedaan.
    ik duim ook voor jou dat je baas je wat langer laat gaan een volgende keer ,
    zoals jij daar bezig bent geweest, heel veel bewondering heb ik er voor.
    Groetjes Griet

• 11 Januari 2016 - 23:30

Joke:

Welkom thuis!!!!

• 17 September 2016 - 19:15

My Phuong :

Heel veel bewondering heb ik voor je. Bedankt voor al je inzet.
    Mag ik jullie bankrekening? Voor de sponsering

• 02 November 2016 - 18:49

Cora Bus:

Beste Els,

Vorige week hebben wij elkaar ontmoet bij de Vietnamese ambassade.
    Je gaf me een papiertje met je naam,kon ik niet zo goed lezen, maar ik heb je toch
    gevonden op internet!
    Wat leuk om de verhalen te lezen!
    Wanneer gaan jij en je dochter weer naar Vietnam?

Ik ga zeker meer lezen over het vrijwilligerswerk.

Goede reis en veel plezier.
    Hartelijke groet,
    Cora Bus.