Dagen vliegen om - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Dagen vliegen om - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Dagen vliegen om

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

06 December 2016 | Vietnam, Can Tho

Goeiemorgen allemaal,

Jullie zullen nog wel slapen, inmiddels is het hier alweer 10.30 uur en warm.
De dagen gaan erg snel voor je het weet is er weer een week om.
Iedereen een leuke Sint gehad?

Afgelopen donderdag weer naar het traditionele ziekenhuisje geweest voor de keukendienst. Het ziekenhuisje is gebaseeerd op het werken met kruiden, die worden daar verbouwd en verwerkt. In een ruimte waren studenten bezig iets in flesjes te doen en een etiket erom heen te plakken (zie foto) met handen en voeten proberen te vragen waar dat voor was. Het schijnt goed voor je huid te zijn. Kreeg er een aangeboden, heel lief. Ze vinden zeker dat ik het nodig heb!
Eerst maar aan Phuong vragen wat erin zit en of het inderdaad voor je huid is.
Daarna eten uitdelen wat de familie voor de patiënten komt halen bij de "keuken"
Na het uitdelen met 3 mannen naar de markt om eten op te halen bij de marktkooplui. Dit wordt geschonken aan de keuken, elke dag weer. De markt is nog niets veranderd, de koteletjes en de gehakte hond liggen nog steeds de hele dag gezellig in de zon.
Het was wel een kamikaze rit. De brommer met aanhanger staat op de foto hieronder. Oh boy, dat dat ding het overleefd heeft. Op de heenweg moest ik in het bakkie zitten. Er werd een lege zak neergelegd daar moest ik op zitten.
Terug moest ik op dat houten plankje zitten met nog n andere gast.
Volle bak terug met 4 mensen op een zelf geknutselde aanhanger. We hebben het weer gered!
Weer terug kreeg ik de taak om groenten te wassen. Je zit op n laag krukje met n enorme plastic bak water voor je. Ja hoor, vanzelf zakt t krukje in elkaar. Het is ook niet berekend op struise buitenlanders. Iedeeen ligt dan in een deuk, dat vinden ze geweldig.
Toen maar gefrituurde tofa gesneden, smaakte erg lekker moet ik zeggen.

De volgende dag staan we met z'n drietjes in een bakery, komt er n jochie van jaar of 10 met lootjes. Heb z'n handje gepakt en een een muffinnetje laten uitzoeken. In plaats van een lootje wat lekkers voor hem zelf een keer. Hij straalde erover heen. Jochie ook n leuke dag en dat voor € 0,17.

Mijn horloge roest alweer van het zweten, als ie het maar volhoudt tot ik thuis ben.
Gisteravond zitten we hier in het huis iet te drinken, zit er verdorie een gekko in het glas. Ze worden al brutaler, later weer een kikker boven.
Maandagmorgen 8 uur ging het elektra eraf, oh boy hoelang zou het gaan duren? Het was gelukkig "maar" 3 uur. Het wordt wel errrrug warm als de fann niet aanstaat.

Gister werd de buurvrouw begraven, dat is een ceremonie apart. Ik fietste langs en bleef staan. Ogenblikkelijk wordt je uitgenodigd om te gaan zitten, krijgt een flesje water en vragen ze of je het goed kan zien om foto's te maken! Heb er even gezeten en gevraagd wanneer oma weggedragen werd.
Heb gezegd dat ik terug zou komen om 13.00 uur en heb snel de andere 2 vrijwillgers gehaald.
Filmpje gemaakt, op de foto wordt oma in de wagen gezet, familie erbij en het orkest wat onderweg speelt. Het is bijna een vrolijke happening.
De rest van de genodigden gaat er met de bus achteraan.
Bijzonder weer om te zien allemaal.

Mijn gehandicapte vriend waar ik vorig jaar alle dgn. een lootje kocht, heb ik weer gevonden. Hij zat in een andere straat.

Foto's gekregen uit Ho Chi Minh van kinderen en volwassenen met de ingezamelde brillen. Jullie moesten eens weten hoe blij ze ermee zijn.
Dankzij Walter Optiek en de mensen van Grandvision en iederen die zijn/haar bril heeft ingeleverd bij Walter Optiek.

Tot de volgende updat!
Lieve groet uit Can Tho

Els


  • 06 December 2016 - 06:28

    Margreet:

    O Els, ik zie je al zitten in dat aanhangertje

  • 06 December 2016 - 08:50

    Trix:

    Levens gevaarlijk op die aanhanger....!! Niets voor mij al dat ongedierte in het huis, whooo ik gril er van. Dat je er tegen kan... Je bent lekker bezig zus, lief dat je dat jochie een muffin hebt gegeven, is pure luxe voor hem natuurlijk. Wat grappig, de uitvaart van oma gaat gepaard met de fanfare, hilarisch.
    Nog een paar dagen en dan gaat Renee ook jouw kant op, gezellig...!
    Hang on there, keep up the good work...!!
    liefs van ons

  • 06 December 2016 - 14:02

    Riet:

    Ha Els, wat leuk om jouw verhalen weer te horen! Je moet er evengoed niet aan denken dat de aanhanger afbreekt of n klapband krijgt.... Heerlijk om weer daar te zijn, je geniet er weer van, lees ik... Heb het goed!

  • 06 December 2016 - 15:42

    Trude:

    Jemig, wat ben je toch een enorm stoer wijf! Aanhangers waar een normaal mens van rilt, beesten bij je bed en je eten. Maar vanuit hier is het genieten van je belevenissen en de foto's!!! Succes verder en nog effies, dan komt je meisje, nog meer genieten den'k??

  • 06 December 2016 - 21:29

    Thea:

    Hoi Els, wat een geweldige verhalen. Wat fijn dat Renee straks komt. Van de gehakte hond vind ik minder.

    Liefs Thea

  • 06 December 2016 - 23:45

    Joke:

    Els, je maakt wat mee en nu ook nog een begrafenis, apart! En de foto's leuk om het hier zo mee te maken.
    gr Joke

  • 08 December 2016 - 11:16

    Rianne :

    Hoi Els,

    Wat maak je een dingen mee!
    Wat schrijf je leuk!

    Kijk uit naar je volgende verhaal!

    Groetjes,
    Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 2512
Totaal aantal bezoekers 125362

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: