Maand - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Maand - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Maand

Door: ELS

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

17 December 2016 | Vietnam, Can Tho

Goeiemorgen allemaal,

Wordt weer tijd voor een updare, ben morgen een maand geleden vertrokken niet te geloven zeg.

Kind is inmiddels gearriveerd maar ligt momenteel ziek op bed, de trip naar Phu Quox heb ik afgezegd. Het is jammer maar het is niet anders.
Wel heel erg gezellig dat ze er is. Het weekend dan maar naar het Victoria hotel om te zwemmen en een massage. Bij de massage ben ik inmiddels 3x geweest, heb elke keer dezelfde massage gehad van dezelfde dame en 3x was het anders, bijzonder.

Afgelopen woensdag aan de nonnen Engelse les gegeven, leuk clubje van 8 nonnen. Zeer gemotiveerd om Engels te leren. Halverwege de les komt er ineens een geluid achter de kast vandaan. Alsof iemand heel hard Cup cake riep. Zit er een gekko achter de kast! Volgens de monnen een kleintje, nou hij was minstens n halve meter.
Op de terugweg enorme regenbui gehad, de poncho van Ikea family was er niet tegenop gewassen!

Renee was aangehouden op Ho Chi Minh airport door de douane, waarom ze zoveel brillen bij zich had. Niemand kan er bijna Engels en met veel handen en voetenwerk was er iemand die zei: to give? Ze dachten dat ze ze ging verkopen. Uiteindelijk mocht ze doorlopen met de brillen!
Snap het niet mij hebben ze nog nooit aangehouden en ik had er ook veel mee. Bovendien ook nog eens 33 hoortoestellen.

Vorige week met mijn vried weer een Pepsi gehaald, bij terugkomst heb ik de plaatselijke winkel (tje) leeg gekocht. Had 30 ijsjes voor de andere kinderen gehaald. De hele voorraad was op.
Dat ik met de rolstoel op staat liep zag ik een kind wat ff geknipt werd op de stoep. Krantje om en de tondeuse erover. ( zie foto)

Ik fiets ook elke dag langs de fietsen/brommer maker, daar kan je je brommer laten repareren en ondertussen zelf ff een ontbijtje naar binnen werken, geniaal toch! Een soort Heman maar dan met eten. ( zie foto)
Op de andere foto met brommer was ik ff lucht voor mijn fietsband kopen. De hele installatie ( generator, hoe heet zoiets) achter op de brommer, beetje lucht voor €0,08)

Afgelopen donderdag met de student internationaal Bussines koffie gedaan en een uur Engels gesproken. Hij blij en komende week doen we dat nog een keer.

Gister weer voor Walter Optiek bij de keuken van het ziekenhuisje gespeeld. De brillen gingen als warme broodjes over de "toonbank" . De krant erbij gehaald zodat we een beetje kunnen peilen of het de goeie sterkte is.
Zelfs de dame die hier 2x per week het huis schoonmaakt, heeft brillen voor de hele familie.
De monturen zijn hier erg duur, de glazen niet.

Renee heeft inmiddels ook met de opper monnik kennis gemaakt, weer aan de thee natuurlijk. Hij herkende haar toch niet meer van drie jaar geleden.
Rondleiding gehad door de pagoda. Die kan ik inmiddels zelf wel geven denk ik.

De laatste week gaat in, de 26e weer met de bus naar Ho Chi Minh. Daar nog met Lan naar de Pagoda met al die bejaarde vrouwen waar ik vorig jaar ook ben geweest.

Ga nu naar de City voor de wekelijke Pepsi en vanmiddag nog naar het weeshuis op het platteland voor n uurtje Engels.

Goed weekend allemaal en tot de volgende keer,

Lieve groet, Els en Renee

• 17 December 2016 - 08:16

Margreet:

Wat vliegt de tijd, alweer een maand daar. Wat leuk dat die brillen zo goed ontvangen worden. Hopelijk is Renee snel weer opgeknapt!
    Els, ik smul iedere keer weer van je verhalen, echt zo leuk.
    Fijne tijd nog.

• 17 December 2016 - 09:20

Trix:

Go Walter Optiek....!!! Geweldig wat een brilletje niet kan doen voor die mensen. En de ijswinkel kan weer een nieuwe voorraad kopen. Goed bezig zus. Hoop dat Renee snel opknapt, jammer dat ze daar nou net ziek moest worden, maar het is niet anders. Hoop dat jullie nog een gezellige laatste week daar hebben. Zien jullie weer op Schiphol.
    gr. T+T

• 21 December 2016 - 13:47

Rianne :

Wat een leuk verhaal weer Els!
    Wat heb je het naar je zin!

Geniet maar lekker en fijne feestdagen daar!

Groetjes,
    Rianne

• 21 December 2016 - 23:58

Thea:

Hoi Els en Renee,

Geweldige verhalen, de tijd gaat wel erg hard over een paar dagen al weer kerstmis. Geniet er nog van samen met zijn tweetjes.

Liefs Thea

• 23 December 2016 - 15:14

A.Melse:

23 december 2016 Jullie verhaal over het mooie werk gelezen en hebben zeer veel bewondering voor
    wat jullie doen. wensen jullie fijne Kerst en een zeer goed 2017.
    groetjes Henny & Adrie Melse