Bank, zwemmen, koffie en de rest - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Bank, zwemmen, koffie en de rest - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Bank, zwemmen, koffie en de rest

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

18 December 2017 | Vietnam, Can Tho

Goeiemorgen allemaal weer,

Afgelopen week moest ik pinnen bij de bank, tot 2 maal toe geen geld. 's Middags maar eens gaan vragen hoe dit kon. Er werd geantwoordt: no money, nou, dat was duidelijk de geldautomaat was dus leeg!

Bij Buu Tri pagoda zijn momenteel 3 baby's. Aan de monnik gevraagd wat ze nodig hebben. Heb wat blikken babyvoeding gehaald dat wilde ze graag. Wat ze nu krijgen kan ik niet identificeren maar het ruikt niet echt lekker.

De vuilnisman had deze keer zijn vrouw en dochter maar meegenomen met zijn ophaaldienst. Zijn vrouw werkte net zo hard mee en het meisje zat voorop de brommert. Had net een pop gekocht, die heb ik aan haar gegeven.

Bij de oppermonnik geweest, die had visite van een Amerikaanse Vietnamees uit Mitchigan. Was ook na de Vietnamoorlog gevlucht.
De monnik had nog geen tijd gehad om zijn Nederlandse woordjes te leren.

Weer met Gau de poort uit geweest voor een Pepsi. Als je ook ziet hoe dat gaat, een andere gehandicapte draagt hem naar beneden. Ik til de rolstoel met een ander naar beneden, daar wordt hij er weer ingezet. Er liep nog een downy die 's morgens naar het ziekenhuis geweest was om 2 kiezen te laten trekken. Heb ik ook meegenomen de poort uit na drie kwartier weer terug, niks aan de hand.

Wat ze toch allemaal op die brommer vervoeren, je blijft je verbazen. Een paar dagen geleden rolde ik bijna van de fiets van het lachen. Een brommer haalde me in waar een hond (een husky) dwars over stond bij zijn voeten.
Dat zijn toch aardige grote honden.
De volgende had zeker koude handen, die had dikke wollen handschoenen aan. De mussen rollen hier dood van dak van de warmte.

Met de mensen van blind people koffie wezen drinken. Na 1 uur Engels is de energie op. Kan me goed voorstellen want je moet alles vertellen en ze moeten herhalen. Er zijn geen boeken in braille voor Engels. Dan moet je met de groep de straat oversteken en dat in dit vreselijke verkeer. Allemaal achter elkaar, handen op de schouders, het is net de polonaise. Was net zwaan kleef aan.

Vannacht begon het ineens te regenen, ik heb nog nooit zoveel water naar beneden horen komen. Na 15 minuten is het ineens weer over.

Met de kinderen van de City naar het zwembad geweest, dat hield wat in voor we eindelijk weg waren. Er zouden 8 kinderen mee maar werden er 12 ofzo. Ze waren er zenuwachtig van want ja, zo vaak komen ze niet buiten de poort. Een ritje naar de tandarts is al een feest!
De vicedirector begon moeilijk te doen, moest weer overleggen met de staff enz. Taxi's stonden er al, wat een gedoe. Op een gegeven moment mochten we wel naar het zwembad maar niet zwemmen want het was te koud. Hier zakt toch je broek vanaf.
Uiteindelijk rond half 4 in de taxi, bij het zwembad aangekomen bleek dat het dicht was. Naar een ander zwembad gereden en he, he, om even over 4 iedereen in het water, voor een half uur! De meneer van het zwembad was wel zo lief om iedereen voor half geld een kaartje te geven. Rond half 6 weer terug en er werd wel even gevraagd of de kinderen gezwommen hadden. Er waren uiteraard, 2 ,mensen van de staff mee, en die zeiden, nee hoor, er is niet gezwommen. De natte kleren hebben we weggemoffeld! Dat viel me dan weer mee van ze.

De papierentafelkleden van de Paas (Vomar) zijn nog steeds in trek hier. Kinderen vinden het geweldig om die kleuren. Judith dank zij jou inzameling vorig jaar kunnen we nog wel even vooruit.

Vandaag nog een dagje vrij en morgen mijn laatse volle week alweer.
Met kerstavond weer bij de nonnen uitgenodigd voor de mis.

Iedereen weer een goeie week!

Lieve groet Els

  • 18 December 2017 - 08:30

    Trix:

    Hoi zus,
    Het blijft toch af en toe hilarisch daar, geen geld in de automaat, geld op..!
    Even naar het zwembad, tja dan gaat het daar toch ietsje anders, maar uiteindelijk hebben de kids gezwommen, leugentje om bestwil moet kunnen.
    Al weer 3 weken om, wat gaat de tijd toch snel, voordat je weet staan we weer op Schiphol.
    Je bent weer goed bezig daar zus, en alle contacten warm houden hoor, ook die Amerikanen die je ontmoet, je weet nooit waar het goed voor is.
    gr. zus

  • 18 December 2017 - 18:33

    Trude:

    Now, wat een belevenissen weer! Ik vraag me steeds af, hoe je dit toch allemaal op de rails houdt en het ook nog verwerkt. Zo'n andere wereld, persoonlijk zou ik er de kriebels van krijgen, wat een gedoe elke keer weer. Maar jij doet lachend je ding en maakt zoveel mensen blij! Groots!!

  • 22 December 2017 - 09:03

    Sam:

    Chuc Nam Moi.

  • 22 December 2017 - 13:50

    Marian:

    Ha Els wat ben je toch een optimist. Ik zou dat niet kunnen, knap hoor. Je kunt het zo levendig vertellen ik geniet telkens weer van je verslagen. Geniet van je laatste week en ik hoop dat je leuke en fijne kerstdagen hebt. lieve groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

terug naar Vietnam

vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2024

Woensdag

27 Januari 2024

Allerlei

20 Januari 2024

Zaterdag

13 Januari 2024

Van alles en nog wat

06 Januari 2024

Duurt ff
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 126061

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: