Vanaf het vliegveld - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Vanaf het vliegveld - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Vanaf het vliegveld

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

01 Februari 2020 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,

Inmiddels weer op het vliegveld van Ho Chi Minh gearriveerd. Het zit er helaas weer op!

Afgelopen dinsdag met 13 kinderen van de City nog wezen zwemmen, 's morgens om 8 uur! Hoe verzinnen ze het. Kinderen hebben genoten van een uurtje in het water.
Donderdagmorgen kom ik het terrein op fietsen en heeft de staff weer iets te vieren. De directeur nodigt me gelijk uit en ik vraag wat er gevierd wordt. Ze vieren dat het de 1e werkdag is in het nieuwe jaar. Oh zeg ik, dat vier ik nooit! Grappig toch.

Met Kirsten 's middags de fiets gepakt en achter ons neus aangefiets de brug over en kijken waar we uit kwamen. In ieder geval even de stad proberen uit te komen.
In zo'n gehucht zag Kirsten iets wat op een buurtkroeg leek. Daar gestopt en iets gedronken, nou, dat was feest want ze vonden een stel Nederlanders toch wel interessant.
De terugweg was iets minder want Kirsten had een lekke band, die heeft meerdere fietsen versleten geloof ik. Gevraagd waar we de band op konden pompen, en die meneer kwam net op de brommert aanrijden.
Lucht erin, gauw fietsen en onderweg nog n keer op laten pompen bij n bedrijf in 6e hands auto's of zo. Nou, die hielpen ons ook wel weer.

Van de week nog even gekeken bij het 5 sterren resort Vin Pearl naar het zwembad of dat iets was. Is wat dichterbij dan Victoria. Fiets netjes bij de ingang gezet aan de kant. Dat zwembad was toch niet mijn ding, veel te modern, geen sfeer enz. Terug naar mijn fiets, die was dus weg. De security had hem maar op de parkeerplaats neer gezet. Stond zeker niet zo netjes een fiets aan de voorkant!

Met Gau nog even een Pepsi gehaald en alle jongens een doosje Knex (??) als afscheid gegeven. Een van de jongens omhelsde me hemaal en hield me vast.
Dat was wel weer ff lastig.

Kirsten is woensdag al vertrokken omdat het heel druk op de weg zou zijn omdag iedereen na TET weer naar huis gaat. Ik heb haar wel gemist de woensdag en donderdag. We waren een goed stel samen, hard gewerkt maar ook verschrikkelijk gelachen.

Als afsluiting donderdagmorgen nog een gesprek met de directeur gehad. Aangegeven dat we het erg gewaardeerd hebben dat de samenwerking zo goed was.
Nog wat punten aangedragen waar hij achteraanzou gaan en hij zou alles in de gaten houden en hoopte op een weerzien volgend jaar.

Dat ware positieve berichten en doen ons goed. Ik heb in al die jaren nog nooit een directeur gehad die zo meewerkte, geweldig.
Volgende keer maar weer een cadeautasje mee met klompjes sleutelhangers en een blikje speculaasjes uit Nederland!

Komende week zal ik de laatste avonturen nog even op de website zetten.
Goed weekend allemaal.

Lieve groet vanaf het vliegveld!


Els

  • 02 Februari 2020 - 19:56

    Astrid:

    Hallo Els, wat jammer dat de week er alweer opzit. En ook nog eens je vakantie. Wat zullen ze je weer missen. En fijn dat je nu heerlijk samen met Kirsten een hoop hebt kunnen bereiken.
    Je hebt weer hele fijne herinneringen achter gelaten. Hopen dat de directeur daar blijft en er ook nog wat mee gaat doen. Een hele goede reis en wel thuis. Lieve groeten Astrid.

  • 03 Februari 2020 - 09:45

    Trude:

    Hoi Els, wat een mooi afscheid, fijn ook omdat het altijd wat zwaar valt.Je gaat ieder geval weg met een tevreden gevoel.Hele goede reis en hopelijk weinig jet lag. groetjes, Trude.

  • 05 Februari 2020 - 13:24

    Rianne:

    Hoi Els,

    Wat jammer dat het er weer op zit! Ik heb super genoten van je verhalen en foto's. Ik vind het heel knap en mooi wat je dit jaar weer bereikt hebt. Ik ben trots op je:)

    Groetjes,
    Rianne Nooder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

terug naar Vietnam

vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2024

Woensdag

27 Januari 2024

Allerlei

20 Januari 2024

Zaterdag

13 Januari 2024

Van alles en nog wat

06 Januari 2024

Duurt ff
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 125767

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: