laatste week Renee - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu laatste week Renee - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

laatste week Renee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

07 Augustus 2013 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal!

wat gaat de tijd toch snel, alweer een week voorbij.
Dit is de laatste week van Renee, zaterdag gaat zij terug naar Ho Chi Minh (Saigon) omdat zij naar Lowlands gaat. Els zal nog een weekje blijven met ivo en jolijne.

Gister zjin we erachter gekomen dat het kindje dat er erg slecht aan toe was bij het city orphanage (waar we ook de foto van hebben geplaats) helaas is overleden. Verschrikkelijk maar misschien beter voor haar, want ze was er erg aan toe :( Dit is al het tweede kindje dat is overleden vanaf dat we hier zijn. Het is triest om te zeggen maar de meest gehandicapte kinderen liggen gewoon op hun dood te wachten in het city orphanage.

Vandaag wilde we de kleuters van het city orphanage een leuke dag middag bezorgen door met ze te gaan zwemmen. Toen we aankwamen werden de broeken naar beneden getrokken en de jurkjes omhoog want we moesten natuurlijk wel even zien hoe gaaf hun zwembroeken en onderbroeken wel niet waren (die ze normaal niet dragen). Ook hadden ze hun zondagse kleren aan, op zn paasbest naar het zwembad! helaas kwam het met bakken uit de lucht en moesten we ze telleurstellen. Toen hebben we het uitje maar verplaatst naar de plaatselijke speelhal. Toen de zwembroeken werden ingeruild voor luiers en we eindelijk op weg waren, was de telleurstelling ver te zoeken en waren ze laaiend enthousiast. Dus weer de ballenbak in met zn allen. De kids waren helemaal happy en laaiend enthousiast! en tot slot nog een 'happy meal' bij de KFC. De kids hadden de dag van hun leven. De begeleiders liggen nu half voor pampus met een cafe suda in de hand.

Helaas is het huis aan het aftakelen, de jostis hebben niet zo veel energie meer want iedereen heeft iets onder de leden. Magen, darmen, noem het maar op. Maar ja ook dat gaat weer over en met wat projecten wissel, komen we allemaal aan de voldoende slaap en de uitziek dagen.
Gelukkig gaat het al wat beter.

Tot het volgende berichtje van els! (waarschijnlijk zonder foto's want die digibeet weet niet hoe een computer werkt ;) haha)

en misschien tot in Nederland van Renee!

Liefs,
ons

• 07 Augustus 2013 - 14:42

Marcia:

Top wat jullie daar doen! Ben trots;) tot snel en goede reis naar huis Renée, en succes nog even Els. Xxx

• 07 Augustus 2013 - 14:46

Trude:

Hoi meiden, jullie hopsen wel van de ene emotie in de andere! Schitterende mooie en lieve en dan weer intrieste en verdrietige. Je moet het maar kunnen, naast alle werkzaamheden en minder goede gezondheidstoestanden. Grote bewondering nogmaals weer. Verder een goede uitrust reis voor Renee, want daarna wordt het weer hopsen, maar even anders. Els succes verder, zonder je meisje, maar met andere fijne mensen. Veel liefs, Trude.

• 07 Augustus 2013 - 17:17

Trix:

Tja, soms loop je iets op in het buitenland. Beetje Immodium erin en weg is de racekak...!!
    Nee, grapje hoor, het is heel vervelend als je maag-darmproblemen oploopt in het buitenland. Maar je weet, gelukkig gaat het over.
    Wat weer een blije gezichtjes van de kinderen. Ze zijn sowieso blij als jullie iets met ze ondernemen.
    En ja, het is triest dat de gehandicapte kindertjes eigenlijk op hun dood liggen te wachten. Als kind zijnde weet je niet waarje wiegje staat....Wat hebben we het dan goed in Nederland...!
    Het lijkt mij dan best moeilijk om hier mee te dealen. Gelukkig kunnen jullie veel voor de kids betekenen, ook al is het "maar" 5 of 4 weken.
    Heel veel liefs, ook van Ted. Dikke zoen
    See you op Schiphol

• 07 Augustus 2013 - 18:06

Margreet:

Hoi,hoi,

Wat een verslag weer, het blijft bijzonder wat jullie allemaal meemaken.
    Voor jou Renee, nog een fijne laatste week en een goede reis naar huis. En Els, nog succes de resterende tijd.
    En nog heel erg bedankt voor de verjaarskaart, was een echte verrassing.

Groetjes, Margreet

• 08 Augustus 2013 - 10:21

Hilde:

Jeetje zeg wat een verslag weer!! Weer met tranen in mn ogen zitten lezen en zitten kijken. Wat een triest nieuws! Moeilijk voor jullie ook om maar weer even mee te dealen.
    Ik blijf het zo geweldig vinden wat jullie die kinderen daar bieden en wat jullie voor ze betekenen. Nogmaals mijn respect, ik heb er eigenlijk geen goede woorden voor....
    Renee, hele goede reis en Els nog succes de laatste week!!!
    Liefs Hilde

• 08 Augustus 2013 - 13:21

Henny:

Hallo jongens, heftige verhalen zeg en pas maar op dat jullie geen psychisch trauma oplopen want al die indrukken moet je toch maar verwerken.
    Misschien moet je je verdiepen in die leidsters, waarom ze zo reageren ect. Ik denk dat die mensen het ook niet makkelijk hebben. En zeker hebben ze geen opleiding. Als men in Vietnam zo omgaat met kinderen die gehandicapt zijn dan moet er een mentaliteitsomslag plaats vinden zodat die kinderen daar geaccepteerd worden. Maar dat is iets wat misschien niet te verwezelijken is.
    De leidsters worden misschien slecht betaald, zijn niet gemotiveerd of gestimuleerd. Er moet iets zijn waardoor je die dames kan bereiken zodat ze inzicht krijgen in deze situatie. Misschien kan de organisatie daar iets mee doen.
    In ieder geval: respect en houd moed de laatste weken, Denk veel aan juliie, lieve groeten Henny Tom en Anne.

• 10 Augustus 2013 - 16:29

Elma:

nog even zonder renee maar dat gaat ook lukken denk ik. ongelofelijk wat jullie meemaken, zien en horen.en dan zijn jullie maar een druppel op de gloeiende plaat maar alle beetjes zijn iets. tot gauw

• 11 Augustus 2013 - 16:09

Astrid:

Hallo Els, hoe zit het nu met jou je hebt een maand de tijd gehad om te oefenen met foto's en de computer. Nu moeten wij wachten tot je weer terug bent. Maar waar gaat het over jij hebt wel wat anders aan je hoofd gelukkig dat deze kinderen nu een aantal mooie weken hebben omdat er mensen heen gaan die wel met het lot begaan zijn. Hopelijk volgen er nog meer zodat de mensen die daar blijven toch op hun vingers gekeken worden en erger voorkomen. Nog een paar dagen en dan ben jij ook weer terug heb nog even veel plezier met wat je weer voor elkaar gekregen hebt. Liefs Astrid.