Kind - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Kind - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Kind

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

11 December 2016 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,

De derde week alweer voorbij en wat is er weer veel gebeurd.

Afgelopen week een uitje met de Charity class gehad. Naar de film van Moana ( Disney) en daarna, heel slecht, naar de Lotteria (soort KFC) ze hebben genoten allemaal, wij ook! Deze kinderen wonen met hun ouders allemaal in een soort boarding house (pension)
De ouders staan niet geregistreerd hier, de reden weet ik niet, maar daardoor kunnen de kinderen niet naar school.
Met deze kinderen ga ik komende week om nieuwe slippers, die hebben ze hard nodig.

Een rolstoel voor mijn Pepsi vriend aangeschaft. De winkel was vlak bij de City. Met handen en voeten proberen te vertellen dat mijn fiets ff binnen moest staan. Dan zou ik de rolstoel meenemen en de fiets weer ophalen. Kon hem moeilijk achter de fiets binden! Voordat ze het door hadden en ik weg was, was er al 1 uur om. Nu hopen dat je fiets er inderdaad nog staat als je terug komt. Warempel, hij was er nog.
Kreeg zelfs nog 10 % korting op de rolstoelprijs, het was sale wist ze duidelijk te maken. Het blijft Vietnamese kwaliteit.

Dinsdag 20 december weer met alle kinderen naar de tandarts. Ben beniewd, Renee gaat ook mee. Die is nu onderweg vanuit Dubai naar Ho Chi Minh. Morgen komt ze aan hier, gezellig hoor.
Vrijdagavond a.s. gaan we 3 dgn. naar Phu Quoc, eindelijk. Dit wil ik al 3 jaar doen maar het komt er gewoon niet van.( op Google maar ff kijken hoe het eruit ziet!)

Was afgelopen week n keer koffie drinken bij Highlands Cafe ( soort Starbuck op z'n Vienamees) loopt er weer zo'n jochie met lootjes . Lekker n gebakkie gegeten met hem. De meneer van de security wilde hem weg jagen, mooi niet natuurlijk. Lekker zitten en je taartje opeten!

Wat ze toch allemaal op de brommers laden, ik blijf me verbazen. De brommer op de foto is van de vuilnisophaal meneer (GP Groot) Het voorwiel kwam bijna omhoog, zo zwaar was ie. En toch gooien ze er maar op. Geef hem af en toe n beetje geld ( 10.000 vnd) omgerekend €0.41) Het wordt goed omgeruimd dan, hij ook weer blij en wij ook. Vanmiddag reed ik op de fiets, hij kwam helemaal naast me rijden om gedag te zeggen.

De twee jochies met hun vader op de foto wonen in een zelf geknutseld bouwvallig iets. Je kan het niet eens n hutje noemen. Ouders werken zich allebei de blubber als bouwvakker!! Vrouwen hier werken ook in de bouw, ze doen alles. Af en toe breng ik wat naar die kinderen, een lolly o.i.d.
Vanmorgen kerstmutsen gekocht voor ze, helemaal blij. Kerstavond gaan we ff een klein stukje speelgoed brengen voor ze.

De groep vrouwen op de foto is de keukenbrigade van het ziekenhuisje. Elke week komt er een andere groep vrijwilligers van het platteland om eten te koken. Ze verblijven daar dan een hele week. Ik had mini stroopwafeltjes uitgedeeld. Nou, dat ging erin als koek. Ze zijn gek op alles wat zoet is.
Komende week daar nog n doos brillen uitdelen die Renee nog mee heeft.
Het is net Pearl dan, alle brillen op sterkte neer leggen en dan gaan ze passen.
Deze keer maar niet mee naar de markt geweest op die vreselijke aanhanger/brommer. Renee mag volgende week mee!

In de supermarkt een student ontmoet die International business studeert en zo graag zijn Engels wil oefenen. Heb zijn 06 nummer, gaan we ff koffie met hem doen en kan ie met Renee oefenen. Mijn international Engels is niet om over naar huis te schrijven.

Dinsdag met Phuong in de City kijken welke bedjes er vervangen kunnen worden. Voor de hele kleine baby's vandaag nieuwe spenen gekocht. De spenen die ze gebruiken zit zo'n groot gat in. De voeding kolkt erin met als gevolg dat alles er naast loopt of het wordt uitgespuugd.

De bestelde rolstoeln uit Ho Chi Minh zijn inmiddels allemaal aangekomen.
Liep daar met 17 miljoen Dong in mijn rugzak! Goed dat er niks gebeurd is!

Ben blij dat Renee komt morgen, we zijn maar met twee vrijwilligers, veel te weinig.

Tot de volgende keer!

Lieve groet, Els

  • 11 December 2016 - 16:09

    Bea:

    Hoi Els , wat maak je daar wat mee leuk om te lezen, en wat doe je veel goeds.en wat leuk dat Renee komt, veel plezier samen groetjes uit warmentuut Bea

  • 11 December 2016 - 19:00

    Trude:

    Hey Els, mens wat zijn we toch rijk hier, als je naar jouw foto's kijkt. Stralende jongens met de kerstmuts, je gelooft het toch niet. Succes verder met zijn tweetjes en jullie kennende gaan er weer bergen verzet worden. Top meidje, groetjes Trude.

  • 11 December 2016 - 19:05

    Riet:

    Hoi Els, je bent weer lekker bezig, zie ik, goed van je hoor! Fijn dat Renée komt. Heb 't goed! Doe je Eva de groeten? Groetjes, Riet

  • 12 December 2016 - 05:19

    Renée:

    Dag mam!

    Nou ik ben onderweg hoor! Zit op de bus te wachten. Voelt helemaal weer goed om in Vietnam te zijn, heb er zin in! De brillen zijn ook mee. Heb ze moeten verdedigen bij de douane maar blijkbaar zie ik er wel betrouwbaar uit want ze mochten uitedindelijk mee! (Joepie!). Tot over 3 uur!
    Liefs

  • 12 December 2016 - 07:26

    Duy:

    prachtig

  • 12 December 2016 - 08:18

    Trix:

    Hoi zus,
    Nou dochter zal ondertussen wel gearriveerd zijn, met brillen..!! Voor alle duidelijkheid: het zijn de brillen zonder sterkte hoor, dat moet je nog in Vietnam zelf regelen.......toch....?? Of heb ik de verkeerde brillen meegegeven.? Zou net weer een stunt voor mij zijn....!! Fijn dat je het sponsorgeld weer goed kan besteden, als is het maar een jongetje trakteren op een cakeje of cola. De tijd gaat snel, over bijna 2 weken komen jullie al weer terug. Geniet van de tijd samen en keep up the good work..!
    gr. zus

  • 15 December 2016 - 10:10

    Karin:

    Hoi Els, wat een prachtige foto's en mooie verhalen. Wat fijn dat Renee er nu is. Samen lekker genieten.
    gr. Karin

  • 15 December 2016 - 11:40

    Corina:

    Wat een mooie verhalen weer, je zit weer helemaal in je knollentuin. Genieten, samen met Renee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 126607

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: