Wat een fun - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Wat een fun - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Wat een fun

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

01 December 2016 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,

Er gebeurd zoveel dat je soms de helft vergeet.

In het vliegtuig van Dubai naar Ho Chi Minh (in dat megamonster van n Airbus 380) sprak ik met een Vietnamese steward ( mannelijke variant van stewardess ) Hij vroeg of ik op vakantie ging naar Vietnam. Het ging hem erg aan het hart dat ie hoorde dat ik vrijwilligerswerk ging doen. Halverwege de vlucht kwam ie met een plastic tasje met wat spulletjes om weg te geven. Wat een schat, het was niet veel gaf ie aan maar dat maakt niet uit. Zo'n spontane actie is gewoon geweldig. Na de landing kwam ie naar me toe, kreeg een hand en hij vroeg wanneer ik terug ging. Misschien dat ie dan ook op die vlucht zat. Leuke ontmoetingen zijn dit toch altijd.

Miss Hanh heeft gezorgd voor bruine bolletjes, zijn wel errrrug stevig maar beter dan dat slappe wittebrood. 's Morgens gaan we regelmatig naar mr. Hue van cafe Time voor een gebakken eitje, bruin bolletje nemen we zelf mee. Ook dat kan hier, geen probleem.

De tulpenbollen naar de monnik gebracht, werd tjd want ze begonnen al te spruiten! Hoop dat ie begrepen heeft hoe ze de grond in moeten. Dacht eerst dat ie ze op wilde eten. Hij zat er zo ingespannen naar te kijken. Heb gezegd dat ze in een pot moeten en binnen moeten staan. Buiten zetten met deze temperatuur lijkt me geen strak plan dan spuiten ze de grond uit.

De hiushoudelijke hulp heeft de kerstboom weer onder de trap vandaan gevist, onder de douche en neer gezet.
De lichtjes waren vorig jaar gesneuveld na de douchebeurt. Maar nieuwe gekocht, ze doen 't ook nog.

In de City hadden de kinderen dikke pret afgelopen keer met een tas verband. Die tas stond in het vrijwilligershuis, alles was al jaren over de datum. Een vrijwilligster kwam op 't idee om het mee te nemen met een dokterssetje wat hier nog lag. Geniaal idee, dat was lachen natuurlijk.
Op de baby afdeling staat de hele dag de tv knoert hard aan
Al 2 weken hoor je Merry Christmas.

De was weer naar mijn vaste adresje gebracht, die was ook blij me weer te zie en de was natuurlijk.. Moest wel 10.000 vnd. betalen. ( €0,42) je schaamt je dood.

Twee avonden gegeten bij een lokaal tentje voor de enorme bedrag van €0.67 en dat inclusief consumptie.

De kakkerlakken in het huis lijken elk jaar wel groter te worden.
Gistermiddsg/avond verschrikkelijk geregend en onweren. Koelde wel lekker af 's nachts. Betekende wel de volgende dag dat de bagger achter mijn oren zat op de fiets naar t ziekenhuisje.

Tot de volgende keer!

Lieve groet uit Can Tho,

Els

• 01 December 2016 - 09:53

Griet:

hé Els, geweldig om te lezen, je verslagje. ik geniet er elke weer van.
    En zo te zien ben je ook al naar Victoria hotel geweest ! zalig toch
    Geniet verder van je avontuur en van al die fantastische ontmoetingen en tot snel

• 01 December 2016 - 09:57

Renée:

Ha mam,

Wat goed! wat een verhalen weer. Super lief sommige spontane acties van mensen die je tegenkomt, geeft je weer vertrouwen in de mensheid.
    Kan niet wachten op kerst! alhoewel ik begrijp dat je helemaal gek wordt van de kerstliedjes haha en heerlijk die kerstboom ook! hilarisch.

kan niet wachten om de kids weer te zien! En waar je inderdaad lol mee kan hebben, een tas oude verbandjes haha. hou vol met de kakerlakken en tot snel!

liiefs

• 01 December 2016 - 15:35

Anneke Meester:

Wat schrijf je toch gezellig. Ga er helemaal in mee.

• 01 December 2016 - 19:07

Margreet:

Heerlijk Els, geweldige verhalen! (By the way, hebben het huis verkocht!)

• 01 December 2016 - 19:31

Trude:

Hey Els, schitterend weer wat een belevenissen! En hele mooie foto's! En het blijkt maar weer: wie goed doet,goed ontmoet. Sterkte met de kakkerlakken Brrrrr.

• 04 December 2016 - 15:06

Trix:

En dan hier nog een late reactie van mij, maar we hebben ondertussen al gemaild.
    Geweldige die kerstboom onder de douche. Op zich best slim, maar je moet inderdaad wel eerst de lichtjes er uit halen...!! Moest er erg om lachen.
    De monnik kijkt op de foto naar de bollen alsof ie denkt dat ie ze moet opeten...!
    Die spontane ontmoetingen zijn vaak het mooist..
    Er komen nog meer brilletjes met Renee mee. We zullen haar zaterdag uitzwaaien op Schiphol.
    liefs zus

• 04 December 2016 - 16:55

Marian:

ha Els
    wat weer een heerlijke verslagen. Je schrijft met zoveel humor dat ondanks de ellende en armoede er toch een glimlach op mijn gezicht komt. Leuk en gezellig dat Renée er de volgende week is.

Is dat lieve meisje met dat ene armpje nog in het tehuis?
    nog hele fijne weken
    Lieve groet Marian

• 05 December 2016 - 19:21

Hans Sangster:

Hoi Els, Wat een verschil met hier. Ik tik dit berichtje terwijl het buiten min één is.
    Wat een prachtig verslag schrijf je. Ik hoor je als het ware praten.
    Veel succes en groeten uit Koedijk

• 06 December 2016 - 23:40

Joke: