nog 1 week! - Reisverslag uit Warmenhuizen, Nederland van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu nog 1 week! - Reisverslag uit Warmenhuizen, Nederland van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

nog 1 week!

Door: els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

25 November 2017 | Nederland, Warmenhuizen

Nog 1 week te gaan.

Na maanden van voorbereidingen is het vertrek naar Vietnam zaterdag 25 november.

Via Vrijwillig Wereld Wijd uit Dordrecht [de organisatie] is er weer een plekje [bed] gereserveerd in het vrijwilligershuis in Can Tho, Vietnam. Er zijn helaas weinig andere vrijwilligers in die periode. Hierdoor kunnen ook niet alle projecten doorgaan omdat er een minimum aantal vrijwilligers nodig zijn om de projecten draaiende te houden.

De tassen staan klaar en zijn volledig ingepakt met brillen en hoortoestellen! Dankzij de belangeloze medewerking en inzet van WALTER optiek [Warmenhuizen] en Paul v. Weezepoel [KIND HOREN die STARKEY HEARING TECHNOLOGIES vertegenwoordigen ], kan ik weer vele mensen blij maken in Vietnam. De hoortoestellen van Starkey zijn zelfs nog nieuw waar ik heel blij mee ben.

Ook van Hoorhetgoed uit Heythusen en Nederweert zijn er hoortoestellen opgestuurd. Tijdens de maand september hebben ze in de winkels een inruilactie gehad waarbij klanten hun oude hoortoestel konden inleveren voor het goede doel. Veel dank Margot Nijman en collega die dit mogelijk hebben gemaakt!

Er is extra aandacht besteed aan de inzameling voor de brillen via de krant [Schager courant en Alkmaarse courant] met een uitgebreid interview [zie foto]. Dank je wel Richard Zut!
Het interview voor RTV Noord-Holland is gedaan door Bart v. Zutphen. Wel vreemd als je jezelf zo op de tv voorbij ziet schuiven! En dan ook nog eens het hele weekend in de herhaling. Ook Bart, hartelijk dank hiervoor.

Voor de Vietnamese douane is een brief vertaald in het Vietnamees, waar uitgelegd wordt waar toch al die brillen en hoortoestellen voor zijn. Aangezien Renée vorig jaar is aangehouden in Ho Chi Minh stad op het vliegveld, probeer ik met deze vertaling duidelijk te maken waar het heen gaat [overigens is Renée zonder problemen Vietnam binnen gekomen, ze keken alleen vreemd op van al die brillen die ze mee had]. Collega Pim [en zijn vrouw] dank voor deze vertaling! Ik hoop dat het zo duidelijk is voor de douane ambtenaren dat we alleen goede bedoelingen hebben.

Er zijn mensen die spontaan weer geld hebben overgemaakt, dat was verrassend. Mooi om te zien dat mensen zich zo verbonden voelen met de kinderen in Vietnam. Hartelijk dank hiervoor! Ook hartelijk dank aan de collega's en hun familieleden die het schoolgeld van een aantal kinderen sponsoren, zo kunnen zij een betere toekomst opbouwen.
Van Deen supermarkt twee dozen met dierenplaatjes gekregen en vier albums hiervoor. Mooi om uit te delen aan de kinderen als ze goed hun best doen bij de Engelse les. Hartelijk dank Deen!

Nu nog alles mee zien te nemen richting Vietnam. Maar dat gaat vast goed komen.

Met de kinderen in december weer naar de tandarts. We hebben een tandarts gevonden die de controles vrijwillig uitvoert. Alleen de medicijnen betalen we mochten die nodig zijn.

Met Lan in Ho Chi Minh stad weer achter op de brommer naar een juffie die gratis les geeft aan kinderen waarvan de families zich geen schoolgeld kunnen veroorloven. Deze keer ga ik ook proberen of ik mee kan naar de audiciën als er iemand een hoortoestel krijgt. Het zou mooi zijn als ik deze keer mee kan. Mensen zitten soms uren op de brommer, vanuit het platteland om naar Ho Chi Minh te komen, om zo een hoortoestel te kunnen krijgen.

De foto's en verhalen worden ook dit jaar weer op de site gezet.

Hartelijk dank aan iedereen die iets heeft bijgedragen, in welke vorm dan ook!!

Lieve groet Els

• 19 November 2017 - 18:22

Trude:

Spannend weer, succes met de allerlaatste voorbereidingen! X

• 20 November 2017 - 11:06

Trix:

We zullen je weer uitzwaaien de 25e..!

• 21 November 2017 - 14:01

Marina:

Heey Els.
    Toevallig dacht ik een paar weken geleden nog aan je, of je binnenkort weer die kant op zou gaan. En nu staat je eerste blog alweer online!
    Wat een mooi mens ben je toch, dat je je weer zo inzet voor de kansarme Vietnamezen.

Heeeel veel plezier en succes daar, ik ga je zeker weer volgen!

• 21 November 2017 - 17:09

Griet:

Hé Els
    je kan nu echt beginnen aftellen, wat fijn.
    Ik leef altijd met je mee als je in Vietnam bent, ik kijk al uit naar je eerste bericht
    goeie reis
    geniet ervan
    xxx

• 26 November 2017 - 14:08

Ineke :

He Els,

Had de datum niet goed in t hoofd, ik dacht 27e, hoop dat je goede reis hebt gehad?
    Heel veel succes en plezier bij je werkzaamheden daar en vooral de bruiloft.

Tjuszzz Ien

• 27 November 2017 - 13:52

Riet:

Ha Els, fijn dat je weer kan gaan, he!? Ik ben reuze benieuwd naar je verhalen en ervaringen.
    Wat zou ik graag om een hoekje willen kijken om te zien hoe de kinderen en volwassenen het maken in City.... Heb het goed!
    Groetjes, Riet

• 28 November 2017 - 08:39

Nop:

Hi Els,

Ik was helemaal vergeten je een goede reis te wensen! Geniet daar en ik lees wel hoe het weer gaat.

Tis helaas wel erg rustig hier zonder jou.

Baaibaai!

Nop.

• 29 November 2017 - 15:17

Astrid Brakels:

Hoi Els, hopelijk ben je al weer een beetje gesetteld. Jij lekker in het mooie weer met heel veel blije kinderen en waarschijnlijk zijn er ook wel volwassenen die weer naar je uitgekeken hebben. Kijk weer erg uit naar je verhalen en foto's. Geniet van je tijd in het heerlijke Vietnam. Doei.