Bijna weer op weg naar Can Tho! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Bijna weer op weg naar Can Tho! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Bijna weer op weg naar Can Tho!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

18 November 2016 | Vietnam, Can Tho

[Omdat er iets mis is gegaan met de plaatsing van dit bericht en de notificaties naar de personen in de email lijst, is het bericht nog een keer geplaats. Dit bericht is van eergister: 18 november 2016 - Els is inmiddels in Vietnam aangekomen - Groet Renée]

Lieve allemaal,

Bijna weer ready for take off!
Morgenavond vertrek ik weer naar Can Tho voor ruim 5 weken.
Het leuke is dat Renèe me achterna reist op 10 december. We blijven dan tot 27 december en gaan samen weer terug. Renèe is er de laatste keer in 2013 geweest. Erg leuk om dit weer samen een paar weken te kunnen doen.

Inmiddels zijn er weer aardig wat spullen verzameld het afgelopen half jaar. Bij Walter optiek uit Warmenhuizen konden weer brillen ingeleverd worden, wat ook heeeel goed gedaan is! De brillen zijn nagekeken en de sterkte is erop zet met uitwisbare inkt. Heel veel dank hier weer voor.

Van GrandVision Benelux B.V [o.a.Pearl] is er een doos met kinderbrillen monturen beschikbaar gesteld. Daar zijn we ook heel erg blij mee.
De Pearl in Schagen heeft in een aantal monturen glas op sterkte gezet. Een medewerkster heeft ook een bril gesponsord! Dank hiervoor! Tevens hebben ze ingeleverde kinderbrilletjes verzameld.
De rest gaat volgend jaar weer mee.

Van BOXTEl hoorwinkels heeft 25 hoortoestellen gegeven, het afstellen gebeurd door een audiciën in Vietnam die wordt betaald uit sponsorgeld. Ook de batterijtjes worden hieruit betaald.
Er zijn in Vietnam wel brillen en hoortoestellen te krijgen, alleen het is niet te betalen voor de gemiddelde Vietnamees.

Nu alles daar nog krijgen maar een beetje creatief denken hoe we dat weer kunnen oplossen. Proberen bij de vliegtuigmaatschappij natuurlijk. Renèe heeft een geweldige brief in het Engels opgesteld, foto erbij zodat het duidelijk werd voor wie en wat. Binnen drie dagen antwoordt terug met de mededeling dat we 10 kilo extra mogen meenemen op hun kosten. We nemen ieder 5 kilo mee want anders is het niet te doen. Je mag standaard bij Emirates al 30 kg meenemen.

Er zijn ook contacten met een kinderfysiotherapeute die volgend jaar voor 5 weken wil werken in the City. Er is daar wel een fysio maar de uren zijn zeer beperkt en deze dame is bovendien al gepensioneerd. Om daar te werken als fysio is eigenlijk beneden je stand daarom is het heel moeilijk iemand te vinden. Het plan is om te proberen de fysio daar wat nieuwe methodes te laten zien en te leren zodat zij dit kan voortzetten.
We gaan proberen om dit alvast in de week te zetten want alles moet in overleg en ze erbij betrekken.

Met Lan ga ik weer op de brommer [òh Boeddha] in Ho Chi Minh op roet en zoeken waar we goeie kinderrolstoelen kunnen krijgen. Tevens kijken we of er nog iets te vinden is ter ondersteuning van de fysiotherapie zoals looprekjes e.d.
De kinderen op de foto kunnen weer een jaar naar school dankzij de sponsoring van jullie. Als kinderen naar school gaan betekent dat ze een betere toekomst hebben maar ook de familie heeft hier baat bij.

Gaat allemaal vast weer lukken, via deze site zal ik jullie weer op de hoogte houden van alle leuke en minder leuke dingen en belevenissen!
Ben heel benieuwd om iedereen weer te zien, hoe het met de kindertjes gaat en wie er nog is.

Tot in Vietnam.

Lieve groet Els

• 21 November 2016 - 08:58

Trix:

Hoi zus,
    Je berichten komen binnen hoor, Renee heeft de site gerepareerd. Veel succes maar weer daar. Ik ben heel benieuwd of het kindje met het waterhoofd nog leeft. (ik hoop van niet, en dat bedoel ik goed..!)
    gr. zus

• 21 November 2016 - 09:09

Trude:

Hey meidje, we hoorden al van onze opticien :-), dat je weg was en nu dan de bevestiging. Succes en top met Renée strakkies! Plannen genoeg en je hebt weer hard je best gedaan hier om het daar dragelijker te maken. Liefs, Trude.

• 21 November 2016 - 09:23

Karin:

Hoi Els,

Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. En heel veel succes daar!!!

• 21 November 2016 - 12:33

Anneke Meester:

Els, ik heb nog geprobeerd je te bellen en je weer een goede reis toe te wensen. Maar helaas was ik te laat. Maar bij deze. Ik ga je weer volgen. Wat fijn dat je dochter ook nog komt.

• 21 November 2016 - 13:22

Griet :

hé Els je bent alweer waar je zo graag bent, geniet ervan en zoals gewoonlijk zal je komst weer even het verschil maken. ik kijk al uit naar je eerste verslagje ,

• 21 November 2016 - 20:41

Margreet:

He Els, goede reis gehad? Wat zullen ze blij zijn jou weer te zien! Fijne tijd!

• 23 November 2016 - 09:20

Joke: