Can Tho - Reisverslag uit Nederland, Nederland van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Can Tho - Reisverslag uit Nederland, Nederland van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Can Tho

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

11 December 2015 | Nederland, Nederland

Lieve lezers,

De eerste week zit er al bijna weer op, de dagen vliegen voorbij.
Bij het weeshuis waren ze blij me weer te zien. Leuk is dat als kinderen en sommige gehandicapten je herkennen.
Het is daar een grote puinhoop, er wordt door de overheid een nieuw gebouw neergezet ( eindelijk) De bouw gaat langzaam en op die manier is er nog minder ruimte voor de bewoners.
Alle spullen van de fysio staan opgeslagen in een afgesloten ruimte en worden niet gebruikt. Vorig jaar hebik 4 kussens laten maken die schuin aflopen zodat het eten geven wat makkelijker gaat. Ook die kussens lagen daar. Gister even bij de directrice langs geweest dat die kussens uit het hok moesten en gebruikt worden. Nou, de sleutel werd gehaald en de kussen zijn weer in gebruik.
De kinderrolstoel die ik in HMC heb gekocht staat in de ruimte waar de kinderen verblijven en die blijft daar staan. Het is een geweldige rolstoel en menig rondje alweer mee gereden.
Boven bij de baby's ligt n kindje van ongeveer 4 mnd. met een waterhoofdje, niet te geloven. Een foto heb ik bij het vorige verslag gezet. Eerst gedacht om het niet te doen maar het is wel zoals het is hier en niet anders.
De kinderneuroloog uit het MCA heeft de foto gezien en advies gegeven opmijnvraag over pijn medicatie. ( dank dokter Myrthe en Trix)
Het kindje heeft waarschijnlijk aln hersenbeschadiging op gelopen en zal in coma raken maar een pijnlos einde is het laatste wat jekan geven.
Ik wou dat ik nu een pilletje had om te geven dat het direct zou overlijden.

Voor de rest alle bekenden weer gezien, al weer even bij restaurant Cappucino geweest. Niets veranderd daar de kassa is nog steeds hetzelfde plastic bakje!!

Vanmorgen ( toen jullie nog sliepen!) naar blind people geweest voor Engelse les. Weer nieuwe mensen en bekenden, ook leuk weer omte doen.
Gister bij het traditionele ziekenhuisje geweest in de keuken. Ze gingen naaa de markt om groe ten te halen en vroegen of ik mee ging in de laadbak ( karretjeachter een brommer) nou, maar niet, niet echt goed voor je rug. Iedereen lachen daar dat ik het niet deed.

Voor mr.Tan een doos brillen mee, hij was er niet, dus die volgende week maar weer mee. De brillen van Walter optiek vindt nu zelfs in Vietnam!!

Morgenavond komen er 4 mensen uit Enkhuizen hier ( Wim Hink). Met hun en Jesper ( Deen) miss Hanh uit eten, gezellig.

Afgelopen woensdag naar een nieuw project geweest bij een kerk. Engelse les geven aan kinderen uit probleem gezinnen. Veel gezinnen met alkohol problemen. Jeugdzorg kennen ze hier niet.
De weg er naar toe was cross country rijden, dat de fiets het heeft overleefd, niet te geloven.

Het is hier erg warm voor de tijd van het jaar. Ook Phuong gaf aan dat de temperatuur hoog was. Normaal is het nu rond de 26/28 graden. Heerlijk weer voor ons blanken maar het is dagelijks rond de 35 graden en lekker klef.

Iedereen hartelijke groeten vanuit Can Tho

Els

• 11 December 2015 - 06:32

Trix:

Hoi zus,
    Goed bezig weer....!
    Ze zien daar echt niet het belang in van fysio hulpmiddelen, het blijft n raar land, maar ze weten niet beter.
    Leuk dat er mede Nederlanders met je uit eten gaan, geniet ervan.
    gr.zus

• 11 December 2015 - 09:13

Trude:

Hoi Els, nou weer reuring genoeg. Ieder geval kom je niet voor de kat z'n dinges daar, moge dat duidelijk zijn Top meid, weer heel mooi dat je ze kan helpen en heerlijk dat ze je inmiddels kennen.
    Groetjes, succes en geniet van je etentje.

• 11 December 2015 - 11:05

Kind:

Hee mam!

haha ik zie alles al helemaal voor me, wat een avonturen.
    de verhalen van die kindjes zijn toch weer niet te geloven, een waterhoofdje is hier zo geholpen!
    gelukkig maar dat jij er weer bent.

Veel plezier en succes!
    liefs.

• 11 December 2015 - 13:59

Fleur:

Hoi Els! Weer supergoed bezig lees ik! Zet hem op.

• 11 December 2015 - 16:42

Anneke Meester:

Wat indrukwekkend om dit allemaal te lezen. Succes met alles. Groeten Anneke.

• 11 December 2015 - 21:59

Marian :

Hoi Els, wat een mooie verslagen schrijf je toch. Dat je je dat allemaal doet daar heb ik veel respect voor. Wat zielig dat baby'tje, daar krijg je tranen van in je ogen.
    Succes verder en hopelijk lukt alles wat je je hebt voorgenomen.
    groetjes Marian

• 11 December 2015 - 23:02

Maurice:

Hey Els,

Wat leuk en heftig om je verhalen weer te lezen.

Hou je taai en heel veel succes.

Groetjes,
    Maurice

• 11 December 2015 - 23:27

Joke:

Els Succes, heb bewondering voor je!!

• 12 December 2015 - 10:14

Henny:

Hallo zus, goed bezig zeg. En aangrijpend het verhaal van dat kleine baby tje. Dan prijs je zezelf gelukkig dat je wieg in het goede land staat.
    Misschien kunnen ze nog een timmerman gebruiken, naam Tom!!
    Pas goed op jezelf, groeten Henny.

• 12 December 2015 - 19:00

Wendy:

hallo tante els
    goed om je verslagen weer te lezen
    succes hoor we blijven je volgen
    groeten lars en mats papa en mama en jim

• 14 December 2015 - 00:01

Thea:

Hoi Els,

Ik lees je verhaal en denk alles wat je daar doet is voor de kinderen zo waardevol. Al lijkt het een druppel op een gloeiende plaat.
    Wat vreselijk zielig zo'n klein hummeltje, ik snap wat je schreef.
    Het is zo'n andere wereld volgens mij wen je daar nooit aan. Blijf goed bezig.

Gr. Thea

Wat vreselijk zielig zo'n hummeltje.