nieuw project - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu nieuw project - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

nieuw project

Door: els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

07 Oktober 2014 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,

Weer even een nieuwe update uit Vietnam.
Afgelopen weekend ging Cau Doc niet door, mijn darmen lieten het afweten, dat gebeurd toch niet vaak!
De rest ging wel en dus had ik het huis 2 dagen voor mij alleen, ook lekker.

Maandag maar een massage gedaan, de matras van mijn bed is nu niet bepaald zacht met als gevolg dat de hele linkerkant vast zat.
Dat heb is geweten! Mijn armen werden bijna uit de kom gerukt en ik werd bijna door de tafel heen geduwd. Ze zijn niet groot die Vietnamezen maar wat een kracht hebben ze. Het was even pijn lijden met als resultaat dat de schouder en arm bijna weer normaal waren.

In Can Tho is een nieuwe Pagoda die heb ik bezichtigd daar is een paar jaar aan gewerkt, hij is prachtig.

Het oude vrouwtje waar ik altijd de lootjes van kocht, is overleden. Met haar foto hebben we toen een prijs gewonnen bij Kras. Maar we hebben weer een nieuwe gevonden, een man die ik alle dagen tegen kom als hij op zijn ellebogen en knieën over straat kruipt. De prijs van de lootjes is wel omhoog gegaan en kosten wel €0,30!

Vanmorgen naar een nieuw project geweest: Nhat Tan ( blind people)
Zij runnen een massage salon en willen Engels leren voor het geval er toeristen komen. Dit doen we samen met een tolk want er is geen andere manier om het ze te leren. Het niveau is laag, eigenlijk is het meer converseren in het Engels en hopen dat ze er voldoende van kunnen oppikken.
Ik was samen met Thijmen ( uit Obdam!)die is echter 1.95 lang en iedereen zat aan hem want zo'n lange hadden ze nog nooit gezien!
Het is erg leuk om te doen en dankzij de massagesalon kunnen ze zich redden en dat is fantastisch.

Miss Hanh heeft de rolstoelwinkel gebeld in Ho Chi Minh (weet niet of ik dat al verteld heb trouwens) daar hebben ze toch een goeie rolstoel schijnt het
en ze komen hem brengen naar Can Tho (3 uur met de bus!)
Nu maar hopen dat het inderdaad een goeie is.

Vanmiddag weer bij de City geweest en ik weet niet wat de kinderen hadden daar maar ze waren zo druk en wild. Zelfs de gehandicapten kinderen hadden een opleving volgens mij.
Er zijn nog steeds veel kinderen met longproblemen en we prakkezeren ons suf hoe we ze nu overeind kunnen krijgen van de grond af. Er wordt maar Ventolin gegeven maar oplossen doen ze niet.

Volgende week overleg met de directie ( robbertje vechten) en dan ook vragen of de hangstoel opgehangen mag worden. Heb dat ding niet voor niets meegezeuld uit Nederland.

In het maandblad Plus van oktober staat nog een leuk verhaal van ons over Vietnam onder de kop: De reis van je leven.
De foto heb ik in december gemaakt.

Dat was het weer voor deze keer!
Zal proberen weer foto's te plaatsen.

Groet Els




  • 07 Oktober 2014 - 17:11

    Trix:

    Hoi zus,
    nou je bent goed bezig daar. Laat die directie maar een poepie ruiken (leuke woordspeling nu je aan de sproeipoep bent..haha). Wel netjes blijven hoor tegen de directie, gewoon lachend in het Nederlands uitfoeteren als je boos wordt. Ja grappig zo'n lange man bij al die kleine Vietnameesjes.
    Wat goed dat de ruwe massage zo goed geholpen heeft. Je moet ff snel een matras omruilen van iemand die nu even niet in het huis is......!!!!!
    Wat dacht je, ik zoek nog een projectje daar... Nhat Tan. Volgens mij kan je daar iedere dag wel een nieuw project starten.
    Denk ook om je zelf, geniet ook van je verblijf daar, al is dat misschien de ene dag makkelijker dan de andere dag, gezien het leed wat je ziet.
    Ik hoop dat je succes hebt bij de directie en dat de kinderen op de een of andere manier matjes, stoeltjes, tafeltjes, bankjes of wat dan ook krijgen zodat ze van de grond afkomen. Of een supergrote kinderbox voor diegene die niet kunnen lopen of zitten......dat is misschien nog wel een idee.....! Dan kunnen ze er ook niet uitvallen.... Yes...ff timmermannetje zoeken in Vietnam...!!
    Succes met de directie.
    liefs zus

  • 07 Oktober 2014 - 19:45

    Duy:

    leuk massage he, ik heb dat luxe probleem ook toen ik daar was. We moeten er steeds iedere keer roepen dat het wat zachter graag. Lan zal je bellen als hij in can tho komt. Ergens volgende week.

  • 07 Oktober 2014 - 19:46

    Duy:

    Oh, je kan hem gelijk vragen hoe de fotos geuploaded worden. Kan in Nederlands dus.:-)

  • 08 Oktober 2014 - 21:01

    Renée:

    hee mam!

    Super tof dat nieuwe project! Ben er erg benieuwd naar.
    Jammer van Cau Doc maar het id belangrijk dat je beter wordt hoor! Ziek maar even uit.
    Cool die nieuwe Pagoda! Ook benieuwd naar haha
    Eindelijk zijn je fotos gelukt! Geeft gelijk beeld bij het verslag.
    En lekker veel massages nemen hoor, heerlijk.

    Altijd leuk om je verslagen te lezen en te skype !
    Doe rustig aan en ziek lekker uit.
    Doe iedereen de groetjes!

    Trots op jou!!
    Heel veel liefs vanuit Ierland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 127463

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: