woest - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu woest - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

woest

Door: els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

13 December 2013 | Vietnam, Can Tho

Goeiemorgen allemaal,

bij jullie is het nog nacht maar wij zijn alweer fris en fruitig op de fiets naar het internetcafe.

Dinsdag was ik weer bij de City Orph. en er was een gehandicapt meisje van drie jaar die net terug was uit het ziekenhuis. Daar was ze anderhalve week geleden naar toegebracht omdat ze bijna gestikt was in het eten wat hier nogal hardhandig wordt gegeven. Ze was helemaal blauw aangelopen en er moest iemand komen om haar een injectie te geven met een spierverslapper. Daarna heeft ze anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en was afgelopen dinsdag weer terug gekomen.
Woensdag zag ik dat ze koorts had en erg ziek was. En weer werd er geprobeerd een bak eten in te proppen. Bovendien lag ze onder een fan wat niet goed is voor iemand met koorts. Proberen duidelijk te maken dat ze die fan uit moesten doen. Er werd alleen maar gelachen, ik deed dus zelf de fan uit en die werd weer aan gedaan. Toen werd ik zo woest [ben ik nooit!] heb het bedje vast gepakt en het op een andere plek neergezet.
Brak bijna mijn nek nog over een ander gehandicapt meisje wat op de grond lag en die mutsen daar maar lachen. Het bedje bleef er wel staan en dat wilde ik bereiken. 's Middags nog een keer terug gegaan en gekeken en het bedje stond er nog gelukkig. Wel waren ze weer bezig om er eten in te proppen. Toevallig was de directrice er net en die spreekt 4 woorden Engels. Aan haar uitgelegd dat ze moesten stoppen met het eten en water moeten geven. Wat doen ze: het eten mengen met water en toch weer geven. Nogmaals uitgelegd dat ze geen eten moeten geven maar water. Gelukkig was de koorts een stuk minder.
Vanmiddag maar weer kijken of ze het gesnapt hebben. In de winkel maar een fles kopen en proberen duidelijk te maken dat ze dan maar melk moeten geven ipv die gore bak met eten.

Gister heb ik ook van het sponsorgeld twee opblaasbare zwembadjes gekocht. Daar hebben we de kleuters in gezet, nou, dat was feest.
Wat hadden ze een lol, de leidster niet geloof ik maar dat is dan jammer.
We hebben ze bovendien lekker in het sop gezet en gewassen want ze ruiken ook niet al te fris.
Komende week gaan we proberen om de peuters naar buiten te krijgen, die komen nooit van de bovenste verdieping af.

Kerstmis wordt hier niet echt gevierd en als er al iets gedaan wordt is het 23 of 24 december. Voor de mensen hier is het TET [nieuwjaar] een hoogtepunt. Dat is oud en nieuw eind januari en dan is alles dicht en de wscholen zijn vrij voor drie weken.

In het huis staat nu een kerstboom, de huishoudelijke hulp vond hem zeker erg stoffig want die heeft de boom met ballen en al onder de douche gezet!! Hilarisch gewoon.

Het is het droge seizoen hier en dat is te merken aan de temperatuur.
De Vietnamezen vinden het koud die lopen met trainingsjasjes aan en wij
zweten ons het heneweer.

Tot de volgend updat maar weer!

liefs Els

  • 13 December 2013 - 06:23

    Trix:

    goedemorgen zus
    Nou ik ban al wakker hoor. Laat ze maar n poepie ruiken hoor, de bitches...!
    Er zal bij hun maar eens een bak vies eten naar binnen gepropt moeten worden. Hoe is t toch mogelijk dat kinderen zon mens onwaardig bestaan moeten leiden. Goed dat jij er bent.
    You go woman......!!
    Liefs zus

  • 13 December 2013 - 07:41

    Duy:

    Oh..oh..waarom en waarom doen die bitches now zoiets tegen die kinderen? Waarom werken ze daar nog?
    Jullie doen alles aan om die kinderen blij te maken, die bitches doen anderom. Die kinderen hebben geen ouders, geen liefde, geen fatsoenlijk eten...en een klein beetje plezier willen ze ook afpakken.
    Ik ben sprakeloos, boos, machteloos lees ik jullie verhaal.....ik moet iets bedenken.
    Hou je taai Els,

  • 13 December 2013 - 08:29

    Hilde:

    Hey Els,
    Wat een wijven joh daar! Super hoor dat je zo doorzet. Ik hoop dat het bedje nog staat als je terug komt!Ik zit elke keer weer sprakeloos te lezen.Ik blijf het onvoorstelbaar vinden wat daar gebeurd...en zooo super dat jullie daar zo hard aan het werk zijn!
    Succes!
    Toedels Hilde

  • 13 December 2013 - 10:06

    Trude:

    Hey meidje, alle emoties zijn weer gepasseerd! Jeetje, nooit saai, daar bij jou. Hou je taai en sterkte, je weet waar je het voor doet en op deze site kan je al je emoties van je afschrijven. Ik zag wel die kerstboom onder de douche staan in gedachten en zo zat bij mij ook bij mij van alles in een achtbaan.X Trude.

  • 13 December 2013 - 11:06

    Wil:

    he els

    rustig aan, laat je niet gek maken door die emotioloze wijven, ik snap dat het moeilijk is.
    hou vol, en veel sterkte.

    gr. wil, mariet en bas

  • 14 December 2013 - 16:11

    Ank:

    Hallo els Renée heeft een briefje geschreven hoe ik je kan bereiken.lief hoor. Ik hoop dat je een goede reis heb gehad en dat je een goede periode daar mag hebben.ik hoor het wel van Renée. Die met Niek aan het spelletje doet met de computer ...met mij gaat het deze keer waardeloos de eerste dagen ging wel maar de laatste dagen ben ik moe en zit de hele dag maar op de bank etende ik maar vlug iets .vandaag na drie dagen toch maar even wat boodschappen gedaan .maar volgens de arts hoort het bij m
    De ziekte.maak je maar geen zorgen hoor het gaat wel weer over .morgen gaan we op de foto is bestemd voor Johan en Ina .hou je goed els en tot. De volgende keer ik weet hoe het nu gaat Groeten ook van Niek en ook van mij ANK

  • 14 December 2013 - 17:00

    Kind:

    OH MAM WAT GEWELDIG!!! die foto's!!! echt zooo leuk om ze te zien glinsteren in dat badje! en mn vriendjes op de foto!! oh wat tof!! moet helemaal een traantje wegpinken.
    en mooie bedjes zeg! en hahaha die hulp, wat is het toch een grappig vrouwtje :P

    Liefs!

  • 14 December 2013 - 17:22

    Anneke Meester:

    Wat weer een bijzondere verhalen, els. Ik vind het zo knap en moedig van je om dit te doen.
    Wat maak je wat mee daar.
    Sterkte en ook veel plezier met alles wat je onderneemt. Lieve groet van mij.

  • 15 December 2013 - 12:35

    Elma:

    wat loop je soms tegen dichte deuren aan. goed dat je zo voor ze opkomt. het is wel een druppel op de gloeiende plaat maar het is toch wat en je ziet hoe de kinderen ervan genieten. geweldig werk doe je daar Els petje af hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 128443

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: