ook mijn laatste week - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu ook mijn laatste week - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

ook mijn laatste week

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

12 Augustus 2013 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,

nou, deze digibeet gaat een verslag maken en probeer ook nog foto's erbij te zetten. Daar wordt ik dan wel bij geholpen door Joleine de andere vrijwilliger.
Dit wordt ook mijn laatste week, het is gewoon niet te geloven zo snel als dt gaat. Afgelopen zaterdag afscheid genomen van Renee die zit nu in Istanbul te wachten op de aansluiting naar Amsterdam. Ik had verkeerd gekeken bij het boeken, het arme kind moet 9 uur wachten op aansluiting!!
Het is wel even vreemd dat ze er niet meer is, mis haar wel!

Gister en vandaag was het vreselijk weer, het is echt regenseizoen, wat een water is er gevallen!
Vanmorgen om 5.45 uur [!!] opgestaan om naar de floating market te gaan en vanmiddag een rondje Can Tho gefietst met Ivo. Met hem ga ik samen terug naar naar Ho Chi Minh. In Ho Chi Minh wil k kijken of ik het tehuis TU DU kan bezoeken. Dit is een tehuis voor gehandicapte kinderen die allemaal slachtoffer zijn van de Vietnam oorlog [agent Orange]

Afgelopen week heeft Renee het voor elkaar gekregen dat ze door de verzorgster waar ze mot mee had, buiten de deur is gezet. Dit gebeurde op haar laatste dag bij City Orphanage. De kinderen en gehandicapten genieten zo als je daar komt. Sommige horen aan je stem dat je er bent en worden dan helemaal "wild"
Afgelopen week is er weer een nieuw kindje binnengebracht, ik schat het op een maand of vijf.
Gelukkig geen kinderen meer overleden deze week, het was even genoeg zo.
Er zijn 16 bedjes van nieuwe bodems voorzien, stuk voor stuk allemaal nieuwe gelaste bodems en alles is opnieuw geschilderd. Allemaal dank zij jullie sponsoring!! Nu wil ik deze week nog kijken hoe ik een nieuwe rolstoel bij het tehuis kan krijgen, met de fiets gaat dat een beetje moeilijk. Gister nog nieuw speelgoed gekocht, ik zat met een brandweerhelm op aan de koffie!!
Deze week nog drie keer naar het weeshuis, de pagoda een keer en twee keer Engelse les geven bijm een ander weeshuis op het platteland en dan zit het erop!
Zal proberen de komende week nog een keer een verslag te maken.

Groeten vanuit Can Tho, liefs Els

  • 12 Augustus 2013 - 12:52

    Trix:

    Hoi zus,
    Klinkt heftig dat ze Renee buiten de deur hebben gezet. Wat een bitch is die verzorgster.
    Ik begrijp heel goed dat je Renee al mist, jullie zijn 4 weken intensief opgetrokken voor hetzelfde goeie doel en het is best heftig wat jullie daar zien, buiten alle goeie gebeurtenissen om natuurlijk. Het is toch geweldig dat de kids helemaal opleven als jullie binnenkomen..!!
    Die rolstoel daar krijgen is niet zo moeilijk hoor. Je doet het als volgt: je gaat met iemands anders op de fiets of de brommer naar de rolstoel winkel, koopt een rolstoei en bindt deze achter de fiets of de brommer, jij gaat erin zitten en de ander fiets of tuft terug naar waar je 'm hebben wilt.....!!
    Klein addertje, het is misschien een beetje gevaarlijk maar wie let daar op..........!!
    Over een week ben jij ook alweer thuis. Ank of Nic of beide komt je ophalen en dan weer lekker in je eigen bed en alle indrukken verwerken...
    liefs zus

  • 12 Augustus 2013 - 13:16

    Ineke :

    Hoi Els,

    Alweer je laatste week, tjeeesss wat vliegt de tijd toch. Hoop dat je nog een beetje kan genieten ondanks alle sores om je heen. Wat goed dat je dingen hebt kunnen realiseren. Lijkt me ook een gevoel van type K als je weer afschjeid moet nemen van al je schatten en ze achterlaat bij de Bitch.

    Nou we zien je de 26e en ben benieuwd naar al je verhalen.

    Tjuss Ineke

  • 12 Augustus 2013 - 13:58

    Trix:

    He zus, goed gelukt hoor de foto's..! Natuurlijk kan jij dat..
    gr.zus

  • 12 Augustus 2013 - 14:32

    Corina:

    Heeeeeey Els,

    TROTS OP JE hoor, als digibeet een verslag schrijven en plaatsen, mèt foto's nog wel, knap hoor!!!

    Wat maken jullie toch een hoop mee, wat weer een belevenis. Super hoe jullie hier mee omgaan.
    Inderdaad een goed idee, rolstoel achter fiets of brommer en gas erop...... Succes

    Tot gauw

    Corina


  • 12 Augustus 2013 - 15:56

    Wil:

    he els

    veel sterkte in je laatste week, jullie hebben het weer goed gedaan daar.
    ik hoop dat het goed komt met de rolstoel.
    als we niets meer van je horen, een goede reis naar huis!!!!!

    gr wil, mariet en bas

  • 12 Augustus 2013 - 16:12

    Mieke Delver:

    He Els,

    Ik was naar je op zoek omdat ik morgen toevallig in Noord-Holland zal zijn en jij morgen jarig bent. Alvast gefeliciteerd!!
    Omdat je de telefoon niet opnam kreeg ik het briljante idee op deze site te kijken en jawel hoor... weer naar Vietnam. Stoer hoor.
    Ik spreek je binnenkort wel weer eens. Veel succes met de laatste loodjes en de terugreis.
    Groeten, Mieke



  • 12 Augustus 2013 - 18:52

    Trude:

    Hey kanjer, lees net dat je morgen jarig bent: van harte!! En hartstikke goed verslag MET foto's! Succes nog je laatste week en geniet nog van je kinders. Moeilijk om ze weer achter te laten straks, maar je laat ze alweer beter achter als toen je kwam. Bedjes, speelgoed en heel veel menselijke warmte, het is niet niks!
    En die rolstoel gaat ook zeker lukken. Groetjes Trude.

  • 12 Augustus 2013 - 19:06

    Ine:

    Als het goed is, is het nu middernacht bij jou.
    Dus.... Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Dikke kus,
    Ine

  • 12 Augustus 2013 - 19:18

    Margreet:

    He Els,

    Zit het er alweer bijna op, wat hebben jullie allemaal weer mee gemaakt!
    Wat zal die brandweerhelm je goed staan, zie je al zitten tussen die koters.
    Els van harte met je verjaardag, mooi om deze daar te vieren met de kinderen waar je zo'n warm gevoel voor hebt.
    Een hele goede reis terug en tot gauw in het Noordhollandse!

    Liefs, Margreet

  • 12 Augustus 2013 - 22:14

    Thea:


    Hoi Els,

    Het laatste stukje en dan zonder Renee. Ik vind goed dat Renee haar mond heb opengetrokken ook al werd ze eruit gezet. Als niemand iets zegt veranderd er nooit wat ( ik weet niet of dit nu wel gebeurd, het ligt allemaal zo gevoelig daar. Nou meid jullie hebben weer vreselijk jullie best gedaan voor de kinderen. Het zal een rot gevoel geven om daar weg te gaan, maar zo gaat het in het leven.

    In ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan daar met de kinderen of laat het gewoon voorbij gaan. Liefs Thea

  • 13 Augustus 2013 - 08:17

    Trix:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag zus........!!!!!
    volgens mij wilde je het stilhouden maar doen je mede vrijwilligers vast wel iets leuks voor en met je.
    fijne dag toegewenst.
    Renee heeft een voorspoedige reis gehad, ze lag op tijd op bed, ze is bij ons blijven slapen
    Was goed haar weer te zien. Ted zal haar vandaag wel goed verzorgen.
    Breng haar donderdagochtend vroeg naar Petten zodat ze op tijd naar Lowlands kunnen gaan.
    liefs zus

  • 13 Augustus 2013 - 10:33

    Elma:

    Els van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. wat een werk verzetten jullie daar ongelofelijk. nu weer even opladen zonder renee verder te gaan. ik hoop dat je de dingen kan afmaken wat je in je hoofd had want daar ging je voor. petje af voor jullie
    groet Elma

  • 13 Augustus 2013 - 11:15

    Gerlantje:

    Hoi Els!

    Van harte met je verjaardag!
    Af en toe kijk ik even op jullie blog. Leuk en bijzonder om te lezen wat jullie daar allemaal mee maken!

    Geniet nog even want voordat je het weet ben je weer terug... ;(

    Groetjes,
    Gerlant

  • 13 Augustus 2013 - 11:33

    Ineke Bakker:

    Heee die Els.

    Weer een jaar ouder ( en wijzer). GEFELICITAART, geen taart maar vietnameese loempiaatjes trakteren, ha ha.

    Maak er een mooi levensjaar van, met allen die je lief zijn.

    Leuke en gezellige dag gewenst en zie je over een week of 2.

    Garoeten Ineke

  • 13 Augustus 2013 - 12:12

    Bas:

    he tante els

    gefeliciteerd met je verjaardag, ook namens papa en mama

    gr. bas

  • 13 Augustus 2013 - 13:08

    Marian:

    Hoi Els, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Apart om het daar te vieren. Wat goed je verslag met de foto's. Ik geniet elke keer van jullie verslagen. Ik denk wel dat het af en toe afzien is. Volgens mij neem je weer met pijn in je hart afscheid van de kinderen. Jullie hebben in ieder geval voor veel glimlachjes gezorgd en dat is geweldig. Ik heb de kringloop medewerkers ook attent gemaakt op jullie site. Tot ziens en een goede reis terug lieve groet Marian

  • 13 Augustus 2013 - 13:19

    Karin :

    Hoi Els,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel jammer dat Renee er niet bij kan zijn. Ik lees vol bewondering jullie reisverslagen. Alvast een goede terugreis gewenst en ik zie je over een paar weken.
    Groetjes
    Karin

  • 13 Augustus 2013 - 17:40

    Judith:

    Hiep hiep!!!

    Van harte met je verjaardag!!!

    Ik hoop dat je een mooie dag hebt, ondanks de harde realiteit daar. Knap wat jullie daar allemaal weer gedaan hebben. Respect!

    liefs Juud

  • 13 Augustus 2013 - 17:53

    Die Gekke Dochter:

    Dag moeders!

    Wat een leuk verslag en foto's! en dat helemaal zonder mij, ben trots op je!
    Van harte gefeliciteerd! maar ik had je natuurlijk al even gebeld. Die foto met die brandweerpet op was ook erg leuk, ivo heeft die natuurlijk even gestuurd haha. Doe nog maar vele jaren zo gek! Vrijwilligerswerk met je ma in Vietnam, hoe ongelooflijk TOF is dat! heb een toptijd met je gehad daar mam!
    Reis is goed gegaan! ook de 9 uur wachten, lekker bij de starbucks hihi,

    Doe de kindjes en ivo de groeten! en succes nog even mam!
    liefs en dikke knuffel!

  • 13 Augustus 2013 - 19:36

    Henny:

    Hoi Els, van harte gefeliciteerd. Heb een sms gestuurd naar je Hollandse nummer maar heb v Renee begrepen dat je een Vietnamees nummer hebt. Bellen ging dus ok niet. Hoop dat je een leuke dag hebt gehad, probeer je morgeno. te bellen groeten Henny

  • 13 Augustus 2013 - 21:07

    Ank:


    Lang gezocht naar je papiertje maar eindelijk hebben we het gevonden .
    Van harte gefeliciteerd metvje verjaardag .
    Nog een prettige dag
    Ank en Niek



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 127090

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: