hallo Nederland - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu hallo Nederland - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

hallo Nederland

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

31 Augustus 2013 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,

we zijn inmiddels al een poosje terug en de eerste werkweek zit er weer op [helaas!]
De rugzak is uitgepakt en ligt weer op de zolder.
Het zijn fantastische weken geweest vol van indrukken, emotie's, gelachen, gehuild en hard gewerkt.
De groep was heel erg leuk en dat maakt het ook wat makkelijker. Onderling kan je er goed over praten als er iets gebeurd was en dat is heel prettig.
De ander weet precies de omstandigheden en waar het over hebt.
Het afscheid van iedereen daar en het weer achter laten van alle kindertjes blijft toch een moeilijk moment. Wat hebben we het hier toch goed ondanks de slechte economie.
Dankzij jullie sponsoring hebben we heel wat kunnen doen:

-nieuwe stretchers voor de kleutergroep
-een verhoging laten maken met een hek ervoor en matrassen voor de
gehandicapte jongens groep
-16 bedjes van de peuters/baby's van nieuwe bodems voorzien en ze
zijn bijgeschilderd.
-kleertjes
-bergen speelgoed
-2x een uitje georganiseerd voor de kleuters en Charity Class kinderen
-rolstoel
-drinkbekertjes, zuigflessen en spuugdoekjes
-donatie scholarship [kinderen die goed kunnen leren krijgen een beurs
-eten [noedels, rijst, olie enz]
-joghurt [peuters/kleuters]

Iedereen die iets heeft bijgedragen groot of klein: BEDANKT HIERVOOR!!
Het is zo fijn om te zien hoe blij ze allemaal zijn met zo weinig en dat je ze een lichtpuntje kan geven. We realiseren ons heel goed dat het druppels zijn, maar veel druppels maken een hele plas nietwaar?

Ik [Els] denk er heeeel erg hard over na om in december nog een maand terug te gaan. Eerst maar met de baas hierover in gesprek gaan!
Mocht het door gaan dan meld ik dit via de site.

Nogmaals heel veel dank aan iedereen die iets heeft bijgedragen maar ook degene die een reactie hebben geplaatst via de site!!

liefs Els en Renèe

• 01 September 2013 - 11:20

Hilde:

Zo, wat hebben jullie veel kunnen doen zeg inderdaad als je het allemaal zo op een rijtje ziet. En zoo fijn dat jullie zo'n fijne groep hadden. Kan me voorstellen dat met wat je allemaal meemaakt het zo belangrijk is om er samen over te kunnen praten.
    En nog een maand in december zou fantastisch zijn!!! Ik ga heel hard duimen dat de baas vol enthousiast 'ja natuurlijk' zal roepen!
    Groetjes Hilde en Ray

• 01 September 2013 - 17:05

Wilma:

Geweldig meiden, wat hebben jullie een werk verzet en ook al veel bereikt!! Respect hoor!! Hoop dat het gaat lukken Els, om vrij te krijgen!!

Groet Wilma Levendig

• 01 September 2013 - 19:25

Ineke :

Als het je lukt in december te gaan, sponseren we je weer. Van die vette eindejaaruitkering moet dat zeker kunnen

• 02 September 2013 - 09:01

Duy:

Wat fantastische meiden. Chapo.
    Ik wil ook graag mee sponseren. Kunnnen jullie laten weten hoe?

• 02 September 2013 - 15:23

Els:

Dag Duy,

laat je mail adres en gegevens even achter op deze site dan nemen we contact met je op!!

groet Els/Renèe

• 02 September 2013 - 16:49

Duy:

hoi Els/Renee

Mijn email is : mekongdeltavn@hotmail.com

Mvgs

• 02 September 2013 - 22:43

Els Van Iersel-muyris:

Beste Els en Renee, Ik ben blij met jullie verslag. Heeft mij een beter beeld gegeven van de projecten. Daarnaast inspiratie bij de voorbereiding voor mijn werk als vrijwilliger van januari tot april volgend jaar in Can Tho. Mag ik contact met jullie opnemen als ik vragen heb?

Vriendelijke groet,
    Els Muyris

• 02 September 2013 - 22:50

Els:

Dag Els, jij mag altijd contact opnemen met ons! ik denk er heel hard over na om in december weer te gaan!

els_ligth@hotmail.com