water, water, water - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu water, water, water - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

water, water, water

Door: els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

12 Oktober 2014 | Vietnam, Can Tho

Goeiemorgen allemaal,

Het is hier zondagmorgen 9.30 uur, jullie zullen nog wel lekker liggen te slapen. Het is bij jullie 4.30 uur.
Ik heb zelfs de was al gedaan! Het jonge spul is net de deur uit voor een weekend naar Ho Chi Minh, lekker rustig, het hele huis voor mezelf.

Je kan merken dat het regenseizoen op zijn einde loopt. Ik heb hier nog nooit zoveel water gezien. Al het water uit Cambodja en Laos wordt via de Mekong afgevoerd naar Vietnam waar de rivier in zee uitmond.
Straten lopen in een mum van tijd helemaal vol, het staat tot je trappers aan toe. Dan moet je proberen je fiets recht te houden en hopen dat het stoplicht op groen springt als je aan komt rijden. Bovendien moet je dan ook nog al die brommers proberen te ontwijken. Vooral op kruispunten is het net een mierenhoop, dat er niet meer ongelukken gebeuren snap ik niet.
Nou ja, zo op de fiets zitten is een avontuur en dat heb je niet bij Fox reixen,

Het is hier erg warm, soms heb je het gevoel dat je 24 uur per dag met een opvlieger loop!
Het is hier als vrouw de gewoonte dat je lang haar hebt, ik heb boys hair wordt er gezegd. Vorige week was het zelfs zo erg dat er Mister naar me geroepen werd, hilarisch!

De nieuwe vrijwiliger heeft iets met sportmassage gedaan en ja, daar moet je gebruik van maken natuurlijk. Afgelopen week bij de City Orphanage een tafel uit de keuken geplukt daar een dun matrasje opgelegd en hij aan de gang. Ze maakten er helemaal niets van en lieten ons rustig gaan.
Dus, dacht ik, dan wil ik ook de sleutel van de fysiotherapie hebben. Ik had op internet de vertaling opgezocht en opgeschreven. Er kon dus niet worden gezegd:ikke niet begrijpen!
In de eerste instantie wilde ze de sleutel niet geven maar ja dan kennen ze me nog niet, op een gegeven moment gaven ze hem dan toch.
Daar stond tenminste een "behandeltafel" en was het was lekkerder werken.
Gelijk even gekeken wat er nog meer stond natuurlijk. Er staan een paar hulpmiddelen die we ogenblikkelijk gingen gebruiken natuurlijk. De gehandicapte kinderen hadden de grootste lol, bet zal je ook maar gebeuren dat je dan jezelf kan voortbewegen i.p.v. altijd maar op de grond te liggen.
Dit wordt dus vervolgd!

Van net sponsorgeld is in ieder geval wel al blikken babyvoeding gekocht voor de baby's in de Pagoda. Voor de wat grotere kinderen stond er een bestelling van 40 tandenborstels op het lijstje. Ik heb maar zachte gekocht want die tanden en kiezen schrikken zich al rot (letterlijk en figuurlijk)

Tevens hebben we ook nog nieuwe huisgenoten erbij gekregen. Er waren al gekko's, kakkerlakken en mieren maar nu zijn er kleine kikkertjes bij gekomen. Die kunnen enorm ver springen wel 4 meter.
Afgelopen vrijdag weer naar de floating market geweest, heb ik nu 3 keer gezien maar het blijft een leuke tocht.

Goed weekend allemaal en ik zal (weer) proberen om de foto's bij dit verhaal te krijgen.

Liefs Els

  • 12 Oktober 2014 - 08:16

    Monique:

    Hoi Els,

    ik ben inmiddels óok uit bed en lees met plezier je verslag. Wat een andere wereld en wat maak je veel mee.
    Geniet van je rustige zondag,!

    groetjes Monique

  • 12 Oktober 2014 - 09:37

    Ineke:

    Hoi Els wat weer een belevenissen. Goed dat je zo standvastig bent en ze overbluft. Het is voor de goede zaak, kinderen moeten zorg krijgen als dat voor handen is. Geniet van je vrije zondag. Ik blijf genieten van je verhalen en fotos. Tjuss uit herfstig Schagen

  • 12 Oktober 2014 - 11:05

    Bea:

    Hoi Els

    Gaat allemaal goed zo te lezen, en wat een huis dieren , krijg je dr niet de kriebels van ?

    Grt Bea

  • 12 Oktober 2014 - 15:54

    Thil:

    Els, ik zie je fietsen als ik je reisverslag lees. Het lijkt wel een mieren nest.
    Pas goed op je zelf, groet Thil.

  • 12 Oktober 2014 - 19:08

    Kind:

    Hee mam!

    lekker die regen, lijkt Nederland wel. Wel voorzichtig doen hoor! altijd een avontuur dat fietsen daar. Goed idee die Fysio! en leuk al die nieuwe huisgenoten zeg haha! zolang het maar geen slangen zijn.
    Leuk je berichtjes! en nog leuker nu de foto's het ook doen.
    Koop maar veel poncho's Mister! hahaha!

    Liefs!

  • 12 Oktober 2014 - 19:53

    Trude:

    Hoi Els, wat geniet ik toch van je verhalen!! Super weer je vechtlust voor de fysio voor de kinders.
    En ook erg leuk: de foto's. Het kleine kokkinnetje met het roze mutsje, heerlijk en de etende dametjes geweldig!
    Succes maar weer en veel groetjes,Trude.

  • 13 Oktober 2014 - 09:33

    Hilde:

    Hey els,
    Wat goed je verhalen steeds te kunnen lezen :-). Wat goed dat je zo standvastig bleef wbt die fysioruimte, super dat jullie daar nu in kunnen n gebruik kunnen maken van de dingen die daar staan!!
    En ik zie je al gaan op je fiets, vreselijk!!!
    En wqt nieuwe huisdieren erbij, altijd gezellig, brrrr.
    Leuk ook je foto's, geweldig dat dat nu lukt:-)
    Geniet even van je vrije dag vandaag!!
    En succes weer!
    Groetjes Hilde

  • 14 Oktober 2014 - 10:26

    Griet:

    Hoi Els,
    fantastisch, je krijgt het toch maar voor mekaar. Echt goed van je !!! Die kids kunnen de fysio goed gebruiken.
    En wat leuk dat er weer nieuwe huisdieren zijn , dan ben je toch niet alleen tijdens het weekend.
    Zoveel water ? ... ik zie het zo al voor me. Met droge voeten kom je toch nooit thuis ?

    Geniet ervan en succes daar nog.
    Griet

  • 14 Oktober 2014 - 21:17

    Muriel:

    Hoi Els,

    Goed om te lezen dat je het allemaal voor elkaar krijgt, de aanhouder wint. Heel knap!
    Super leuk ook om wat foto's te zien, jongetje van beneden bij city is flink gegroeid!

    Veel plezier en succes!

    Groetjes,
    Muriel

  • 23 Oktober 2014 - 08:43

    Fleur:

    Els, kippenvel!!

    Supergoed gedaan die fysioruimte en hilarisch, die tandenborstels.
    Zo te lezen ben je heeeel goed bezig.

    Veel sterkte, succes en plezier! Liefs, Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 126928

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: