Duurt ff - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Duurt ff - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Duurt ff

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

06 Januari 2024 | Vietnam, Can Tho

Dinsdagmiddag naar Schiphol vertrokken voor de vlucht van 22.00 uur naar Dubai.

Echter, storm Henk raasde toen over Nederland met als gevolg dat we 3 uur later vertrokken.

Het was een vreselijke harde wind, de deur van het vliegtuig kon niet open en de slurf kon niet aangekoppeld worden. Het vliegtuig is op een gegeven moment naar de andere kant van de gate gesleept zodat het wat uit de wind stond. De passagiers van deze vlucht zaten nog steeds in het toestel, die konden er niet uit.

Op je boarding card was intussen een tegoed gezet van €18, zodat je op Schiphol iets kon eten en drinken.

De aansluiting in Dubai naar Ho Chi Minh City kon ik vergeten. Dat werd dus overnachten in Dubai. Gelukkig niet op het vliegveld, Emirates had het goed geregeld met een hotelovernachting.

De volgende ochtend om 6.30 uur weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht voor het laatste stuk naar HMC.

Dat ging goed zonder hindernissen. Had nog wel ff zorgen of de bagage mee was gegaan, die was op het vliegveld gebleven. Het was warm in Dubai maar ja, andere kleren had je niet bij je. In het hotel n tandenborstel gekregen en ach ja, dan maar geen schone kleren het is niet anders.

In HMC stond de taxichauffeur met z'n bordje, bagage was gelukkig meegegaan!

Volgende dag naar Can Tho vertrokken, 3 uur onderweg geweest.

Gister naar de City geweest, de directeur was er niet omdat het weekend was.

Kinderen en personeel vlogen om m'n nek, iedereen blij, ik ook!

Vandaag wat langer gebleven, de koffer met wat speelgoed stond in het hotel. Die was een jaar geleden door ons in bewaring gegeven.

Er zijn intussen weer andere kinderen bij gekomen en een paar kinderen overleden.

Morgen naar Thien Ann, het tehuis op het platteland. Gesprek met miss Roos en kijken of er nog Engelse les nodig is. Uiteraard ook spelen, kleuren enz.

Vanmiddag ook even bij de dames van de fietsen stalling geweest bij de supermarkt. Die vlogen ook het hokje uit dat ze me zagen. Verstaan doen we elkaar niet maar begrijpen elkaar wel en daar gaat het om.

Het is hier tussen de 28 en 31 graden, lekker zweten dus.

Vanavond bij de buren een bruiloft, wordt dus niet veel slapen.

Tot de volgende update!

Lieve groet uit Can Tho, Els

• 06 Januari 2024 - 15:46

Margreet:

Hoi Els,

Gelukkig is de rest van de reis goed gegaan. Wat heerlijk dat de kinderen zo blij zijn jou weer te zien. Grappig dat je elkaar niet kan verstaan maar wel weet wat er bedoelt wordt. Jij bent in ieder geval weer op de plek waar je graag bent. Ik wens je een mooie tijd toe en volg je hoor!

liefs van ons

• 06 Januari 2024 - 16:12

Trix:

Hoi zus,

Wat fijn dat ze allemaal weer blij zijn om jou et zien. Je bent daar echt helemaal op je plek, je kan weer veel goeds doen daar. En blij te vernemen dat de reis uiteindelijk goed is verlopen, hetzij met enige vertraging.

gr. Trix

• 06 Januari 2024 - 16:49

Yvonne :

Hoi els. Niets gaat zo als het zou moeten maar fijn dat de bagage mee is en dat de start in can tho goed is. Fijn om te horen dat je door iedereen je herkent en blij is om je te zien. Ga je heel veel plezier met iedereen wensen. Lieve groet Yvonne

• 06 Januari 2024 - 17:31

Riet Stevens:

Hoi Els, geweldig dat je er weer bent en met blijdschap bent ontvangen! Fijn om jouw verhalen weer te lezen...

Alle goeds!

Riet

• 06 Januari 2024 - 17:36

Renée:

Hoi Mam,

Wat een reis was dat!! Gelukkig is alles uiteindelijk nog goedgekomen en MÉT bagage!

En wat goed dat de koffer nog in het hotel stond zeg!

Hier gaat het inmiddels vriezen en jij loopt in de hitte, heerlijk! Hopelijk kan je ergens oordopjes kopen ;)

Groetjes aan de Kids!

• 06 Januari 2024 - 17:45

Daan Van Den Berg:

Hoi Els,

Wat leuk om te lezen dat ze allemaal zo blij zijn dat je er weer bent! Wat een warm welkom. Fijn dat je er weer bent, na zo'n lange reis.

• 06 Januari 2024 - 18:36

Trude Heyligers:

Hoi Els, wat een heerlijk "thuis" komen op deze manier! En wat een spannende reis dit keer, wauw je maakt wat mee als wereldreiziger. Geniet ze met al de kids en andere lieve mensen om je heen. Groetjes, Trude

• 06 Januari 2024 - 18:54

Marlyn Smit:

Hoi Els,

Wat leuk dat je weer in Vietnam bent om het nodige te doen.

Ik kan me voorstellen dat iedereen erg blij is.

Zou je het banknummer nogmaals willen doorgeven, ik ben het kwijt.

Dan kan ik weer een donatie doen.

Veel succes en plezier.

Hartelijke groeten,

• 06 Januari 2024 - 20:34

Thea:

Hoi Els,

je bent weer op je plek. Geniet ervan.

groetjes Thea

• 07 Januari 2024 - 07:57

Nop:

Ha Els,

Dit wordt weer genieten voor je! Je bezoek is nu al geslaagd met al die bekenden die zooo blij zijn dat ze je weer zien!

Geniet daar en ik kijk uit naar de volgende update.

Hugs uut Hem.

• 07 Januari 2024 - 08:58

Luud :

Hé Els,

je bent dus weer op trip. Je hebt alweer het nodige meegemaakt lees ik. Geniet ervan.

liefs,

Luud

• 07 Januari 2024 - 09:44

Jose :

Hi Els, wat een ervaringen alweer. Geniet van je reis en groetjes van mij.

• 07 Januari 2024 - 13:34

Joke:

Hoi Els, veilig en met bagage aangekomen en IEDEREEN weer HEEL blij je te ontmoeten!!

• 08 Januari 2024 - 08:23

Joke K:

Tot en met Dubai hadden we nog contact, maar fijn Els dat het tweede deel van je trip ook goed is verlopen! Nu genieten van alle blije gezichten.

• 08 Januari 2024 - 10:53

Griet :

hey Els,

je bent weer waar je zo graag bent ! Geweldig toch !! Vergeet snel die reis met hindernissen en geniet vooral van je verblijf daar. Wat fijn dat iedereen je daar graag terug ziet komen. Ik ben benieuwd naar je foto's ook , zeker ook van Thien Ann want daar heb ik echt hele leuke herinneringen aan. Warme groet uit het koude België

• 08 Januari 2024 - 20:29

Karin :

Hoi Els,

Wat een reis was dat. Gelukkig veilig aangekomen en nu lekker genieten van je verblijf daar. Het is weer erg leuk om je reisverslagen te lezen. Groetjes

• 10 Januari 2024 - 11:35

Marieke Van Lierop:

Hoi Els,

Ten eerste de beste wensen voor daar en het hele 2024-jaar!

Wat super om te lezen dat ze daar zo blij met je zijn. Dat moet een goed gevoel geven.

Geniet lekker van alles daar in de heerlijke warmte en succes met alles wat je daar voor iedereen kan doen die dat hard nodig heeft! :-)

Groet uit een koud NH!