Allerlei - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Allerlei - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Allerlei

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

27 Januari 2024 | Vietnam, Can Tho

Het is weer zaterdag, wat gaat de week snel voorbij.

Afgelopen week met de kinderen van de City een watergevecht gehouden. Binnen no time zeiknat, ze hebben je er natuurlijk glad voor over. Zou ik ook doen.

Dat verkeer hier is en blijft gevaarlijk. Iedereen doet maar wat, regels zijn er niet, er wordt alleen gestopt voor een rood verkeerslicht rechtdoor.

Een paar dagen geleden kreeg ik te horen dat " you drive like a real Vietnamees"

Vast dezelfde jongen geweest als vorig jaar die dat zei.

De wijkagent moet maar niet zien hoe ik hier op de fiets rijd!

Mijn fiets begon wat rare geluiden te maken, snap niet dat hij het nog zolang heeft volgehouden. Als je ziet waar je soms rijd, cross country dan is het niet zo gek dat ie geluiden begint te maken. Volgens mij was het de trapas maar ja, leg dat maar eens uit in het Vietnamees.

Toch maar even langs de Vietnamese Heman geweest. Het was het achterwiel en de spaken wat ik eruit begreep. Laten maken maar kwam er snel achter dat de handrem het niet meer deed achter. Zeker verkeerd kabeltje door geknipt. De meneer van het hotel gaat er nu ff naar kijken. Ben erg benieuwd wat er morgen weer niet doet.

Als je hier iets koopt is het niet de gewoonte dat je een kassabon krijgt. Mocht je wel een bonnetje willen, geen probleem. Dan wordt er een schriftje gepakt, stukje papier uitgeknipt en je krijgt keurig netjes een hand geschreven bonnetje!

In deze temperaturen zie je ook veel beestjes, in de keuken beneden hebben we een tamme kakkerlak. Af en toe schiet er in m'n kamer iets weg, aan het zien een klein salamandertje o.i.d.

Vrijdagavond (gister) met 6 kinderen naar de tandarts geweest. Dat was een uitje voor ze, konden ze ook ff genieten van de feestverlichting op straat ivm TET ( Chinese nieuwjaar)

Komende week met nog een aantal kinderen naar de tandarts.

Afgelopen week ook een hele dag van 8 tot 17 uur geen stroom gehad. Er moest wat gerepareerd worden en het gaat er dan ook gewoon af. Je hoort niemand erover klagen, ongelooflijk. Als je ook zie hoe de kabels hier langs de weg en de huizen hangen, is het een wonder dat het allemaal werkt.

Het was wel warm want de airco kon ook niet aan. Ook dat weer overleefd.

Komende dagen weer afscheid beginnen te nemen. Morgen nog naar Thien Ann, het huis op het platteland. Voetballen met de jongens, de Ajax shirts gaan weer mee.

Het valt me op dat er meer toeristen komen hier, nu vooral Duitsers en Fransen. In de haven een paar Engelsen gesproken uit Bristol.

Vanmorgen om 10 uur bij de buren geweest, die hadden een party. Ik dacht dat ze gingen trouwen maar het was de verloving. Dan laten de ouders zien dat ze het eens zijn met de keuze van hun kinderen. De bruiloft volgt dan meestal vrij snel er na.

Was natuurlijk reuze interessant zo'n buitenlandse en moest ik weet niet hoeveel keer op de foto en de film.

Nog 4 dagen en dan terug naar Ho Chi Minh. Daar nog de hoortoestellen afleveren in de winkel waar ik ze altijd breng.

Volgende week alweer het laatste verhaal!

Lieve groet uit Can Tho! Els

• 27 Januari 2024 - 16:51

Jose :

Wat gaat de tijd weer snel Els. Goed te lezen wat je allemaal doet. Geniet vd laatste dagen in Vietnam.

• 27 Januari 2024 - 18:22

Trude Heyligers:

Hoi Els, wat een belevenissen weer en wat een mooi, bijzondere foto's! Zal morgen Bjorn, onze techneut even de electra foto laten zien [e-1f61c]. Een uitje naar de taandarts, wat zijn de Nederlands kinders dan verwent, toch, die hebben een heel ander idee bij een uitje. Nu alweer afscheid, jemig wat gaat het snel! Sterkte ermee, zal toch wel weer tijdje duren voor je iedreen weer ziet. Doe ondertussen voorzichtig op je fietsje, doodeng daar! groetjes, Trude.

• 27 Januari 2024 - 19:21

Marian:

Ha Els,

Wat weer een leuk verslag en foto's, ik voelde me weer even in China met die kappers in de buitenlucht. Je bent weer druk met alles maar je geniet er ook van als je de verslagen leest. Geniet nog van je laatste week en doe vooral voorzichtig daar in het verkeer. Ze zullen je weer gaan missen.

nog veel plezier de laatste week

groetjes Marian

• 27 Januari 2024 - 19:29

Margreet:

Wat gaat het snel Els, al bijna weer voorbij!

Heerlijk om je verhaal weer te lezen.

Geniet nog van de laatste tijd!

Groetjes van ons

• 27 Januari 2024 - 19:52

Anneke M.:

Wat weer een mooi verslag. De kinderen allemaal gezamelijk bij de tandarts.Hoeven niet in de wachtkamer.

• 27 Januari 2024 - 19:54

Anneke M.:

Wat weer een mooi verslag. De kinderen gezamenlijk bij de tandarts, hoeven niet in de wachtkamer te wachten.

• 27 Januari 2024 - 21:05

Marlyn Smit:

Hoi Els,

Weer een feest om je verslag te lezen en de foto's te zien.

Nog een mooie week toegewenst.

Groeten Marlyn

• 29 Januari 2024 - 09:07

Griet:

hé Els,

wat vliegt de tijd hé ! Heerlijk om je verslagen te lezen en je foto's te bekijken.

Ben je daar alweer aan je laatste week begonnen? Geniet er dubbel en dik van en hou het veilig

groetjes Griet

• 30 Januari 2024 - 13:21

Duy:

Hoi Els,

Heerlijk al die foto's, het provinciale leven in het zuiden is heerlijk tov de drukte en haast in HCM city, he Minder tourists, mensen geven meer om elkaar. Ik mis dat.

Geniet nog dubbel van de laatste week.

Groetjes Duy

• 31 Januari 2024 - 09:30

Tieke:

Hoi Els, je hebt weer een fijne, leuke, volle en nuttige tijd gehad. Goed om te lezen.

Sterkte met overal afscheid nemen en een goede en veilige terugreis gewenst!

Groeten van ons.

• 02 Februari 2024 - 08:58

Marc:

Hoi Els, wat is het mooi om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Super dat het toerisme (weer) redelijk begint te komen.

Blijf genieten en de groeten uit Schagen.