Weer zondag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Weer zondag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Weer zondag

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

19 Januari 2020 | Vietnam, Can Tho

Lieve allemaal,
Het is weer zondag en weer een week voorbij!
We zijn druk bezig geweest, Kirsten met de fysio in de City en het verzamelen van dingen die ze nodig heeft zoals het laten maken van kussens enz.
Inmiddels is er zelfs een aparte ruimte ingericht voor de fysio, deze kan ook op slot zodat er geen zorg is ivm de spullen die daar liggen.
We zijn inmiddels al 2 keer op audiëntie bij de directeur himself geweest. Aardige man en ik heb meer vertrouwen in deze directeur dan de vorige.
Alles wat aangeschaft wordt geven we door aan hem en hij houdt het in de gaten.

De nieuwd rolstoel is inmiddels geleverd voor Gau die was de koning te rijk! Het had nogal wat voeten in de aarde voordat ik eindelijk een blad erbij kon vinden.
Dat werd niet meer gemaakt volgens de winkels, nou, mooi dat we er een vonden!
Gelijk maar de poort uit geweest om een pepsi! Met de oude rolstoel durfde ik het niet aan. De remmen deden het niet meer, daar werd een baksteen voor gebruikt achter het wiel! Ik zag me geest al dwalen, op het terras aan een pepsi en dan de rolstoel op straat met Gau erin!

Mijn longen hebben weer genoeg uitlaatgassen ondertussen alsof je weer 2 jaar gerookt heb. Ze hebben hier echt niet van stikstof gehoord hoor.

Het meloenzaad van Bakker Brothers is inmiddels verdeeld, nu hopen dat dit wat gaat worden. Bij de nonnen ook wat gebracht, als het daar niet gaat lukken!
Ik had nog wat tulpenbollen mee die heb ik daar ook achter gelaten. Bij het schooltje met de charityclass (bij de nonnen) werd ik toegezongen door de kleinste groep. Er is een kindje van 5 jaar waar we mee naar de opticien gaan want die ziet zo slecht. Alles wat ze moet lezen dat houdt ze 2 cm voor haar ogen.

Iedereen is druk bezig met TET, ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren allemaal. Alles wordt in huis gehaald voor het nieuwe jaar. Gister op weg naar Thien An voor Engelse les werd er een gans verkocht. Die moest uiteraard mee op de brommer en er werd duktape om de vleugels gedraaid.. helaas geen partij voor de dieren hier.

Bij het eettentje waar we de laatse avond met de groep van Wim Hink zaten, waren de messen op. Nou ja, dan samen doen.
De vriend met lootjes bij de stoplichten die zich alleen op zijn knieën kan voortbewegen, heeft versleten kniebeschermers. Die had hij gekregen van een buitenlander vertelde hij. Gelijk maar nieuwe gekocht, wel Vietnamese kwaliteit maar beter als wat hij nu heeft. Volgend jaar maar uit Nederland meenemen.

Bij de City had ik de waterpistolen weer meegenomen maar deze keer ging het niet door! De kinderen moesten allerlei klusjes doen, poetsen enz.
Heb het nog geprobeerd maar deze verzorgster was niet mijn favoriet en ik denk dat dit wederkerig was. Volgende keer dan maar weer, hopelijk is er dan een ander!

Komende week is het TET. Maandag gaan we met een aantal kinderen naar de tandarts, dat kon weer wel. Die werkt zeker wel met TET. De scholen zijn 14 dgn. dicht.

Met Thao (Vietnamese kennis) naar een kinderziekenhuis geweest en we mochten kijken op de afdeling neonatologie, wat ik had gevraagd.
De familie bivakkeert op de gang want er is geen Ronald Mc Donaldhuis hier.
Het zag er best wel goed uit, veel prematuurtjes lagen er. Ze gebruiken hier bijna geen couveuses alleen warmtelampen er boven. Er lagen toch hele kleintjes van iets meer dan 1000 gram. Thermometer gegeven voor op het voorhoofd waar ze erg blij mee waren.
Op de afdeling fysio werd weer aan Kirsten gevraagd of ze een middag (en) wilde komen om haar kennis over te dragen. Er was 1 kind in de ruimte waar ze gelijk even mee aan de slag ging.

We zitten alweer op de helft en nog veel te doen!

Lieve groet uit Can Tho! 34 graden!


Els


  • 19 Januari 2020 - 11:52

    Anneke Meester:

    Wat weer een verhaal.Je haalt af en toe voorbeelden naar voren. Door die voorbeelden te noemen zie ik hoe goed wij het hebben in Nederland.

  • 19 Januari 2020 - 18:42

    Trude:

    Schitterende foto's! Heerlijk voor je Pepsi vriend zo'n mooie stoel met blad. Bijzonder ook de neonatologie afdeling, flinke achterstand :-( met onze afdelingen hier. Veel succes weer en geniet van de pracht van TET.

  • 20 Januari 2020 - 08:12

    Trix:

    Hoi zus, ja ik zou ook voor remmen gezorgd hebben voor de rolstoel, voordat je het weet zie je de rolstoel in het drukke verkeer verdwijnen. Ik ben heel benieuwd naar dat Chinese Nieuwjaar, wat je allemaal gaat meemaken. We lezen het wel in je volgende verslag. En tja, wie denkt er nou aan dat stratenmaker kniebeschermers nodig zijn in Vietnam voor een gehandicapte.? Zo zie je maar weer, eigenlijk maakt het niet uit wat je meeneemt die kant op, er is altijd wel iemand die het kan gebruiken.
    Wat gaat de tijd toch hard, over bijna 2 weken staan wij alweer op Schiphol jou op te wachten. Nog veel succes en daar en neem ook af en toe wat tijd voor je zelf...!!!

  • 20 Januari 2020 - 09:33

    Rianne:

    Hoi Els,

    Ik geniet erg van je verhalen.
    Wij mogen niet klagen als we deze verhalen horen.

    Je doet prachtig werk!

    Veel plezier deze week en ik kijk uit naar je verhaal van volgende week!

    Groetjes,
    Rianne Nooder

  • 20 Januari 2020 - 09:59

    Riet:

    Els en Kirsten, geweldig wat jullie doen!

  • 20 Januari 2020 - 10:23

    Astrid:

    Hoi Els. Wat een belevenissen weer. Zo denk je nu heb ik wel veel gezien kom je weer andere dingen tegen. Wat fijn dat je toch zoveel in een korte tijd kunt betekenen. Helaas is niet alles op te lossen maar deze mensen zijn weer een beetje gered. Hopelijk mag Gau zijn stoel behouden. Gaan ze nog steeds niet met hem het terrein af? En je hart ging vast weer sneller kloppen bij de baby’tjes. Hopelijk zijn er ook nog oordoppen beschikbaar. Ik denk dat het een flink kabaal gaat geven. Heb je dat ook nog eens meegemaakt. Geniet nog maar lekker want hier word jij blij van. Groetjes van Nanne en Astrid.

  • 20 Januari 2020 - 22:10

    Roxy:

    Hoi Els, wat mooi, leuk maar ook heftig om je verhalen weer te lezen. Ik leef mee! Groetjes Roxy

  • 22 Januari 2020 - 22:14

    Nop:

    Hi Els, heerlijk om te lezen wat je allemaal weer meemaakt! Geniet ervan, je zit volgens mij weer als een vis in het water daar.
    ps Nog geen verzoek gehad om weer een bijdrage te leveren aan een schoolgeld. Gewoon maar overmaken? Hugs uut Hem.

  • 24 Januari 2020 - 16:56

    Griet :

    Hé Els
    wat fijn om je belevenissen te lezen !! jij bent daar toch echt op je plaats hé!
    Geniet volop en ook van het TET feest daar !!
    tot de volgende
    Grtjs
    Griet

  • 25 Januari 2020 - 10:59

    Ank:

    Hallo Els als ik de verhalen lees ben je weer op je stekkie ,het laat jr niet los al die ervaringen .Geniet ook zelf van de vrije uurtje daar,want hier is het nog steeds prut ongeveer 6 graden met mist .dus nog even volhouden groete Ank en ook nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

terug naar Vietnam

vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2024

Woensdag

27 Januari 2024

Allerlei

20 Januari 2024

Zaterdag

13 Januari 2024

Van alles en nog wat

06 Januari 2024

Duurt ff
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 126958

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: