HO CHI MINH - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu HO CHI MINH - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

HO CHI MINH

Door: els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

01 Januari 2019 | Vietnam, Can Tho

Lieve allemaal,

Allereerst voor iedereen happy new year!

Inmiddels gister weer in Ho Chi Minh gearriveerd, vanavond naar het vliegveld en om 23.55 uur ready for take off.

De weken zijn om gevlogen en weer afscheid genomen van iedereen in Can Tho.

Vorige week woensdag met de kinderen van Charity class om schoenen geweest. Twaalf kinderen mee in de winkel, zien jullie het voor je?
Helemaal zenuwachtig vanwege nieuwe schoenen. Iedereen was erg happy en de ouders ook die de kinderen kwamen ophalen bij de nonnen waar ze Engelse les krijgen.

Afgelopen zaterdag bij de City revanche genomen op het vorige watergevecht. De verzorgster van deze keer vond het niet echt leuk, wij wel.
Ik had 2 grote waterpistolen gekocht en een nieuwe voorraad waterballonnen. Dat was feest want ze hadden ons er glad voor over natuurlijk. Had uit voorzorg droge kleren meegenomen, was hard nodig!
De directeur liep ook nog even langs, gaf geen commentaar, zal wel goed zijn dus. Anders ammer want we waren toch allemaal al zeiknat.
Daarna afscheid genomen, is elk jaar weer een moeilijk moment, ook voor hun.

Zondag een rondje afscheid gedaan in Can Tho. Langs de oppermonnik, de manager van Highlandcafe en de mevrouw van de brommerstalling geweest.
De monnik heeft voor december alvast weer een bestelling geplaatst voor kaas en hij wil wel pepernoten proberen maar dan wel met chocolade!
Heb gezegd dat het goed komt maar dat ik hem dan wel ga overhoren uit het boekje met Nederlandse woordjes wat ik mee had voor hem.

Daarna nog snel een rondje farmacia voor zetpilletjes paracetemol ook gelukt. Had zelfs 11 doosjes bij elkaar kunnen fietsen in deze weken. Bij de City gauw afgeleverd, dan heeft het kindje met het waterhoofdje voorlopig even genoeg.

Maandag om 11.00 uur met de sleepersbus (3 uur) naar Ho Chi Minh gegaan. Dat is een bus met stoelen waar je of half in ligt of bijna helemaal plat in ligt. Die stoelen zijn niet gemaakt voor ons. Je ligt half opgevouwen. Drie uur in de bus met 1 stop onderweg voor €4, . Dan krijg je ook nog n flesje water en een verfrissingsdoekje!

Gisteravond op oudejaarsavond in HMC bij Lan uitgenodigd en zijn familie om te komen eten. Dit zijn leuke dingen om in contact te komen en te zien hoe ze hier oudejaarsavond doorbrengen. Dat heb je niet bij Fox reizen!
Terug met de taxi gegaan zodat Lan een biertje kon drinken. Er waren zoveel brommers op de weg, zoveel heb ik er nog niet gezien in al die jaren. De taxi stond helemaal vast, rondom brommers.

De eerste hoortoestellen zijn al weer geplaatst, bij een aantal kinderen. Er staan nog meer afspraken maar soms duurt dat even. Mensen moeten vaak uren op de brommer zitten voor ze in de stad zijn.
De foto's worden t.z.t. toegestuurd. De brillen zijn ook nog niet allemaal verdeeld.

Het hotelletje in HMC bij mr. Tan is altijd weer geweldig. Gisteravond was er een receptionist die mijn naam herkende, ik herkende hem niet! De receptionist van gistermiddag vertelde me dat hij een voetbalshirt van me had gekregen. Dat was al drie jaar terug, hij had hem nog steeds!
Als ik het hotel uitga wordt er altijd gezegd dat ik mijn rugzak over beide schouders moet doen.
Vanmorgen bij het ontbijt vroeg ik black coffee, no sugar. Yes, I know werd er gezegd. Geweldig dit toch.

Elk jaar verbaas ik me weer van alles wat je ziet hier, hoe mensen moeten (over)leven. Hoe goed wij het hebben in Nederland en dat soms niet (willen?) zien. Hoog bejaarde mannen en vrouwen die lootjes moeten verkopen voor 10.000 VND (€0.38) waar ze dan zelf maar 2000 VND van verdienen. Die zooi verzamelen zoals plastic en lege blikjes om nog iets te verdienen. De dame op de foto met de waaier is 87 jaar!

Morgen weer thuis, zal weer ff wennen zijn. Er komt nog een update waar het geld allemaal aan is besteed en foto's mocht ik ik die inmiddels hebben.

Groet uit Ho Chi Minh

Els

  • 01 Januari 2019 - 05:31

    Margreet:

    Welkom thuis Els. Wat heb je weer veel mensen blij gemaakt. Je bent daar gewoonweg een begrip! Super leuk om je weer gevolgd te hebben. Sterkte met het acclimatiseren hier, zal wel weer even tijd nemen. Groetjes

  • 01 Januari 2019 - 14:41

    Anneke Meester:

    Ik vond het weer bijzonder wat jij daar allemaal weer bewerkstelligd hebt.Petje af.
    Goed en gezond 2019.

  • 01 Januari 2019 - 16:16

    Astrid Brakels:

    Gelukkig nieuwjaar.

    Hopelijk heb je een goede vlucht gehad.
    En wat zul je weer gemist worden.
    Ik vind je zo super, jammer dat niet iedereen dit kan waarderen.
    Maar de mensen daar zeer zeker.
    Nu weer hier aan het werk en daar ook maar weer energie uithalen.
    Tot gauw.


  • 01 Januari 2019 - 17:10

    Trix:

    Respect zus..!!!
    tot woensdag op Schiphol, we nemen Renee mee.
    liefs zus

  • 01 Januari 2019 - 20:17

    Joke:

    Petje af wat jij daar allemaal doet, welkom thuis en de allerbeste wensen voor 2019

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

terug naar Vietnam

vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2024

Woensdag

27 Januari 2024

Allerlei

20 Januari 2024

Zaterdag

13 Januari 2024

Van alles en nog wat

06 Januari 2024

Duurt ff
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 4874
Totaal aantal bezoekers 128198

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: