Zondag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

13 Januari 2020 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal, het is zondag geweest en dus weer tijd voor een stukje op de website.

Kirsten is hier inmiddels ook een week en heeft al veel dingen/spullen kunnen regelen voor de City.
We hebben ieder een kamer met badkamer naast een hotel en voor gezamelijk gebruik is er op de begane grond een keuken.
Prima te doen zo. Het is alleen lastig dat we geen spullen kunnen achterlaten als we weer weg gaan.
Nog ff broeden of dat te regelen is op de een of andere manier.
De eerste dag zou ik hier naar de Japanse winkel gaan (Vietnamese Action) is die winkel weer weg. Dat was ff balen want nu moest ik heel Can Tho in de rondte om overal iets vandaan te plukken.

Inmiddels zijn er al wat mensen langs geweest voor n paar dagen. Een oud vrijwilligster waar ik 6 jaar geleden mee in het huis heb gezeten. Ze was met haar vriend aan het rondreizen.
Lian Jongejan (achternichtje) was aan het reizen en wilde graag oom het andere Vietnam zien en nuet alleen de toeristische dingen.
Ze is meegeweest naar de City, dat was ff shocking om de kinderen en gehandicapten te zien hoe ze daar leven. Heeft geweldig geholpen daar en schroomde niet om gehandcapte kinderen op te pakken.
Tevens is ze meegeweest naar het traditioneel hospital in de keuken meehelpen en rijst uitdelen. Daar heb ik ook altijd een doos brillen mee naar toe en waren we Walter Optiek! Iedereen weer blij daar.

Het verkeer is nog steeds hetzelfde, het lijkt wel al drukker te worden. Uit alle hoeken en gaten komen brommers tevoorschijn.
Ik kwam erachter dat TET (Chinese nieuwjaar) dit jaar al op 24 januari is. Vanwege schrikkeljaar is het deze keer bijna 3 weken eerder. Alles ligt dan 3 dgn.plat. Alles is dicht en iedereen is dronken dus ook op de brommer.
Nu mogen ze sinds 1 januari niet meer met drank op rijden op brommers en auto maar ja, dat weten we.

Inmiddels ook weer een watergevecht gehouden met de kinderen bij de City, zeiknat met 5 minuten! Maar wat een lol hadden ze (wij ook!)
De blinde jongen is helemaal in zijn sas met de nieuwe triangel.

Inmiddels al 2x een massage gehad, veel nieuw personeel. Je vraagt elke keer dezelfde massage maar het is toch elke keer anders.

Wim Hink uit Enkhuizen is met een groepje mensen hier geweest om namens zijn stichting EDA projecten te bezoeken. Gisreravond samen even gegeten en daarna nog ergens een bakkie doen. Het liep al tegen half tien dat we in de koffietent kwamen. Er werd aangeven dat de kopjes op waren! Ze hqadden er nog 3! Geweldig dit weer toch. Opgelost door het in glazen te doen.

Gister ook de schone was weer opgehaald, ik moest €1,55 betalen! Erg toch.
Gistermiddag zijn we met Thao ( Vietnamese kennis) naar een psychiatrisch ziekenhuis geweest waar 600 (!?) patiënten verblijven.
Daar werd ik niet vrolijk van, verschrikkelijk dit. Ik heb een paar fotos kunnen maken maar ga ze niet op de website zetten.

Jongens wat hebben wij het dan goed in Nederland met dit soort voorzieningen.

Ook inmiddels naar het plaatselijke ziekenhuis geweest op de kraamafdeling en de fysiotherapie. De thermometers die ik weer meehad werden dankbaar ontvangen. De verpleegkundige wist nog precies wie ik was.
Bij de fysio werd aan Kirsten gevraagd of ze met de staf wilde kennismaken en een workshop wilde geven. De kennis die zij heeft wilde ze hier ook graag gebruiken.
Vanmiddag met Thao naar het kinderziekenhuis, ben benieuwd.

Ik zal proberen er wat foto's bij te zetten en anders doet Renee dit ff voor me.
Mochten ze er niet bij staan nu, dan later nog maar even kijken op de site of het gelukt is.

Lieve groet uit Can Tho!

Els



  • 13 Januari 2020 - 08:44

    Trix:

    Hoi zus, goed bezig. Stoer hoor van Lian dat ze mee heeft geholpen in het tehuis, lijkt mij inderdaad shocking als je dat voor de 1e keer ziet. Als ik jou was zou ik mij zelf niet in het verkeer begeven op 24 januari, dat wordt natuurlijk een nog grotere chaos dan dat het normaal is. Lekker veilig binnen blijven.
    Fijn dat je al verschillende mensen op bezoek hebt gehad, kan je weer even gewoon Nederlands praten. Na zoveel jaren daar al komen, is het toch fijn als je herkend wordt en dat ze nu dingen van je aannemen en van de fysiotherapeute. Gek hoor, je bent al weer 2 weken daar, tijd vliegt.
    liefs, zus.

  • 13 Januari 2020 - 09:19

    Margreet:

    Wat is het toch een land he! Echt geweldig. Nou dat alcohol verbod op de brommer zal wel een dingetje worden, hoe gaan ze dat handhaven in dat gekrioel, ha..ha.
    Jij hebt in ieder geval weer het nodige gedaan en leuk dat ze zo open staan voor zoals een workshop etc.
    Nog een fijne tijd Els en pas op met TET!

  • 13 Januari 2020 - 18:34

    Trude:

    Hey meidje, wat een belevenissen alweer. En heerlijk die belangstelling daar voor je werk. Fijn den'k de fysiotherapeute erbij?! Doe voorzichtig en denk om jezelf. Groetjes.

  • 13 Januari 2020 - 21:02

    Karin:

    Hey Els. Goed bezig weer hoor. Heel veel succes en plezier ook daar.
    Groetjes.

  • 14 Januari 2020 - 19:18

    Jose:

    Hallo Els. Ik ben bij toeval op deze site terechtgekomen en enorm geïnspireerd! Ik vertrek 21 jan. weer naar Vietnam en ben dan in HCM en zou graag bij je langskomen. Ik ben erg geïnteresseerd in vrijwilligerswerk in Vietnam. Ik hoor graag van je. Vriendelijke groet José.

  • 15 Januari 2020 - 23:49

    Thea:

    Hoi Els, leuk om het allemaal te lezen. De mooie foto’s en zien hoe de kinderen blij zijn met het speelgoed wat ze krijgen.
    Enorm verschil met wat de kinderen hier hebben. Nog veel plezier daar.

    Groetjes Thea

  • 20 Januari 2020 - 09:26

    Rianne:

    Hoi Els,

    Wat een prachtig verhaal weer.
    En de foto's weer ontroerend.

    Groetjes,
    Rianne Nooder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

terug naar Vietnam

vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2024

Woensdag

27 Januari 2024

Allerlei

20 Januari 2024

Zaterdag

13 Januari 2024

Van alles en nog wat

06 Januari 2024

Duurt ff
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 128313

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: