Very happy - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Very happy - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Very happy

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

09 December 2018 | Vietnam, Can Tho

De 1e week zit er al weer op, het gaat snel.

Afgelopen week naar de monnik geweest met een Gouds kaasje van Appie. Hij was helemaal happy en ook met het boekje Nederlandse woordje wat hij wil gaan leren. Voor de foto moest er eerst weer een schoon oranje kleedje om.
De dame van de bromfietsenstalling vloog haar hokje uit toen ze me zag en begon weer n heel verhaal in het Vietnamees waar ik geen bal van begreep.
Leuk is dat toch als mensen je herkennen, iedereen is very happy to see you!

Het verkeer is nog steeds verschrikkelijk hier maar je bent er ook zo weer aangewend. Het is en blijft chaos en gaat de meeste keren goed maar je moet geen dronken Vietnamees op de brommert tegen komen!
De eerste lekke band ook alweer gehad en 2 dgn. erna was er iets met de trappers. Het kost toch echt geen drol hier om dat te laten maken. Alles bij elkaar 100.000 VND ( rond de €3,50)
Van de gehandicapte kinderen in het huis mis ik er 4, die zijn overleden. Veel peuterjes en baby's weer net als vorig jaar. Het oudste kindje van 2 1/2 met het waterhoofdje is overleden, het andere kindje met het waterhoofdje leeft nog. Morgen maar weer Can Tho in de rondte voor zetpilletjes kinderparacetemol.
De brillen voor de vrijwillgers in de keuken van het ziekenhuisje vonden weer gretig aftrek, ze waren zo blij.
Komende week de nieuwe groep vrijwilligers van de keuken weer van n bril voorzien.
De kinderen van de charity classop n ijsje getrakteerd. De mevrouw van de plaatselijke " buurtsuper" wist niet wat haar overkwam toen ik zei dat ik 15 dezelfde wilde. Nou, die had ze niet toen maar van alles en nog wat ijsjes meegenomen.
Jullie sponsorgeld is ook uitgegeven aan nieuw speelgoed want het was drama wat hier nog lag. Komende week met de charity classom nieuwe schoenen ( slippers)
Een nieuwe rolstoel gekocht voor Gau en n Pepsi gehaald. Moest helemaal langs de (nieuwe) directeur om hem mee de poort uit te mogen nemen. Alsof je hem niet terug breng!
De kerstverlichting hangt alweer in de straat, het doet zeer aan je ogen zoveel. Jingle bells hebben ze ook weer uit de motteballen gehaald. Dit is het enigste Engelse kerstliedje wat ze hebben volgens mij. Je hoort het echt overal.

Tot de volgende keer, lieve groet uit Can Tho,

Els

• 09 December 2018 - 13:21

Renee:

Ha mam, wat geweldig weer. Doe maar voorzichtig in dat verschrikkelijke verkeer! De kaas gaat de monnik vast lekker vinden. Maar wat sneu dat er zoveel kindertjes zijn overleden.
    Hopelijk is het een beetje gezellig daar tussen al het gejingle en de fonkelde lichten haha. Ze weten wel hoe ze het kitscherig moeten aanpakken daar.
    Liefs vanuit Nederland waar we net de Sinterklaas hebben overleefd.

• 09 December 2018 - 14:10

Eric:

Hey Els, Super leuk om te lezen weer en wat tof dat je weer aan het doen bent wat je aan het doen bent

• 09 December 2018 - 14:12

Eric:

Mn bericht is incompleet..

• 09 December 2018 - 14:57

Trude:

Jemig Els, wat een belevenissen alweer in die eerste week, sad and happy, zoals overal, alleen is het daar in onze beleving veel en veel zwaarder, althans dat sad zeker.
    Maar ook weer heerlijk te lezen. Succes!!! Liefs, Trude.

• 09 December 2018 - 16:08

Trix:

Goed bezig zus. Kijk aub goed uit in dat verkeer..! Het klinkt gek, maar het is goed dat het kindje met het waterhoofd is overleden....... Helaas wel weer een nieuw kindje met een waterhoofd.
    Het sponsor geld wordt weer goed besteed.
    Take care....!!!

• 10 December 2018 - 11:37

Marian:

Hoi Els ,wat weer een leuk verslag en wat een leuke foto met Gau. Herkent hij je als je er weer bent?
    Leuk dat de mensen weer happy zijn als ze je zien maar je doet ook zoveel goeds voor ze. Knap hoor.
    Doe voorzichtig op de fiets hoor want ik wil als je terug bent weer gezellig lunchen en je verhalen weer horen. Lieve groet

• 10 December 2018 - 16:41

Rianne :

Hoi Els,

Wat maak je weer een hoop mee!
    Wat zal dat schrikken zijn, het overlijden van de kindjes.
    Ik ben super blij om te horen dat de kindjes wat nieuw speelgoed hebben gekregen.

Kijk weer uit naar je volgende verhaal!

Groetjes!
    Rianne

• 15 December 2018 - 16:53

Karin:

Hey Els. Super weer hoor wat je allemaal weer voor elkaar hebt gekregen en wat nog verder te gebeuren staat. Je bent een kanjer! Veel succes nog verder en veel plezier ook. Liefs Karin