Van alles en nog wat - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

13 Januari 2024 | Vietnam, Can Tho

Even een rustig momentje op zaterdagavond om een update te geven.

Het is nog steeds errug warm hier, alle dagen rond de 30 graden. Het is een benauwde warmte maar we gaan niet klagen want bij jullie komt er sneeuw aan las ik.

Het was een goed bestede week! Donderdag naar Charity hospital geweest met een doos brillen. Tot mijn verbazing was mr. Tan weer terug van weggeweest en blijft daar nu.

De doos brillen was binnen no time bijna leeg. Zelfs een verpleegster uit het ziekenhuisje kwam vragen om een bril. Een leesbril met een sterkte van - 2.00 ! Nou, ik hoop wel dat ze geen fouten met patiënten heeft gemaakt toen ze nog geen bril had.

Phoung vertelde dat de monturen erg duur zijn terwijl de glazen goedkoper zijn .

Voor de meeste mensen niet te betalen dus.

Vorig jaar januari dat ik na drie jaar weer hier was, zag ik een Vietnam wat opkrabbelde na de coronacrisis. Wat ik nu zie is dat het nog erger is geworden. Restaurants dicht, koffie zaakjes dicht, een hele grote supermarkt dicht enz.

Er komen geen klanten, het is overleven hier.

De kinderen van de City kunnen we een paar weken blij maken en lol hebben.

Inmiddels gevoetbald met de Ajax shirts, dat was een mooi gezicht.

De nonnen van het klooster die Charity Class regelen hebben tulpenbollen gehad, ben benieuwd of ze uitkomen!

De monnik was ook weer blij met z'n Gouda kaasje, heb gezegd dat ik de snickers vergeten ben. Niet goed voor hem, hij begint qua omvang op Boeddha te lijken.

Dat ik terug reed bij de City vandaan kwam ik een non tegen waar we een paar keer conversatie Engels mee hadden geoefend. Ze vloog de weg over, levens gevaarlijk hier en hebben even staan praten. Engels was aardig gezakt inmiddels, herhaling mag wel.

De directeur van de City vroeg of Kirsten er ook was maar helaas die moet de maand januari naar school om haar BIG registratie te houden. Volgend jaar weer.

Vandaag naar Buu Tri pagoda geweest, de opper non was naar Ho Chi Minh City. Volgende week met een aantal kinderen nieuwe slippers kopen. Dat wordt weer feest!

Groeten uit Can Tho! Els

• 13 Januari 2024 - 16:16

Griet:

hoi Els

leuk om te lezen jouw belevenissen in het verre Vietnam.

Wat moet het daar veranderd zijn ondertussen, niet altijd in de goeie zin blijkbaar.

Tulpenbollen, Ajax shirts, Gouda kaasjes ..... haha, Els , je brengt Nederland een beetje naar Vietnam , wat fijn !!

Geniet er maar volop van (ook van de warmte[e-1f60b] ) , je bent goed bezig !

• 13 Januari 2024 - 17:21

Trix:

Hoi Zus

Jammer dat het niet zo goed gaat in Vietnam, ze hebben toeristen nodig misschien.?

Corona zal er inderdaad wel flink ingehakt hebben daar.

Fijn dat je een goed bestede week hebt gehad en dat ze blij zijn met je.

Keep up the good work...!!

gr. Zus

• 13 Januari 2024 - 17:21

Renee :

Zo leuk om over je avonturen te lezen mam! De Ajax shirten kwamen maar weer mooi van pas! En wat goed dat de doos brillen al bijna op is. Wel heel jammer om te lezen dat bijna alle leuke restaurantjes en cafés weg zijn, dat zal wel erg veranderd zijn.. hopelijk is er nog wel eentje met lekkere koffie!

Volgende keer snickers mee! ;p

Groetjes Daan [e-38] Renée

• 13 Januari 2024 - 17:25

Marina:

Wat leuk om je avonturen weer te volgen Els en natuurlijk om foto's van de kids te zien. Wat vliegt de tijd toch!

• 13 Januari 2024 - 18:46

Margreet:

He Els,

Lekker bezig!

Geweldig die brillen die allemaal al een nieuwe eigenaar hebben en de verpleegster die er zelf eentje wilde hebben. Triest dat er zoveel dicht is daar.

Super leuke foto’s hoor.

Succes Els, groetjes van ons.

• 13 Januari 2024 - 19:23

Trude Heyligers:

Hoi Els, wat een leuke foto's.Heerlijk die blije spelende kinders.en super, die brillen.Ja, die warmte, persoonlijk vind ik het vreselijk, maar wel lekker voor je lijf [e-1f609]. veel groetjes, Trude

• 13 Januari 2024 - 20:01

Jose :

Mooi om te lezen Els, je bent weer lekker druk. Wat jammer dat het zo achteruit is gegaan.

Succes en vooral ook veel plezier!

• 14 Januari 2024 - 13:48

Jelysa Polak:

Hoi Els,

Jij blijft je toch ook altijd maar inzetten voor iedereen om je heen! Bewonderingswaardig vind ik dat.

Zet hem op en vergeet af en toe niet ook een beetje te genieten.

Groetjes Jelysa

• 14 Januari 2024 - 16:19

Joke:

Els, weer leuk om je te volgen, bewondering voor je!

gr Joke