Bromtol - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Bromtol - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Bromtol

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

15 Januari 2023 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal,

Weer een week verder en tijd voor een update.

Het was met het weekje wel en inmiddels ben ik hier alleen. Wim Hink zou doorreizen naar Bangkok om daar projecten te bezoeken. Echter de Covid regels werden weer van stal gehaald daar, ticket omgezet naar huis en binnen 48 uur werden alle regels weer geschrapt.

Later kreeg Kirsten het bericht dat haar schoonmoeder was overleden en die is afgelopen vrijdag naar Nederland vertrokken. Het is erg jammer maar het is niet anders, de reden is al verdrietig genoeg.

Er was een mooi schema gemaakt, 3x p week naar de City om fysio les te geven aan een aantal verzorgenden. De directeur wilde graag meewerken, er was een aparte ruimte hiervoor, spullen weer geregeld/gemaakt enz.

Daarbij nog 2x p week naar het children's hospital verderop om daar de fysiotherapeuten en ouders te leren hoe om te gaan met hun kind wat behandeld werd.

Daar was veel belangstelling voor. Helaas moest dat stoppen na 2 weken.

Voor Kirsten wegging geven we nog gauw een massage gedaan. Het adres waar we altijd kwamen was dicht maar via via een andere gevonden.

We zijn inmiddels ook bij charity class geweest bij de nonnen en daar envelopjes uitgedeeld met lucky money. Dat wordt gegeven met TET, er zit 20.000 Dong in ( €0.80). Ze waren er zo blij mee.

Voor de fysio een stoelfiets gekocht met miss Hanh achterop de bromtol, oh boedha!

Nog een blunder in de winkel gemaakt. Had m'n tas op het kastje gezet waar de offers voor Boedha voor gezet werden. Tas werd subtiel weggezet door de mevrouw in de winkel.

Ben ook bij het charity hospital geweest, jammer dat mr. Tan weg is. De doos brillen van Walter optiek was binnen no time leeg. Zelfs patiënten uit het ziekenhuis kwamen kijken of er voor hun ook nog een bril was.

Volgende week weer heen met een volle doos brillen en dan weer helpen met eten uitdelen voor de patiënten.

Kreeg vanmorgen een compliment van een student: you are already a real Vietnamese on your bike in the traffic! Toch leuk om te horen! Het is in het begin ff wennen weer want dat verkeer is een ramp. Regels zijn er niet, iedereen heeft z'n hand op de toeter, het is een enorme herrie. Nu snap ik ook waarom ze zoveel hoortoestellen kunnen gebruiken.

Dat is alleen het verkeer, dan de herie uit de winkels nog. De een nog harder dan de ander.

Bij Thien Ann ben ik inmiddels voor de tweede keer geweest. Engelse les was nog ff niet nodig, kinderen moesten leren voor hun schoolexamen en volgende week hebben ze vakantie.

Ben inmiddels weer toe aan een massage!

Het is warm hier, 's morgens vroeg al 28 graden. Er is hier ook veel regen gevallen de laatste 2 weken, wat eigenlijk nooit gebeurd.

Vanmorgen met een aantal pubers van de Buu Tri pagode schoenen wezen kopen. Was ook weer hilarisch maar dat voor de volgende keer!

Lieve groet uit Can Tho!

Els

• 15 Januari 2023 - 09:54

Trude:

Hoi Els, wat ben je weer in vorm, top! Geweldig bezig weer! Wordt alleen niet te roekeloos in dat kamikaze verkeer daar :-)! Succes en groetjes, Trude.

• 15 Januari 2023 - 18:38

Marlyn :

Hoi Els,

Goed bezig, leuke foto's.

Succes verder.

• 16 Januari 2023 - 08:30

Trix :

Hoi Zus,

kijk inderdaad goed uit in het verkeer, wat een kamikaze gedoe is dat zeg.

Jammer en verdrietig dag Kirsten naar huis moest, maar het is niet anders.

Keep up the good work..!!

gr. Zus

• 16 Januari 2023 - 11:26

Luud :

Lekker bezig Els, Groetjes Luud

• 16 Januari 2023 - 18:00

Margreet:

Hoi Els,

Weer lekker bezig! Top hoor.

Wat vervelend dat Kirsten om zo’n nare reden naar huis moest.

Succes nog Els.

groetjes, Margreet

• 16 Januari 2023 - 22:17

Joke:

Els, je bent super bezig, jammer dat je nu alleen bent!!

You can!!

Succes

Gr Joke

• 17 Januari 2023 - 08:07

Diane Anema :

Een topper ben je, Els! Genieten daar!

• 18 Januari 2023 - 09:27

Miriam:

Wat mooi om je verhalen te lezen! Goed bezig hoor.

• 20 Januari 2023 - 09:09

Riet Stevens:

Hoi Els, fijn dat je weer in Can Tho bent... dan ben ik er ook weer... heb het goed!. Riet