Gearriveerd - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

03 December 2018 | Vietnam, Can Tho

De erste dagen zitten er alweer op, druk gehad het lijkt wel werken!
Vluchten zijn goed verlopen, aansluiting ging goed in Dubai.
Taxi stond weer met zijn bordje Mrs. Els netjes in Ho Chi Minh te wachten. Mr. Tan was very happy me weer zien.
De jetlag wordt elk jaar erger lijkt het wel, zeker de oude dag.
's Avonds gelijk maar n Vietnamese simkaart gehaald in t winkeltje naast het hotel. De mevrouw uit t winkeltje herkende me gelijk. Die dacht natuurlijk daar heb je dat mens uit Holland met die vooroorlogse telefoon, no internet.
Dat je herkent wordt in zo'n miljoenen stad waar zoveel buitenlanders komen. Toch n bepaalde "indruk" achter gelaten zeker. Of dat positief is laat ik in het midden.
's Avonds loop ik in het centrum om wat te eten, is er voetbal: Vietnam/Filipijnen. De terrassen stonden tot halverwegede straat. Het verkeer zwenkte er gewoon om heen. Halverwege de straat een enorm lawaai: 1-0 Vietnam. Bij 1-1 was het stil opeens. Gelukkig wonnen ze met 2-1.
' s Morgens met Lan weer achterop de bromtol naar juffie geweest. Oh Boeddha, dat verkeer is elk jaar weer ff wennen hoor.
Er waren 6 kinderen die gesponsord worden met schoolgeld door collega's en/of familie van ze. De andere kinderen wonen 60 en 100 km verder op het platteland. Of ik daar ook naar toe wilde, maar niet dus achter op de brommert! Op de terug weg stonden we op het viaduct in de brommerfile. Nog nooit meegemaakt, hilarisch weer.
Vanmorgen naar de dovenschool geweest, daar was ik vorig jaar voor uitgenodigd door de adjunct. Enkele kinderen hebben n hoortoestel gekregen die ik mee had genomen.
Toevallig was het nationale gehandicapten dag. Ontvangen door de directrice en de adjunct. Rondleiding gehad, klasje gezien. Ze hebben niet veel mogelijkheden maar het is er wel. Alleen jammer weer dat het niet voor iedereen toegangelijk is. Als ouders geen schoolgeld kunnen betalen heb je als kind dikke pech.
Deze school is ook voor Downy kinderen toegangelijk.
Vanmiddag met de sleepersbus naar Can Tho, in deze stoelen lig je half. Die zijn niet gemaakt voor oude mensen en struise Nederlanders. Beetje verkreukeld aangekomen en morgenmiddag naar de City kijken wie er nog zijn in het tehuis.
Het is errrrug warm hier, zaterdagavond op het vliegveld om je buiten om 21.00 uur is het 29 graden..

Inmiddels tijd om te slapen, zal proberen om morgen de foto's erbij te zetten!

Lieve groet uit Can Tho,

Els

• 03 December 2018 - 13:06

Trix:

Hoi zus, goed te lezen dat de reis goed is verlopen. En ja, je wordt een dagje ouder en jouw lijf is toch een beetje krakkemikkig aan het worden. Daarom des te dapperder dat je deze reis en onderneming ieder jaar weer doet.
    Nu eerst lekker slapen en morgen "fris en fruitig" weer op.
    liefs, zus

• 03 December 2018 - 13:11

Griet:

Hoi Els, idd je wordt er niet jonger op , maar je blijft toch maar dapper doorgaan. De warmte zal je wel goed doen, beter dan in het koude en inmiddels vochtige België. Geniet volop en stuur snel maar foto's , ik kijk er naar uit. Griet

• 03 December 2018 - 14:54

Trude:

Hey meidje, goed te horen, dat je weer veilig "thuis" bent, want dat lees ik wel uit je verslag :-)!! Heerlijk toch, dat ze je weer herkennen, de weldoenster uit het westen. Doe voorzichtig, vooral met die bromtol en veel succes verder. Gezellige foto's.

• 03 December 2018 - 15:07

Astrid Brakels:

Hoi Els,

Wat fijn dat je weer op de plek van bestemming bent.
    En ja het is natuurlijk weer even wennen het is even anders dan wij gewend zijn.
    Maar wat zou ik graag die blije gezichten willen zien bij jouw terugkomst.
    Ik kijk weer uit naar je verslagen en natuurlijk de foto’s.
    Geniet maar weer lekker lieve groeten van Astrid.

• 03 December 2018 - 15:37

Anneke Meester:

Els,weer veel succes met alles.Ga je weer volgen.

• 05 December 2018 - 17:20

Karin:

Hoi Els,
    Ik kijk weer uit naar je reisverslagen. Fijn dat je goed bent aangekomen en ja, zo'n brommerfile moet je ook een keer meemaken:-)
    Groetjes
    Karin

• 07 December 2018 - 17:40

Margreet:

Hoi Els,
    Weer terug op je stekkie. Veel bekenden begrijp ik uit je verhaal, super leuk hoor.
    Ga je proberen te volgen, hebben nog geen internet, moet via de telefoon en dat is lastig omdat het allemaal wat klein is en minder overzichtelijk.
    Fijne tijd hoor!
    Liefs, Margreet

• 07 December 2018 - 18:38

Thea:

Hoi Els, het is weer als vanouds daar. Ik ga je weer volgen en wacht op de foto’s.
    Groetjes Thea