Geland - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Geland - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Geland

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

07 Januari 2023 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal, bijna (weer) een week geleden vertrokken. Reis liep voorspoedig, in Dubai wat vertraging naar Hoe Chi Minh. Op t vliegveld stond keurig een meneer met een bordje miss Els, hilarisch weer.

Twee nachten daar gebleven, met Lan koffie gedronken en de hoortoestellen bij hem achter gelaten.

Wim Hink kwam 's avonds aan en de volgende dag Kirsten opgehaald bij t vliegveld en met z'n drietjes naar Can Tho.

Was wel weer even wennen en zoeken waar alle bekende plekken ook alweer waren!

Bij de City zijn we geweest, ontroerend om te zien hoe de kinderen en personeel reageerde dat ze ons weer zagen na drie jaar.

Er is inmiddels een nieuw gebouw gekomen maar of er nu n handige verdeling is gemaakt wbt wie op welke etage?

Het viel ook wat tegen wat er in de drie jaar gedaan is, alsof alles stil heeft gestaan tijdens de Covid.

Ze hebben een moeilijke tijd gehad maar er zijn in verhouding weinig bewoners overleden aan Covid ondanks dat het n hele kwetsbare groep is.

Kirsten had het gevoel weer overnieuw te moeten beginnen. Er is inmiddels een gesprek met de directeur geweest en n programma opgezet. Er zijn drie verzorgsters die 3xp week 2 uur een workshop van Kirsten krijgen met kinderen die het hardste fysio nodig hebben.

Hopen dat ze hiermee doorgaan als wij weg zijn!

Gister bij de monnik geweest, die was blij met z'n kaas en Snickers! 's Middags waren we uitgenodigd om naar een gebouw in aanbouw te gaan kijken waar hij les geeft. Daar worden studenten opgeleid tot monnik.

Vanmorgen om 6 uit naar de floating market geweest met miss Hanh, ook dat is een aflopende zaak. Door Covid geen toeristen en ik denk dat dit binnenkort ook ophoudt met bestaan.

De juffrouw van de fietsenstalling was er gelukkig nog en die liep bijna gillend het hokje uit dat ze ons zag!

Helaas is de massage ook dicht gegaan door de Covid, deze weken maar ff n andere zoeken.

Morgen gaan we naar het andere huis op t platteland even kijken hoe het daar is.

Wordt vervolgd! Lieve groet uit Can Tho!

• 07 Januari 2023 - 16:19

Jelysa Polak:

Leuk Els! Ik volg je weer hoor. Succes

• 07 Januari 2023 - 21:15

Joke:

Els, leuk je weer te volgen.

Succes

• 07 Januari 2023 - 22:06

Margreet:

He Els, zag in mijn spam dat je weer verslaglegging maakt. Leuk, ik ga je weer volgen hoor.

• 08 Januari 2023 - 08:06

Marina:

Wauw Els je bent er weer, wat moet het gek zijn om na 3 jasr Covid weer terug te zijn. Leuk om je verhalen weer te volgen. Heel veel succes met alles en een dikke knuffel voor alle kindjes in City!

• 08 Januari 2023 - 10:12

Marian:

Ha Els, gezellig om je verslag weer te lezen. Leuk dat ze blij waren jullie weer te zien na drie jaar. Wat een schattige baby heb je op je arm. Is het achtergelaten of gehandicapt. Veel succes met alles.

• 08 Januari 2023 - 15:44

José Ribbers:

Hi Els (en Kirsten).

Ik kreeg een bericht dat jouw reisverslag was bijgewerkt. Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie er weer zijn. En jammer dat er ook minder leuke veranderingen zijn. In ieder geval heel veel plezier en succes en de hartelijke groeten van mij voor jullie. Ik blijf je hier volgen.

• 08 Januari 2023 - 18:05

Wilm Ligthart:

He els

veel succes en sterkte!!!!!

wilm

• 08 Januari 2023 - 19:20

Trix:

Hoi zus, fijn dat jij daar weer bent en weer iets voor de mensen daar kan beteken.

gr. Trix

• 10 Januari 2023 - 08:54

Rianne:

Dag Els,

Stil zitten ken jij niet he?!

Wat heb je in een week al weer veel gedaan!

Veel plezier en kan niet wachten op je volgende verslag!

Groetjes,

Rianne Nooder

• 11 Januari 2023 - 07:58

Diane :

• 12 Januari 2023 - 10:42

Emiel H:

Hoi Els,

Goed om te lezen dat je weer op je oude vertrouwde stek bent!

En dat na 3 jaar, gelukkig herkennen ze je nog, maar dat kan ook bijna niet anders :)

Heel veel succes daar met alles!

Groeten Emiel