Woensdag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Woensdag

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

07 Februari 2024 | Vietnam, Can Tho

Het is inmiddels woensdag en ben weer geland in Warmenhuizen. De terugreis verliep beter dan de heenreis, geen storm gehad! Heb het wel erg koud, maar ja, als je uit 33 graden kom is het niet zo verwonderlijk.

De laatste week was afscheid nemen op de projecten. Bij Thien Ann nog gevoetbald met de Ajax shirten aan! Het was heel warm en dan lekker in zo'n kunststof voetbalshirt voetballen.

Had niet de indruk trouwens dat ze het warm hadden. Dan ook nog voetballen met slippers aan of blote voeten. Ze hadden enorm veel lol, de shirten mochten ze houden dus dat was feest! Een jongetje van ongeveer 10 jaar kwam tig keer naar me toe en maar thank you, thank you zeggen.

Bij het ziekenhuis je de laatste brillen gebracht, werd wel weer in de gaten gehouden door de security. Dus maar weer in de secret room! Later aan Phoung gevraagd hoe dit nu ineens kan, volgend jaar maar geen brillen mee? Die moeten dus gewoon weer mee, hij gaat bellen met de directie en anders gaat hij mee als ik de eerste keer weer heen ga.

Bij de Buu Tri pagoda gedag gezegd, de non was blij met het geld voor drie maanden eten voor de kinderen. Aan Phoung geld gegeven zodat er na drie maanden nog een keer eten kan gekocht.

Bij de City op woensdagavond rond 18.00 uur met de kinderen in het donker de glowing of the dark armbandjes, ringen enz. uitgedeeld. Badminton gespeeld met een verlichte shuttle.

Ze hebben hun dansje laten zien wat ze voor TET hadden ingestudeerd, kortom het was een gezellige chaos. Om 19.00 uur weggegaan daar, uitgelegd dat ik volgend jaar weer terugkom.

Van de directeur nog een tas gekregen als cadeautje.

Bij het hotelletje afscheid genomen, fiets weer ingeleverd bij ze. Daar zijn weer heel wat km meegemaakt. Het was soms gewoon te heet om te fietsen, af en toe was er een klein beetje wind. Ben nog nooit zo blij geweest met wind!

De dames van de fietsenstalling hadden op een gegeven moment een hoed op m'n fietszadel

gelegd voor de hitte!

Donderdag naar Ho Chi Minh gereisd, 3 uur met een korte plas stop onderweg.

Hotelletje had ik geregeld op de heenweg.

Met Lan de volgende dag achterop de bromtol ( oh Boeddha) naar de winkel met de hoortoestellen. Deze winkel was een stuk kleiner dan de vorige, was een gedwongen verhuizing want ze kon het niet meer betalen.

Ze was heel erg blij met de hoortoestellen en kan weer mensen en kinderen laten horen.

Of ik volgend jaar weer kom en als het kan wat zwaardere hoortoestellen mee kan nemen.

Als je ook zie in de bouw, met drilboren enz. ze hebben de oren niet bedekt met oordoppen o.i.d.

Er is ook totaal geen controle op met voorschriften enz.

Nou, voorlopig wordt het dus jaarlijks veel hoortoestellen meenemen.

Zaterdag een afspraak met My en haar moeder gehad. Ik heb My op de lagere en middelbare school gesponsord met schoolgeld. Ze deed het zo goed dat ze naar de universiteit kon, waar ze inmiddels begonnen is. Een echtpaar uit Enkhuizen betaald 5 jaar haar opleiding.

Ze doet het heel goed op de Universiteit. Dan hoop je dat ze later een goeie baan krijgt en zo haar familie weer kan onderhouden.

Via Google translate konden we een gesprekje voeren.

Vrijdag naar het vliegveld en 's avonds om 23.00 uur de lucht in naar Dubai. Daar 3 uur wachten en toen in de mega vliegtuig, Airbus 380, naar Schiphol. Ik verbaas me er elke keer weer over dat dat vliegtuig de lucht in kan met 550 mensen, bagage, vracht, kerosine enz.

Het is weer voorbij, volgend jaar gaat Kirsten, de fysio weer mee.

Iedereen DANK voor alle bijdragen op wat voor manier dan ook en we hopen volgend jaar weer te gaan. Misschien dat de visa dan ook wat langer verstrekt wordt.

Lieve groet, Els

• 07 Februari 2024 - 17:04

Joke Kraakman:

Jeetje Els, wat weer een prachtige belevenis. . Wat een dankbaar werk heb je verricht. Ze zullen daar nog vaak over je praten. Fijn dat je veilig terug bent op Nederlandse bodem, ik bel je snel!

Groet

Joke K.

• 07 Februari 2024 - 17:18

Jose:

Fantastisch Els, dankbaar werk verzet waar iedereen van geniet. Fijn dat Kirsten volgend jaar weer mee gaat. En nu acclimatiseren.

Groetjes!

• 07 Februari 2024 - 17:26

Samantha Moojen:

Wat een mooie reis met veel betekenis voor iedereen die je daar weer (op weg) hebt geholpen!

Iedere dag een nieuw avontuur en blije gezichten. Wat fantastisch dat je dit doet Els!

Misschien volgend jaar ook gehoorbeschermers mee in de koffer? ;)

Succes met weer landen in Warmenhuizen.

Groetjes :)

• 07 Februari 2024 - 17:35

Joke:

Weer een dankbare reis gehad en ook mooie verslagen

Welkom home Els!

gr Joke

• 07 Februari 2024 - 18:37

Marlyn Smit:

Hoi Els,

Heel goed werk gedaan en wat een avonturen heb je weer beleefd.

Daar op de bouw waarschijnlijk geen controle op de arbeidsomstandigheden.

Als je de bamboe steigers ziet waarop gewerkt wordt, dood eng.

En alle herrie.

Als je volgend jaar weer gaat laat je het dan even weten?

Hopelijk kan je nu even rust nemen.

Bedankt voor de verslagen.

Groeten

• 07 Februari 2024 - 18:43

Anneke M.:

Wat heb je weer veel bewerkstelligd. Petje af. Sterkte weer met dat koude weer en de wind. 33 graden is,denk ik, ook niet lekker.

• 07 Februari 2024 - 19:41

Yvonne :

Hoi Els,

Fijn dat je weer veilig terug bent. Goed om te horen dat je genoten hebt. Tijd om straks samen een koffieetje te doen. Mis je!liefs Yvonne

• 07 Februari 2024 - 19:46

Renee:

Welkom thuis mam! Wat heb je weer ontzettend veel kunnen doen, echt fantastisch! Super dat je My nog even hebt kunnen zien en fijn om te horen dat het zo goed gaat met haar.

Nu eerst even wennen thuis en volgend jaar weer met Kirsten!

Groetjes

• 07 Februari 2024 - 22:06

Margreet:

Wat mooi weer Els, wat heb je weer veel mensen blij gemaakt!

• 23 Februari 2024 - 08:51

Jet Blij:

Ha Els,

Ik las je stukje in de Nieuwsflits, heel leuk! Deze website met foto's is ook leuk om even te zien. Wat fijn dat je zulke goede contacten hebt daar en mensen kunt helpen.

Sterkte met acclimatiseren in de regen.[e-1f302]

Groetjes van Henriëtte

• 23 Februari 2024 - 11:29

Linda Bode:

Fantastisch Els! Wat een mooie reis heb je weer gemaakt en wat dankbaar! Nu weer verzamelen voor volgend jaar, ze kijken vast alweer uit naar je komst ;-)