Zaterdag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

20 Januari 2024 | Vietnam, Can Tho

Het is weer zaterdag, de week vliegt voorbij.

Afgelopen week ff voor 5 miljoen Dong aan kleren gekocht voor de kinderen van de City.

Met TET (Chinese nieuwjaar )is het de gewoonte dat je nieuwe kleren krijg maar ja, geld is er niet voor hier.

Met miss Hanh naar een winkeltje geweest, we hadden een lijst mee met namen en maten. Alles uitgezocht en een aanbetaling gedaan van 500.000 Dong.

De volgende dag zouden we het op komen halen. Wij om 14.00 uur de bromtol gestart ( oh Boeddha ik moest achterop! ) moesten er 4 man personeel mee van de City om te kijken of het goed was! Het winkeltje was gelijk vol met al die mensen! Bij het afrekenen kreeg ik eerst de 500.000 Dong weer terug en moest toen de gehele rekening betalen. Volgens mij was het moeilijk om dat bedrag van het totaal af te halen. [e-1f643]

Inmiddels twee keer een massage gehad, heerlijk! Je blijft je verbazen, de 1e keer daar 5 kwartier gelegen, de 2 keer was ze 1 1/2 uur bezig, wat ik betalen moest bleef hetzelfde. Niet te geloven gewoon, ik moest €6, omgerekend betalen. Dan kan ik nog wel n keer komende week!

De schilder op de foto was aan het werk t.o. het appartement waar ik verblijf. Doodeng om te zien gewoon. Er wordt hier gewerkt met drilboren, machines om ijzer door te zagen enz zonder gehoorbescherming of veiligheid. De gehoorapparaten zijn niet aan te slepen hier!

De brillen van Walter optiek vinden gretig aftrek in het ziekenhuis je hier. Gister kwam de man van de security kijken wat ik aan het doen was! Nog nooit meegemaakt in al die jaren. Hij ging eerst wel even met de directie bellen of ik dit wel doen mocht.

Dus, brillen in de dozen doen en ik werd naar een secret place gebracht en zo konden ze toch een bril passen. Lachen dit weer, niet te geloven. [e-1f60e].

De meneer van de security voelde zich erg belangrijk denk. Het hoofd van de keuken gaf hem wat groente mee en hij vertrok!

Afgelopen week even de was weggebracht, dat wordt gewogen en dat moet je betalen. Nou ja, onderbroeken wegen niet zoveel en n blouse met broek. 2 kilo was, moest €1,50 betalen.

Vanmorgen naar de Buu Tri pagoda geweest met de kinderen daar activiteiten gedaan. De opper non had ik gevraagd wat er nodig is daar. Een donatie gedaan voor drie maanden eten voor de kinderen. Er is gebrek aan alles en er is weinig of geen geld.

Iedereen die een donatie gedaan heeft: DANK namens de kinderen en de opper non.

Komende week met de kinderen van de City naar de tandarts [e-1f601] en morgen........een watergevecht. Daarover de volgende keer weer.

Lieve groet uit een warm Can Tho!

• 20 Januari 2024 - 11:39

Renee:

Hoi mam,

Wat een leuke avonturen weer! Blij dat alle kids weer goede kleren hebben voor TET. En wat mooi dat je een donate hebt kunnen doen bij de Buu Tri Pagoda. Ben benieuwd naar de volgende tandarts avonturen.

Liefs Daan en Renée

• 20 Januari 2024 - 13:34

Joke:

Wat weer leuke en enorm goede doelen, top!!

• 20 Januari 2024 - 17:41

Ank:

Goed werk doe je Els groetjes Ank en ook Nico

• 20 Januari 2024 - 19:29

Marlyn Smit:

Goed bezig Els.

Wat een belevenissen weer.

Heel leuk om je verhalen te lezen en mooie foto's.

De foto van Els als opticien is heel bijzonder[e-1f600]

Succes

• 20 Januari 2024 - 23:23

Margreet:

Hé Els,

Een leuke week achter de rug als ik het zo lees. weer velen blij gemaakt.

We waren vandaag bij de Oogkamer en daar kan je ook naar toe voor brillen. ik noemde het op en ze was super enthousiast. Mocht je geïnteresseerd zijn kunnen we daar samen een keer heen.

Tot het volgende verslag!

• 21 Januari 2024 - 07:12

Nancy:

Hey Els, Ga zo door! Geniet van je verhaal en fotos. Tot de volgende verslag. Groetjes Nancy

• 21 Januari 2024 - 13:30

Yvonne :

Hoi els wat fijn om te horen dat je de donaties goed heb kunnen gebruiken top dat de kinderen mooie nieuwe kleding hebben en ga zelf inderdaad nogmaals van een massage genieten. Veel plezier bij het water gevecht[e-1f618]groetjes Yvonne

• 22 Januari 2024 - 12:48

Trix:

Hoi zus,

Wat fijn dat alle brillen weer een "nieuw gezicht" krijgen en fijn dat je veel met het donatie geld kan doen voor de kinderen. Heerlijk uitgeven lijkt mij dat.

De tijd vliegt inderdaad, op 4 februari staan wij alweer op Schiphol. Geniet van de dagen dat jij daar nog bent en geniet van al het goede wat je daar aan het doen bent...!!

gr. Zus

• 31 Januari 2024 - 08:28

Yvonne :

Lieve Els.

Wat gaat de tijd snel ga nog lekker genieten. Even een treurig bericht uit Nederland. Thea is overleden. We gaan een kaart sturen en ik zal je naam erbij zetten.

Ga deze week nog leuke dingen met de kids en alle mensen daar doen. Dikke knuffel Yvonne