Voorbij - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Voorbij - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Voorbij

Door: elsenrenee

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

08 Februari 2023 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal,

Het is helaas alweer voorbij de maand in Can Tho! Wat is dat snel gegaan!

De laatste week nog even een lekke band met mijn fiets, heel eind terug moeten lopen.

Ach, dan heb je toch je beweging gehad! De fiets die Kirsten had gebruikt, kreeg ik nu.

Volgens mij zaten er ooit eens versnellingen op maar dat werkte niet meer. Het was erg zwaar fietsen, geen probleem de volgende fiets werd ergens vandaan gehaald. Die was echter zo laag dat ik voor mijn gevoel bijna op de grond zat. Het was echter de laatste week dus gewoon ff wennen!

Als afscheid bijde City had ik bedacht om daar 's avonds rond 19.00 uur heen te gaan met glowing in the dark armbandjes. Aan de directeur gevraagd of dat goed was, aangezien hij alles goed vond was dit ook geen probleem.

Dus naar de City, het was al donker, kinderen waren al op de slaapzalen. Binnen no time had ik ze buiten en een lol dat we hadden. Anders moesten ze al naar binnen, dat was dus lachen.

Iedereen een armbandje, jongens ook, nog een foto maken en toen afscheid nemen. Ik had gevraagd dat er verteld moest worden dat ik de volgende dag wegging. Anders is het wel erg raar als je er opeens niet meer bent.

De jongen van 15 jaar stond een beetje bij mijn fiets te hangen en was stil. Hij omhelsde me stevig en had het moeilijk, ik ook.

Ik had hem zo mee willen nemen, wat voor leven gaat hij tegemoet? Eerst in de City geplaatst worden vanwege huiselijk geweld en dan voorlopig niet terug kunnen. Geen school gehad, wat jammer is want volgens mij is ie erg slim.

De dames van de fietsenstalling gedag gezegd, de monnik was niet thuis, na drie keer maar opgegeven.

We konden weer de twee koffers achter laten bij de dame van het hotel, heel fijn. Dat betekende dat ik met 2 koffers heen ging en met 1 koffer naar huis kon!

De directeur gedag, gezegd die hoopt dat we weer terug komen, hopen wij ook!

Ik had een foto uitgeprint die ik drie jaar geleden gemaakt had, waar we samen opstonden.

Vol trots liet hij zien dat de jongens er een lijstje om hadden gemaakt. In het oude gebouw is een soort dagbesteding gemaakt voor de oudste jongens. Ze maken daar lijstjes en die worden verkocht.

Enkele kinderen die hun leven lang in de City gewoond hebben, werken daar nu. Ze krijgen wat loon en kost en inwoning.

Volgende dag afscheid genomen van de dame van het hotel en met de bus naar Ho Chi Minh City. De bussen worden wat moderner maar het blijft geen liggen op die halve bedjes. Deze zijn niet gebouwd voor grote Europeanen. Maar ja, gewoon drie en een half uur hangen en dan ben je er weer!

In Ho Chi Minh weer naar hetzelfde hotelletje, met Lan zou ik naar de audicien gaan maar de mevrouw was ziek, de winkel was dicht, helaas! De hoortoestellen gaat Lan een nadere keer afleveren en de foto's worden opgestuurd van de mensen/kinderen die een hoortoestel krijgen.

Volgende dag weer naar huis!

In het vliegtuig met een stewardess aan het praten die dacht dat ik vakantie had gehad. Uitgelegd wat ik had gedaan en ze was nogal onder de indruk. Vlak voor de landing in Dubai kwam ze naar me toe met een tasje waar ze een ontbijt in had gedaan. Ik moest drie uur wachten in Dubai dan had wat te eten zei ze. Er moest ook nog een foto gemaakt worden met haar samen, die kreeg ik als aandenken van de bemanning. Hoe leuk is dit weer!

Het was goed om weer terug te zijn in Can Tho en iedereen weer te zien!

Triest om ook te zien dat de Covid periode daar een enorme impact heeft gehad. De armoede is groot en het zal lang duren voor het enigzins weer hersteld is.

Een ieder die een bijdrage heeft gedaan op wat voor manier ook: DANK hiervoor!

Kirsten en ik hopen volgend jaar weer heen te kunnen en dan rond maart/april.

Misschien dat dan de visum regels weer wat soepeler zijn en dat het wat langer kan dan 30 dagen.

Hartelijke groet,. Els


  • 08 Februari 2023 - 17:27

    Jose :

    Geweldig Els, fantastisch wat je hebt gedaan en meegemaakt. Hartelijke groetjes


  • 08 Februari 2023 - 18:47

    Marlyn :

    Wat een belevenissen weer Els, dank je wel.

    Hopelijk een vervolg volgend jaar.

    Hartelijke groeten,

    Marlyn


  • 08 Februari 2023 - 19:13

    Joke Kraakman :

    Wat een mooie ervaringen weer Els. En wat doe je daar goed en dankbaar werk. Een lach op een (kinder-)gezicht is toch goud waard.[e-1f600][e-1f44c][e-1f3fb][e-1f340]

    Tot gauw, Joke K.


  • 09 Februari 2023 - 00:16

    Joke:

    Els, dankjewel dat we mee mochten reizen met je.

    Chapeau voor wat je doet.

    Joke


  • 21 Februari 2023 - 00:20

    Fleur:

    Els! Wat heerlijk om je avonturen weer mee te lezen. Volgens mij heb je het fijn gehad en waren ze allemaal weer superblij met je. Topper! Veel liefs, Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

terug naar Vietnam

vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2024

Woensdag

27 Januari 2024

Allerlei

20 Januari 2024

Zaterdag

13 Januari 2024

Van alles en nog wat

06 Januari 2024

Duurt ff
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1064
Totaal aantal bezoekers 127157

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: