eerste week - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

16 December 2013 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal,

de eerste week zit eral weer op, wat gaat het toch altijd snel.

Het zieke kindje uit City Orph. krijgt zowaar de fles, hoe is het mogelijk. Toch voor elkaar gekregen, tegen mij werd gezegd dat het niet toegestaan werd dat kinderen een fles kregen van die leeftijd. Ze krijgen het door geloof ik. Er kwam een verzorgster met een injectiespuit en ze vroeg of ik die wilde zetten. Of je het nu wel of niet doen mag, dit soort dingen ga ik uit de weg want als er wel iets gebeurd, heb jij het gedaan en ik zit niet op moeilijkheden te wachten hier. Het wel geassisteerd met ontsmetten en armpje vast houden [en kind troosten]

De nieuwe bedden zijn ook gearriveerd, er staat een foto bij het vorige verslag. Er zijnb ook matrassen bijgeleverd en echt Vietnamees: die zijn 10 cm. tekort. Het is ook niet te geloven. In Nederland zouden we zeggen, ja, neem ze maar mee terug en nieuwe leveren. Hier wordt dat niet gedaan, ik ga er ook niets van zeggen want ik wil hier niet als een betweter gaan rondlopen. Bovendien hebben ze ook hun trots en cultuur.

Ook zijn de tafeltjes en stoeltjes voor de kleuters aangekomen.
Die waren helemaal in de gloria, er is een schoolbord opgehangen zodat ze ook nog iets kunnen leren. Bovendien kunnen wij nu eindelijk eens gaan tekenen en kleuren met ze. [foto staat hier onderaan]

Boven bij de peuters en baby's wil k nog de muren opnieuw laten doen want er zit een dikke laag schimmel op en het is gewoon niet goed dat ze daar in liggen.
Beneden bij de gehandicapte vrouwen is er een heel slecht aan toe, ze heeft een soort van sonde voor de voeding. Ze is zo vreselijk mager het lijkt iemand uit een holocaust kamp. moet er nog even over nadenken of ik een foto van haar op de site zet. Aan de andere kant: het is zoals het is, dit is de situatie zoals ie hier is. Niet meer en niet minder. Als je dat ziet liggen zou ik het liefst een spuitje morfine bij de hand hebben!

De overheid zegt dat er geen arme mensen zijn in Vietnam!

Aankomende week een keer met ze naar de ballenbak en springkussen, dan nog nieuwe flip flops kopen want alles is drie maten te groot of twee maten te klein.
Verder wil ik nog bij de fysio kijken wat er nog nodig is. En dat allemaal nog regelen voor 28 december!

Vanmorgen een ongeluk gezien met twee brommers, de ene had twee enorme emmers met noedelsoep aan de zijkant. Alles over straat, de slippers vlogen door de lucht. Iedereen staat dan te kijken en doen vervolgens niets. Eigenlijk was het een komisch gezicht! [heb niet staan lachen hoor!!]

Er is weer een baby binnen gebrqacht, heel klein, ik denk nog geen 5 pond.

Gister waren we eindelijk weer eens gaan chillen, zijn net twee uur bij het zwembad van een hotel, begint het te hozen, niet te geloven.
Nou ja, aankomend weekend dan maar weer.

Afgelopen week in de farmacia geweest, je weet niet wat je ziet daar. Alle pammetjes die er zijn kan je kopen tot en met tramadol aan toe. Als er iemand nog een bestellinkje wil doen??? [grapje]

Eigenlijk is er tekort tijd tot 28 december, er zou een regeling moeten zijn voor een maand [betaald!] verlof of zoiets.
Ik kan weer de hotmail gebruiken, deze soepkip had niet gezien dat er via Microsoft een code kon worden aangevraagd om de beveiliging weer te deblokkeren.
Gelukkig dat ik er weer bij kan want er stond een mail van de hervormde gemeente Harenkarspel die een donatie hadden gedaan. Met je postzegel op de voorpagina staan heeft nog steeds effect! Geweldig.

Zal proberen weer foto's erbij te zetten met behulp van een andere vrijwilliger want zelf red ik dat nu eenmaal niet.

Tot de volgende update

dikke zoen Els



  • 16 December 2013 - 10:42

    Trude:

    Hey Els, dikke pluim voor het feit, dat het kindje nu de fles krijgt! Heb je toch ook maar weer voor elkaar gekregen. En hartstikke leuk, die foto's, knap hoor. Helaas kan ik je niet helpen aan meer"vakantiedagen", maar misschien ziet de gemeente ook hoe onmisbaar je daar bent!Veel succes verder,maar dat lukt prima zo te lezen.Liefs, Trude.

  • 16 December 2013 - 10:45

    Ivo:

    Mooi die eerste foto's, iedereen waardeert vast heel erg dat ze jij daar weer bent, met je inzet naar de kids toe. Goed bezig en ga zo door!

  • 16 December 2013 - 10:50

    Kind:

    Hoi Mam!

    Ziet er goed uit die stoeltjes en tafeltjes en de fysio ruimte!! en tja, het blijven Vietnamezen.
    Inderdaad erg goed dat je geen spuiten hebt gezet, daar kan je inderdaad de schuld van krijgen en dat moeten we niet hebben.
    De overheid moet maar eens beter kijken en misschien zijn stoplichten wel een handig idee. Haha
    Goed bezig mam!

    Veel plezier daar! liefde aan de kids,
    liefs aan Jou!

  • 16 December 2013 - 13:05

    Duy:

    Hi Els,

    Om eerlijk te zijn, weet ik niet of ikzelf het aankan als ik daar zelf ben. Maar als iedereen zo denk, dan is er niemand die zich om hun ontfremen.
    Een hele grote respect van mij voor jou om daar zoveel voor die mensen kunnen betekenen.

  • 16 December 2013 - 17:57

    Griet :

    hoi Els
    wat doe jij dat daar goed zeg, !!!
    Die tafeltjes en stoeltjes zien er goed uit, dat is weer een stap in de goeie richting.
    Er beweegt toch één en ander heb ik de indruk, knap werk !!

    moet een grappig zicht geweest zijn, die botsende brommers met die noedelsoep !!

    Geniet er nog van en hopelijk lukt het wel eens aan het zwembad. Gaan jullie niet naar Victoria hotel ?

    groetjes en tot je volgende verslag waar ik al naar uitkijk.
    Griet

  • 16 December 2013 - 21:11

    Margreet:

    He Els,

    Wat een mooie stoeltjes en tafeltjes. Die fysio ruimte ziet er trouwens ook goed uit hoor.
    Wat is er al veel veranderd in de loop van de tijd.
    Heel goed dat je die injectie even voorbij liet gaan, dat wil je toch niet! Kunnen en mogen zij het wel? Of is dat ook maar een schot op goed geluk?

    Nou Els, hopelijk is bij je volgende vrije moment het weer dusdanig dat je lekker kan zwemmen.

    Succes! Margreet

  • 17 December 2013 - 15:58

    Babet En Sonja:

    Hé Lieve Els,

    Wat ben je goed bezig. Al veel geregeld in een korte tijd, top!
    Hier gaat alles goed op het gemeentehuis, al hoewel we jou wel missen.
    Succes met alles!

    Liefs,

    Babet en Sonja

  • 18 December 2013 - 22:56

    Thea:


    Hoi Els,

    Eindelijk de tijd om even de verslagen te lezen, het is voor jou weer als vanouds. Dezelfde ellende en de vreugde die je daar toch weer brengt. Dat is toch het enigste wat je kan doen. Over (betaald verlof? ) ik denk toch dat je in de staatsloterij meer kans heb.

    Liefs Thea

  • 19 December 2013 - 23:09

    Marian:

    Ha Els ik heb weer genoten van je verhalen. Wat schrijf je veel zeg. Ik vertel het tegen de kringloop en zij vinden het ook geweldig wat je doet.
    Maar ik heb ook een vraagje, heb jij een brief gestuurd naar Libelle?
    Als dat zo is, is hij gepubliceerd deze week.
    Ik wens je nog een goede tijd en hoop dat je nog een aantal dingen voor elkaar krijgt. Je doet het geweldig. Groetjes Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Vietnam

Vrijwilligerswerk in Can Tho - Vietnam

Recente Reisverslagen:

25 November 2017

nog 1 week!

08 Januari 2017

HOME

24 December 2016

Bijna weer om

17 December 2016

Maand

11 December 2016

Kind
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 126957

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: