Gearriveerd inmiddels - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu Gearriveerd inmiddels - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van elsenrenee ligthart - WaarBenJij.nu

Gearriveerd inmiddels

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg elsenrenee

04 Januari 2020 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal, happy new year allemaal!

Alweer bijna n week geleden vertrokken. Met die mega airbus naar Dubai en jawel in de business! Ik kreeg n mail van Emirates of ik n upgrade wilde omdat ik voldoende vliegmiles had. Wist ik veel, ik kijk daar nooit naar. Tuurlijk wilde ik dat, dat is heel comfortabel reizen met een nachtvlucht. De purser kwam langs om met iedereen kennis maken , matrasjes werden uitgedeeld want ja, stel je voor dat je stoel te hard is! Menukaart, wijnkaart alles werd met de hand gebracht, geen trolley's in het gangpad.
Toilettasjes werden uitgedeeld met echt alles erin t/m parfum.
Achterin het vliegtuig leren banken en een bar. Als je wilde kon je je gedurende de hele vlucht suf drinken.
Na Dubai het laatste stuk weer in de economyclass, dat viel tegen!

Op het vliegveld in HMC geen taxi meneer met een bordje mrs. Els.
Zelf maar n taxi geregeld dan. Het hotelletje had het doorgegeven maar de desbetreffende taxi was het vergeten. Ze vonden het wel heel erg.
Don't worry ik ben er gekomen.
In HMC oudejaarsavond, wat een herrie, bij de een dreunde het nog harder dan bij de ander. Van die lekkere harde zware bassen! Ik snap nu waarom ze zoveel hoortoestellen kunnen gebruiken hier.

Rondje gelopen en zag n moeder met n kindje van 1 jaar en n meisje van ongeveer 3 jaar in de vuilisbak streunen naar wat eetbaars. Ze vond een halve rol Oreo waar ze blij mee was. Heb het meisje van 3 jaar meegenomen de supermarkt in en biskwietjes gekocht en een ijsje. Ik weet dat je er niets mee oplost maar ze waren wel even blij en dat op oudejaarsavond.

Met Lan ff koffie gedronken en daarna de bus naar Can Tho. Deze keer weer een kamikaze chauffeur, hand op de claxon en gas. Hebben we ook weer overleefd.
Het appartementje naast het hotel is prima, het is een soort studio en beneden is n keuken voor algemeen gebruik.

Gister naar de City geweest, iedereen was very happy to see my. Erg leuk, zelfs van de mannelijke verzorging kreeg ik een hug. Kinderen herkende me, de stille jongen van vorig jaar was zo enorm in de lengte gegroeid, ik herkende hem bijna niet. Via de vertaalsite gaf ie aan dat hij me gemist had.
Aan Phoung hadden ze gevraagd waarom die miss European niet kwam in december. Wat een naam heb ik daar zeg!

Vanmorgen cross country op de fiets naar Tien An voor Engelse les, ook daar kinderen die me herkende, heel leuk.

De mevrouw van de fietsenstalling bij de koffiezaak, vloog het hokje weer uit dat ze me zag, gillen dit.

Morgen komt Kirsten aan en vanavond zie ik een vrijwilliger die hier 6 jaar geleden was. Volgende week woensdag komt Wim Hink uit Enkhuizen die de stichting EDA heeft opgezet.
Het wordt druk hier met al die Hollanders!
Volgende keer een verhaal met foto's erbij ( tenminste dat probeer ik)

Goeie week allemaal, groeten uit n warm Can Tho!

  • 04 Januari 2020 - 11:00

    Renée :

    Geweldig verhaal weer mam! En wat heerlijk, business. Wat fijn dat iedereen je herkende!
    Gelukkig nieuwjaar! En veel plezier met Kirsten!
    Liefs

  • 04 Januari 2020 - 11:00

    Marian:

    Ha Els wat leuk weer iets van je te horen. Fijn dat alles weer goed is gegaan. Ik ga vanmiddag naar de tweede ronde en sta dan met Ben.
    Kunnen we het weer even over jouw”avonturen” hebben. Succes de komende weken.
    Lieve groet Marian

  • 04 Januari 2020 - 11:25

    Bea:

    Hoi Els voor jou ook de beste wensen, mooi dat je zo goed aangekomen bent, en wat een
    Luxe in je plain, geniet en succes met alles!

  • 04 Januari 2020 - 11:29

    Margreet:

    Voor jou ook de beste wensen Els. Wat heerlijk business vliegen, dan kan je vast wel even je ogen dicht doen. Leuk dat ze je gemist hebben en je herkennen. Goede tijd daar en geniet er van.
    Groetjes, Margreet

  • 04 Januari 2020 - 11:33

    Marcia:

    Wat leuk om weer te lezen Els! Succes en geniet er van

  • 04 Januari 2020 - 12:43

    Ivo:

    Jij ook een mooi & gezond 2020.
    Wat mooi om te lezen dat je er weer bent! Succes en veel plezier daar! Groet, Ivo

  • 04 Januari 2020 - 13:08

    Maurice:

    De beste wensen voor 2020 en geniet van je tijd daar en heel veel succes. Ik zie de fotos wel voorbij komen

  • 04 Januari 2020 - 13:29

    Joke:

    Els, de beste wensen voor 2020 en ik ga je weer volgen, succes!!!

  • 04 Januari 2020 - 16:45

    Trix:

    Hoi zus, allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat het maar een goed jaar mag worden. Ja wat een luxe lijkt mij dat om business class te vliegen, dan valt economy wel weer een beetje tegen. Wat fijn dat ze je gemist hebben, dat moet toch leuk terugkomen zijn, miss European...!! Weer veel succes daar, ik volg je berichtjes weer op de voet.
    liefs, zus.

  • 04 Januari 2020 - 17:20

    Griet:

    Hé Els , allerbeste wensen voor 2020. Ik hoop dat je een heerlijke maand beleeft in Can Tho. De reis lijkt alvast comfortabel te zijn verlopen. En wat fijn dat ze blij zijn je terug te zien. Hoe kan het ook anders! Veel plezier daar, geniet volop en ik kijk al uit naar je verslagen en foto's. Warme groet Griet

  • 05 Januari 2020 - 11:54

    Trude:

    Hey Els, wat een luxe, eindelijk het komt je toe!!! Maar super leuk. En heerlijk weer op je plek te zijn. Fantastisch zo'n welkom, maar ook weer zeer terecht na zoveel jaren.Veel succes, gezonde wensen voor 2020 en een lieve groet.

  • 05 Januari 2020 - 12:26

    Luud:

    Uiteraard ook de beste wensen. Goed om te horen dat je een comfortabele reis hebt gehad. Wens je een fijne tijd toe daar. Groetjes, Luud

  • 05 Januari 2020 - 13:12

    Riet:

    Wat een warm welkom! Heb het goed daar!

  • 05 Januari 2020 - 18:40

    Joke :

    Hallo Els,

    Allereerst de allerbeste wensen voor een heel mooi en vooral gezond 2020!
    Wat leuk om je reiservaringen te lezen en wat fijn om alle 'ode' bekenden weer te ontmoeten.
    Ik weet zeker dat je daar de komende weken nog heel veel mensen blij gaat maken.
    Succes en geniet van al het moois dat op je pad komt.


  • 06 Januari 2020 - 07:19

    Miranda Reus:

    De beste wensen voor 2020 Els! Wat heerlijk business class vliegen in een A380! Maak er weer een mooi avontuur van.

  • 06 Januari 2020 - 12:19

    Ank:

    bedankt voor je verhaal , okeen goed 2020.Fijn dat je een goede reis hebt gehad geniet daar want hier wil het nog winteren .je mis niets dus .Gisteren is Eef weer uit belgie gekomen ,ze had er nog een paar dagen aan vast geplakt het welkom comite en ik stond haar op te wachten .oja Primes sluit ook haar deuren verder mailen we wel groeten ank en nogmaals succes daar

  • 06 Januari 2020 - 23:59

    Bart Veenstra:

    Hoi Els, eerst nog alle goeds voor 2020! Wat een belevenissen alweer in het eerste verslag. Geniet van je vakantie en het vrijwilligerswerk in Can Tho en hou ons hier in Nederland van je belevenissen aldaar op de hoogte. Dan reizen wij ook een beetje met je mee in Vietnam.

  • 07 Januari 2020 - 15:34

    Sonja:

    Hoi Els,
    Nog de beste wensen voor 2020! Wat super dat je business class mocht vliegen en terecht, want je hebt het verdiend. Wat leuk dat je gelijk weer door iedereen wordt herkend en dat ze je al miste.
    Succes met alles en zet ´m op Topper!
    Liefs Sonja

  • 10 Januari 2020 - 17:15

    Henny:

    Hallo zus, gelukkig nieuwjaar gewenst in goede gezondheid.
    Leuk hoor dat de kinderen jou herkenden. Zet m op daar en lieve groeten Henny.

  • 20 Januari 2020 - 09:15

    Rianne :

    Hoi Els,

    Wat ben je toch een lieverd, het kindje meegenomen naar de winkel.
    Jij hebt hun dag weer goed gemaakt en geleerd dat een beetje geluk en liefde bestaat in de wereld!

    Groetjes,
    Rianne Nooder

  • 29 Januari 2020 - 16:06

    Fleur:

    Wat ben je weer geweldig bezig, Elsie! Ik lees mee xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

terug naar Vietnam

vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2024

Woensdag

27 Januari 2024

Allerlei

20 Januari 2024

Zaterdag

13 Januari 2024

Van alles en nog wat

06 Januari 2024

Duurt ff
elsenrenee

Vietnam 29 december 2019 t/m 1 februari 2020 Ho Chi Minh en Can Tho

Actief sinds 12 Nov. 2011
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 127193

Voorgaande reizen:

25 November 2017 - 30 December 2017

terug naar Vietnam

19 November 2016 - 28 December 2016

Vietnam

30 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

vrijwilligerswerk in vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: